خبرگزاری کار ایران

پرافتخارترین بازیکن فوتبال

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۰۱

دنی آلوز ۳۶ قهرمانی در دوران بازیکنی حرفه‌ای خود دارد. از نظر تعداد افتخارات نیز آندرس اینیستا و زلاتان ابراهیموویچ با 33 جام در رده‌های بعدی قراردارند.

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی پنجمین جام خود را در جام اتحادیه فرانسه در اواخر هفته گذشته و با برد مقابل رقیب سنتی خود یعنی موناکو، به دست آورد. بعد از قهرمانی پی اس جی دنی آلوز یک جام قهرمانی دیگر را  به تالار افتخارات خود اضافه کرد.

مکسول هم در جشن قهرمانی پی اس جی شرکت کرد کسی که تعداد تقریبا مشابهی جام با دنی آلوز دارد او این جام‌ها را با تیم‌های کروزیرو،آژاکس،امپولی،اینتر میلان،بارسلونا و پی اس جی به دست آورد.

آخرین پیروزی پی اس جی در برابر موناکو باعث شد که دنی آلوز به پر افتخارین بازیکن جهان تبدیل شد. دنی آلوز اولین جام حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۲ با تیم باهیا به دست آورد. او با نمایش حیرت آورش در سال ۲۰۰۲ با تیم باهیا به سویا پیوست. اما او چند سال برای بدست آوردن اولین جامش در اسپانیا منتظر ماند. این مدافع راست  فوق‌العاده سلسائو در سالهای بعد جام‌های مختلف را با بارسلونا، یوونتوس و اکنون نیز پاریسن‌ژرمن،  درو کرد تا چنین افتخار بزرگی را نصیب خود کند. او در لیگ اسپانیا موفق به کسب جام یوفا و سوپر کاپ یوفا و سوپر کاپ و کوپا دل ری اسپانیا شد.

شش سال موفق در سویا باعث انتقال او به بارسلونا در سال ۲۰۰۸ شد جایی که او درخشانترین زمان فوتبالی خود را سپری کرد. بیایید در پایین به افتخارات آلوز، نگاهی بیندازیم.

جام‌های کسب شده دنی آلوز:

یوونتوس(۲۰۱۶_۲۰۱۷)

سری آ:

۲۰۱۶_۲۰۱۷

جام حذفی ایتالیا:

۲۰۱۶_۲۰۱۷

پی اس جی:(۲۰۱۷ تا کنون)

سوپر جام فرانسه:۲۰۱۷

لیگ ۱ فرانسه:

۲۰۱۷_۲۰۱۸

برزیل:(۲۰۰۶ تا کنون)

کوپا آمریکا:۲۰۰۷

جام کنفدراسیون‌ها:۲۰۰۹،۲۰۱۳

باهیا:(۲۰۰۱_۰۲)

کوپا د نور:۲۰۰۲

سویا:(۲۰۰۲_۲۰۰۸)

کوپا دل ری:

۲۰۰۶_۲۰۰۷

سوپر کاپ اسپانیا:

۲۰۰۷

یوفا کاپ:

۲۰۰۵_۲۰۰۶

۲۰۰۶_۲۰۰۷

سوپر کاپ یوفا:

۲۰۰۶

بارسلونا:(۲۰۰۸_۲۰۱۶)

لالیگا:

۲۰۰۸_۲۰۰۹

۲۰۰۹_۲۰۱۰

۲۰۱۰_۲۰۱۱

۲۰۱۲_۲۰۱۳

۲۰۱۴_۲۰۱۵

۲۰۱۵_۲۰۱۶

کوپا دل ری:

۲۰۰۸_۲۰۰۹

۲۰۱۱_۲۰۱۲

۲۰۱۴_۲۰۱۵

۲۰۱۵_۲۰۱۶

سوپر کاپ اسپانیا:

۲۰۰۹

۲۰۱۰

۲۰۱۱

۲۰۱۳

لیگ قهرمانان اروپا:

۲۰۰۸_۲۰۰۹

۲۰۱۰_۲۰۱۱

۲۰۱۴_۲۰۱۵

سوپر کاپ اروپا:

۲۰۰۹

۲۰۱۱

۲۰۱۵

جام باشگاه‌های جهان:

۲۰۰۹

۲۰۱۱

۲۰۱۵

در پایین، به شرح این افتخارات خواهیم پرداخت. این ستاره برزیلی ۲۳ عدد از جام‌های خود را در نیو کمپ به دست آورد شامل:

شش قهرمانی لالیگا

سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

چهار کوپا دل ری

چهار سوپر کاپ اسپانیا

سه سوپر کاپ یوفا

سه جام باشگاه‌های جهان

او در سال ۲۰۱۶ از تیم بارسلونا جدا شد و به یوونتوس پیوست اما با وجود قهرمانی در سری آ و جام حذفی در تورین از ایتالیا خارج شد و به پی اس جی پیوست. او فعلا در لیگ فرانسه دو جام کسب کرده سوپر کاپ فرانسه و جام حذفی و به دنبال اضافه کردن لیگ ۱ فرانسه به تالار افتخارات خود است. پی اس جی با تیم دوم ۱۷ امتیاز اختلاف دارد و آلوز انتظار یک جام دیگر را می‌کشد.

او با برزیل جام کوپا آمریکا را در سال ۲۰۰۷ برد و دوبار موفق به گرفتن جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ شد. آیا اکنون، آلوز را تحسین می‌کنید؟!

منبع: دیلی‌میل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز