خبرگزاری کار ایران

گفتگوی دژاگه با مجله بیلد آلمان

اشکان خودش را مسافر روسیه کرد/ ما رونالدو و اینیستا نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۹۳

کاپیتان مصدوم ایران که مشخص نیست به رقابت های جام جهانی می رسد یا نه در گفتگو با مجله بیلد آلمان بلیت سفر به روسیه 2018 را برای خود رزرو کرد.

به گزارش ایلنا، اشکان دژاگه بعد از مدتها تیم دار شد و به تیم دسته اولی ناتینگهام فارست در انگلستان پیوست اما خیلی زود از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و پای خود را به تیغ جراحان سپرد. با این حال او کم کم به شرایط تمرین نزدیک می شود. وی در گفت و گو با مجله بیلد آلمان از حضورش در روسیه گفت و درباره مسائل زیادی صحبت کرد.

او در ابتدای صحبت های خود با بیلد گفت:می‌خواهیم تاریخ‌ساز شویم و اولین تیم تاریخ فوتبال ایران شویم که به دور دوم جام جهانی راه پیدا می کند. این فقط یک شعار نیست ما همگی به این اتفاق باور داریم، چرا که ظرفیت و پتانسیل‌ این کار را در خودمان می بینیم.

در گزارش بیلد آمده است:اشکان دژاگه دو ماه پیش زانوی خودش را به تیغ جراحان سپرد و در حال‌ حاضر در تهران مراحل بهبودی را سپری می‌کند. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش پیش می‌رود. این مربی ۶۵ ساله که به عنوان کاشف نسل طلایی فوتبال پرتغال نظیر فیگو و روی کاستا معروف شده است، در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ به همراه تیم جوانان پرتغال قهرمان جام جهانی جوانان شد. یکی از بازیکنان مهم او در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، اشکان دژاگه است که در تیم زیر ۲۱ ساله‌های آلمان با نفراتی هم‌چون مسوت اوزیل و مانوئل نویر هم تیمی بود  که توانست به موفقیت دست یابد. او در حال‌ حاضر ۳۹ بازی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده است و توانسته هفت گل به ثمر برساند.دژاگه بعد از اتمام قراردادش با ولفسبورگ راهی فوتبال انگلیس شد و با تیم ناتینگهام قرارداد بست که در این تیم هم بار دیگر دچار مصدومیت شد.

کاپیتان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با این نشریه آلمانی افزود:ما در حال‌ حاضر نسبت به گذشته تیم قوی‌تری شده‌ایم. هیچ وقت تا این اندازه بازیکن لژیونر در اختیار نداشتیم. الان ما بازیکنانی داریم که به واسطه بازی در اروپا تجربه زیادی در کارنامه دارند. چهار سال پیش ما فقط می‌بایست  بر روی دفاع تیمی قوی متمرکز می‌شدیم و تنها ضد حملات کوتاهی روی دروازه‌ حریفان داشتیم اما در این دوره استحکام دفاعی خودمان را حفظ کردیم و در کنار آن در حال‌ حاضر بازیکنانی داریم که می‌توانند برای تیم ما  موثر باشند و در خط حمله به سود تیم عمل کنند.

یکی از ستاره‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در خط حمله سردار آزمون ۲۳ ساله محسوب می‌شود که در فوتبال روسیه عملکرد خوبی داشته است و در لیگ قهرمانان اروپا توانست دروازه‌ بایرن مونیخ را باز کند.اشکان با تمجید از توانایی های سردار تصریح کرد: آزمون واقعا مهاجم خیلی خوبی است که نفوذهای خوبی در محوطه جریمه حریفان دارد. البته در کنار او علیرضا جهانبخش نیز بازیکن خوبی است که عملکرد بسیار خوبی در تیم آلکمار در فوتبال هلند داشته است.

اشکان دژاگه در انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا در برخی از بازی‌ها بازوبند کاپیتانی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را در حالی به بازو بست که هیچ باشگاهی نداشت.دژاگه در پایان پیرامون این اتفاق گفت: کارلوس کی‌روش خیلی به من اعتماد به نفس داد و من می‌خواهم که در جام جهانی پاسخ اعتماد او را بدهم. این اعتماد مربی به من باعث شد که احساس غرور و افتخار کنم. ما مثل پرتغال کریستیانو رونالدو نداریم و یا ‌مثل اسپانیا اینیستا نداریم  ولی ۱۵۰ درصد از توان خودمان را برای محقق کردن آرزو و رویاهای‌مان به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز