خبرگزاری کار ایران

حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال بر مزار شهدای چوار

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۴۳

دبیرکل فدراسیون صبح امروز با حضور در ایلام در مراسم سی و یکمین سالگرد شهدای چوار حضور یافت و به مقام شامخ شهدای حادثه چوار ادای احترام کرد.

به گزارش ایلنا، سی و یکمین سالگرد شهدای چوار امروز با حضور محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مسئولان استانداری، امام جمعه، مقامات محلی و سیاسی استان ایلام و جمعی از پیشکسوتان فوتبال (دکتر بیژن ذوالفقار نسب، امیرآبادی، فنونی زاده، نوزی و رجبی) به همراه مردم شهید پرور چوار برگزار شد.

محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در مراسم فوق از این رویداد نادری که در طول تاریخ رخ داده، گفت: برای برجسته شدن این رویداد فرهنگی باید بررسی واقعیت‌های بمباران زمین فوتبال چوار که حقیقتی است به بلندای زاگرس در شهری به نام چوار و سرزمین لاله‌های فوتبال، پرداخت. این واقعه در تاریخ فوتبال و حتی ورزش ایران ماندگار شده است و ما به مقام این شهیدا ارج می‌نهیم. بدون شک فرزندان این استان از آغاز این واقعه تاکنون بار شناسایی این واقعه را به مردم ایران و حتی جهان بر دوش دارند.

وی ادامه داد: با بررسی هایی که صورت گرفته از سال 93 تاکنون، هفته 24 لیگ برتر به نام شهدای ورزشکار چوار نامگذاری شده و این واقعه که در زمین فوتبال چوار به صورت ناجوانمردانه در زمان جنگ رخ داده است، باید بیش از این، موضع شناسایی دنیا قرار گیرد و ما با حضور رئیس فیفا در ایران از نمایندگان خانواده های این عزیزان دعوت خواهیم کرد تا در نشستی با حضور ایشان، ابعاد این واقعه را بررسی تا در تقویم فدراسیون جهانی فوتبال نیز ثبت گردد.

در پایان این مراسم جوایز تیم های برتر مسابقات استانی ایلام با حضور پیشکسوتان ملی پوش کشور و دبیرکل فدراسیون فوتبال به نمایندگان تیم ها اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز