خبرگزاری کار ایران

رد پای سیاست در ورزش؛

غیبت ژاپن در افتتاحیه المپیک زمستانی کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۷۳

روابط سیاسی مخدوش ژاپن و کره‌جنوبی ردپای خود را در المپیک زمستانی پیونگ چانگ نشان داده است.

به گزارش ایلنا، یکی از مهم‌ترین مصداق‌های منشور المپیک دوری سیاست از ورزش است. شعار المپیک همیشه برابری، صلح و دوری از سیاست بوده اما به نظر می‌رسد که این شعار دست کم در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ اعتباری نخواهد داشت. در آستانه برگزاری المپیک زمستانی حالا ورود سیاست به بدنه ورزش عیان‌تر از همیشه ملموس است.

مشکلات سیاسی اخیر بین کره جنوبی و ژاپن، خود را در مسابقات ورزشی در این کشورها نشان می‌دهد. نخست وزیر ژاپن به دلیل مشکلات سیاسی با کره جنوبی درخواست رییس جمهور این کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را رد کرد.

یک منبع آگاه نزدیک به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است که علی‌رغم دعوت مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت نمی‌کند.

روابط سیاسی بین کره جنوبی و ژاپن اخیرا مخدوش شده است. یکی از مشکلاتی که بین این دو کشور مطرح شده، درخواست غرامت کره جنوبی برای تجاوز جنسی سربازان ژاپنی در جنگ جهانی دوم به زنان کره‌ای بوده است.

مون اوایل این ماه اعلام کرد که مشکلات سیاسی با ژاپن قابل حل نیست. اخیرا دیپلمات‌های کره جنوبی و ژاپن تلاش کرده‌اند که روابط دو کشور را برای همکاری در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ و المپیک تابستانی ۲۰۲۰ بهبود بخشند. مخدوش بودن روابط بین کره جنوبی و ژاپن، تلاش‌های کره جنوبی برای کاهش تهدیدهای کره شمالی و چین در المپیک زمستانی را نیز دچار چالش کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز