خبرگزاری کار ایران

تیام فصل آینده در کورس آقای گلی قرار می‌گیرد

برهانی: بازی استقلال و ذوب آهن حساس و غیرقابل پیش بینی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۹۵

مهاجم سابق استقلال تهران اعتقاد دارد آبی‌ها فصل آینده می‌توانند در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار داشته باشد.

به گزارش ایلنا، آرش برهانی مهاجم سال‌های دور استقلال و آقای گل تاریخ آبی‌پوشان از قهرمانی این تیم در جام حذفی سخن گفت. او اعتقاددارد استقلال فصل آینده می‌تواند در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار داشته باشد. با برهانی در خصوص قهرمانی در جام حذفی، تمدید قرارداد شفر، بازی حساس این تیم مقابل ذوب آهن و همچنین اتفاقات ورزشگاه خرمشهر صحبت کردیم.

*یک سال دیگر از لیگ گذشت شرایط استقلال را چطور دیدید؟

شرایط استقلال خیلی خوب بود. ابتدا تبریک می‌گویم که استقلال توانست در جام حذفی عنوان قهرمانی را کسب کند. این تیم مستحق کسب این عنوان را داشت. بعد از آمدن شفر به استقلال تیم خیلی با نشاط‌تر فوتبال بازی کرد آنها توانستند میزان دوندگی و تلاش و آمادگی بدنی خود را بالا ببرند. فکر می‌کنم استقلال همان بازی را انجام می‌داد که هواداران انتظار دارند.

*به نظر استقلال می‌تواند در آسیا عنوان قهرمانی را کسب کند؟

برای قهرمانی در آسیا باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد. منظورم از این برنامه‌ریزی سه ساله است یک تیمی را جمع کنند که حداقل دو سه سال کنار یکدیگر بازی کرده باشند استقلال باید بازیکنان جوان دیگری را جذب کند همچنین قرارداد بازیکنانی چون جباروف و تیام نیز باید تمدید شود چون آنها نشان دادند خریدهای خوبی برای استقلال بودند. شما اگر به گذشته نگاه کنید می‌بینید تیم‌هایی که قهرمان شده‌اند از بازیکنان با کیفیت بین‌المللی خوبی برخوردار بودند. این استقلال تیم بسیار خوبی دارد به نوعی تاپ‌های آسیا در این تیم حضور دارم. استقلال اگر بتواند در مرحله بعد ذوب آهن را در لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد می‌تواند به جمع تیم‌های پایانی این مسابقات راه پیدا کند. من فکر می‌کنم استقلال حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن خواهد داشت به شرط اینکه تقویت شود.

*استقلال می‌تواند ذوب آهن را شکست دهد؟

امیر قلعه نویی شناخت خیلی خوبی از استقلال دارد و یکی از نکات مثبت تیم‌های قلعه‌نویی این است که روی ضربات ایستگاهی برای استقلال خطرناک هستند و این می‌تواند برای این تیم مشکل‌ساز شود. فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی‌کرد هر دو تیم استقلال و ذوب‌اهن در بهترین شرایط هستند و هر تیمی بتواند از تک‌موقعیت‌های خودش استفاده کند برنده خواهد شد.

*اگر بخواهید تیام را تعریف کنید چگونه او را ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من تیام یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران است. حفظ توپ فوق‌العاده‌ای دارد که همین باعث می‌شود فاصله بین هافبک و مهاجمان کمتر شود. در موقعیت‌های گل به خوبی قرار می‌گیرد و همیشه وقتی توپ سانتر می‌شود یک تیامی در محوطه جریمه وجود دارد که از موقعیت‌ها استفاده کند.

*تیام شما را یاد کدام بازیکن ایرانی می‌اندازد؟

تیام مرا یاد رضا عنایتی می‌اندازد البته رضا سرزن‌تر از تیام بود و همین باعث شده بود که همه از رضا در محوطه جریمه حساب ببرند.

*چند سال است استقلال آقای گل در لیگ ایران ندارد.

متاسفانه چند سال است که اینگونه شده است. پیشبینی من این است که اگر تیام فصل آینده در استقلال باشد در کورس آقای گلی قرار خواهد گرفت. او یکی از بهترین و آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران است او شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کرده و با شرایط فوتبال ایران نیز اخت گرفته است.

*شفر هم قراردادش را با استقلال تمدید کرد؟

باشگاه استقلال کار بسیار بزرگی را انجام داد و قرارداد شفر را تمدید کرد. اوایل حضور شفر در ایران همه نگران وضعیت استقلال بودند و پس از کسب نتایج خوب الان همه نگران از دست دادن وی هستند. او این فصل فرصت این را دارد که تیم را خودش ببندد و بهترین بازیکنان را جذب تیم نماید.

*کمتر از یک ماه دیگر سوپر جام ایران برگزار خواهد شد.

فکر می‌کنم بازی بین استقلال و پرسپولیس که به نوعی دربی محسوب می‌شود جذاب خواهد بود و قطعا هر دو تیم برای کسب این جام به میدان خواهند آمد.

*یک هوادار استقلال هم در جریان بازی این تیم مقابل خونه به خونه در خرمشهر بینایی خودش را از دست داد.

وقتی این موضوع را شنیدم خیلی ناراحت شدم امیدوارم مسوولان وی را تنها نگذارند و در این روزهای حساس کنار او حضور داشته باشند.

*قبول دارید برگزاری بازی در خرمشهر مناسب نبود؟

من ابتدا یک حرفی را بگویم و آن هم این است که کل ایران مدیون خرمشهر هستند و در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد اما پیشنهادم این است که اسم جام حذفی را به نام خرمشهر بگذارند اما بازی را هر سال در یک استان برگزار کنند. چون این باعث می‌شود کیفیت بازی به مراتب بالا برود. ورزشگاه امام رضا یا در اهواز که در حال ساخت است شرایط میزبانی خیلی خوبی دارد. شما مراسم اهدای جام را دیدید اکثر هواداران در داخل زمین حضور داشتند این در حالی است که فینال جام حذفی یکی از مهمترین رویدادهای فوتبال ایران است. من وقتی صحنه‌ها را دیدم خیلی تعجب کردم چون مردم بیشتر از بازیکنان در زمین خوشحالی می‌کردند.

*ماجرای طلب شما از استقلال به کجا رسید؟

من الان نزدیک به دو هفته است که مرتب به باشگاه استقلال می‌روم چند بار جلسه با مسوولان تیم داشتم آخرین بار ملکی عضو هیات مدیره این تیم قول داد که این اتفاق و پرداخت مطالباتم صورت بگیرد اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز