خبرگزاری کار ایران

نگاهی به تنیس در سال 2018؛ مدعیان جوان علیه کهنه‌کار سوییسی

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۵۹

پیش‌بینی می‌شود که سال 2018 برای ستاره‌های تنیس جهان سالی بزرگ باشد بخصوص برای افرادی مانند اندی ماری و نواک جوکوویچ.

به گزارش ایلنا، آنها پس از سپری کردن یک فصل ناامید کننده که در آن موفق به کسب قهرمانی در هیچ گرنداسلمی نشدند، حالا با انگیزه‌ای مضاعف به میدان برمی‌گردند. آنها اما با یک رقیب کهنه‌کار، پا به سن گذاشته اما آماده مانند راجر فدرر طرف هستند، ستاره 36 ساله سوییسی که فصل پیش دو گرند اسلم برد تا قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را به 19 افزایش دهد.

 

روژه فدرر

2018 برای فدرر نه تنها سال بزرگی خواهد بود بلکه ممکن است آخرین سال دوران بازیگری‌اش باشد. اینکه او تصمیم گرفت در مقاطع پایانی سال 2017 خانه‌نشین شود می‌‌تواند نشانه‌ای از تحلیل رفتن قوای جسمانی او باشد. با این حال او نشان داده که در ذخیره کردن انرژی خود برای تورنمنت‌های بزرگ تخصص دارد. او ماه آگوست سال 2018، 37 ساله خواهد شد و قطعاً در چنین سنی پیش خواهد آمد که از نظر جسمانی افت کند و شروع به قبول شکست کند. فدرر اگر می‌خواست خداحافظی کند، شاید ماه اکتبر و رقابت‌های داخل سالن سوییس که آن را در خانه‌اش فتح کرد بهترین گزینه بود. او اما نشان داد که هنوز قصد تسلیم شدن ندارد و بعید نیست که بخواهد تا سال 2020 به کارش ادامه دهد.

 

اندی ماری

تنیسور 30 ساله اسکاتلندی در فصل گذشته به دلیل مصدومیت، و سپردن پایش به تیغ جراحان نتوانست نقش پررنگی در میادین تنیس داشته باشد و ترجیح داد که تمام تمرکز خود را روی روند ریکاوری‌اش قرار دهد و مدت بیشتری در میادین تنیس دوام آورد. او حالا آماده شده و امیدوار است که همان بازگشتی را به دنیای تنیس داشته باشد که کوین اندرسون اهل آفریقای جنوبی سال 2017 داشت، وقتی که گفته می شد به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله سال‌های اوجش سپری شده ولی با شروع قاطعانه به نگرانی‌ها پاسخ داد و به فینال اوپن آمریکا رسید. ماری باید ذهن خود را روی کم کردن فشار فیزیکی‌اش معطوف کند. او نشان داده زمانی که در اوج نباشد و از نظر جسمانی 100 درصد آمادگی نداشته باشد هم می‌تواند پیروزی کسب کند اما برای قهرمانی در گرنداسلم‌ها، بهترین تنیسور بزرگ باید با تمام قدرت و ظرفیتش به میدان برود.

اگر مشکلات جسمانی ماری برای این فصل برطرف شده باشد، می‌توان روی او به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در اولین گرنداسلم فصل در استرالیا حساب کرد.

 

نواک جوکوویچ

ستاره تنیس صربستان امیدوار خواهد بود که قهرمانی‌های فدرر و نادال در سال 2017 نه تنها آنها را از کسب قهرمانی اشباع کرده بلکه قوای جسمی آنها را هم تحلیل برده باشد.

 در حال حاضر تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که این تنیسور صرب برای فصل جدید آماده است و همه منتظرند ببینند که آیا علاوه بر آرنجش که مصدومیت آن فصل گذشته برایش دردسرساز شد، ذهن او هم برای رقابتی چالش برانگیزه با فدرر، نادال و ماری آماده است یا نه. او یک تیم فنی جالب و مربیانی بزرگ مانند آندره آغاسی و راد استپانک - کسی که به تازگی بازنشسته شده است - دارد، ترکیبی که سخت می‌توان تصور کرد در فصل جدید نتواند موفقیت کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز