خبرگزاری کار ایران

بارسا- رم؛ 53 یا 87؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۶۳

53 ثانیه فاصله میان گل‌های لوییس سوارس و لیونل مسی در سویا در بازی شنبه شب، توانست روی آنچه در 87 دقیقه قبل از آن رخ داده بود را سرپوش بگذارد.

به گزارش ایلنا، در کمتر از 3 دقیقه به پایان مسابقه در سانچس پیسخوان، بارسلونا دو گل از سویا عقب بود و داشت نخستین شکست فصلش را در لالیگا متحمل می‌شد. وقتی اسکوربرد ثانیه 12 از دقیقه 88 را نشان می‌داد آنها مساوی بودند. سوارس از یک کرنر گل زد و یک مسی نیمه آماده، که تنها نیم ساعت در میدان بود، از بیرون محوطه جریمه گل دوم را به ثمر رساند. آن دقیقه دیوانه‌واری بود که شایسته تبدیل شدن به تیتر اول رسانه‌ها را داشت چون به بارسلونا اجازه داد به مسیر خود در جهت تبدیل شدن به نخستین تیمی که بدون شکست قهرمان لالیگا می‌شود ادامه دهد اما این 87 دقیقه قبلی بود که به رقبای بارسلونا در لیگ قهرمانان امید خواهد داد.

بارسا- رم؛  53 یا 87؟

 در میان تمام واژگانی که می‌شود برای توصیف عملکرد بارسلونا تا این مقطع از فصل استفاده کرد «محکم» واژه مناسبی است اما نمایش این تیم مقابل سویا هر چیزی بود جز محکم. بعد از نیم ساعت اول که دو تیم پایاپای بازی کردند، بارسلونا در خط دفاعی‌اش بارها و بارها در معرض تهدید واقع شد، هم از میانه میدان و هم از ضدحملات. سویا بازی را با 21 شوت به پایان رساند و فقط به خاطر کم دقتی بازیکنان خودش بود که از کسب پیروزی و یکسره کردن کار بارسلونا وقتی که 2 بر صفر جلو بود باز ماند چون یکی پس از دیگری موقعیت گلزنی داشت. حتی ارنستو والورده، سرمربی کاتالان‌ها هم در پایان بازی به خوش‌شانس بودن تیمش برای فرار از شکست اعتراف کرد.

مأموریت والورده پیش از بازی امشب تیمش برابر رم در نوکمپ در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا این است که دلیل افت عملکرد تیمش در سانچس پیسخوان را پیدا کند. این تیم در فصل جاری لالیگا در 30 بازی تنها 15 گل خورده است که شامل دو گل بازی‌اش برابر سویا هم می‌شود. بارسا در این فصل لیگ قهرمانان در 8 بازی‌اش هم تنها دو گل خورده است اما عملکردش در بازی شنبه شب یک پسرفت به شب باخت‌‌‌های سنگینش مقابل پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس بود. چرا؟ یکی از دلایلش می‌تواند این باشد که ذهن بازیکنان بارسلونا هنوز از فکر بازی‌های ملی و وقفه هفته فیفا خارج نشده و روی مأموریت باشگاهی‌شان تمرکز ندارند. البته فرضیات دیگری هم محتمل است. خستگی ناشی از حضور متوالی مهره‌های کلیدی در طول فصل و استراحت کم آنها در فصلی که تا اینجای آن بارسا 48 بازی از جمله دو بازی سوپرجام انجام داده، می‌تواند یکی دیگر از عوامل باشد.

غیبت مسی و سرخیو بوسکتس در یک ساعت اول بازی و البته ناآمادگی دو مدافع میانی تیم جرارد پیکه و ساموئل اومتیتی هم مزید بر علت شد تا بارسلونا ضعیف‌تر از همیشه بازی کند. شاید بارسلونا بیش از اندازه سهل‌انگاری کرد؟ سویا در این فصل از لالیگا در اوج نبوده و بارسلونا قبل از این بازی در صدر جدول حاشیه امنیتی 11 امتیازی داشت.

شاید همین موضوع سبب شده بود که بارسا میزبانش را دست‌کم بگیرد. شاید هم آنها ذهن‌شان را روی بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل رم متمرکز کرده بودند.

بارسا- رم؛  53 یا 87؟

والورده اما در عین حالی که باید مطمئن شود تیمش بار دیگر چنین بازی ضعیفی را ارائه نمی‌کند، باید سعی کند نکات مثبت بازی تیمش مقابل سویا را هم برجسته کند. بوسکتس دوشنبه به تمرین‌های گروهی بارسا برگشت و به بازی برابر رم می‌رسد. مسی هم باید آماده بازی کردن شده باشد.

تنها مصدومی که نمی‌تواند بازی کند، لوکاس دینیه است. بعد از آن هم رویکرد تسلیم ناپذیر بازیکنانش است. این در فوتبال یک کلیشه است اما بارسلونا واقعاً به نظر نمی‌رسد که بداند در این فصل چه زمانی شکست خورده است. از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون بارسلونا دو بار بازی‌هایی که در آن از حریفش با دو گل عقب افتاده را به ترتیب برابر سوسیه‌داد و سویا به تساوی کشانده است. برابر آلاوس هم چنین سناریویی شکل گرفت و همینطور مقابل اسپانیول. بدون شک کلی دلیل وجود دارد تا توضیح دهد که چرا بارسلونا از ماه آگوست در 46 بازی‌اش تنها یکی را باخته - و در لالیگا و لیگ قهرمانان اصلا متحمل شکست نشده – و این سطح از خودباوری یکی از آن دلایل است.

آوریل اما ماهی است که تیم‌ها برای کسب موفقیت چیزی بیش از خودباوری نیاز دارند.

 این ماه دیگر ماه از دست دادن تمرکز در مراحل حذفی لیگ قهرمانان نیست. بارسلونا این درس را در سال‌های اخیر به خوبی یاد گرفته است و مقابل رم باید از تکرار 87 دقیقه بازی‌اش برابر سویا جلوگیری کند تا شانس کسب سومین سه‌گانه‌اش در یک دهه اخیر را زنده نگه دارد.

منبع:ESPN/ سم مارسدن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز