خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی نوجوانان جهان؛

چهارمین پیروزی متوالی نوجوانان؛ صدرنشینی با شکست جمهوری چک

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۲۷

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در چهارمین و آخرین مسابقه خود در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان به مصاف جمهوری چک رفت و با شکست سه بر صفر این تیم به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله پلی آف صعود کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور مقدماتی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان که از روز جمعه 27 مردادماه آغاز شده بود، امشب با دیدار ایران و جمهوری چک به پایان رسید.

ملی پوشان نوجوان ایران در ست های اول تا سوم این دیدار به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 12 و 25 بر 19 به پیروزی رسیدند تا با کسب چهار پیروزی متوالی و 11 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه چهارم، به مرحله پلی آف صعود کنند و حریف ترکیه شوند.

ملی پوشان نوجوان در دیدارهای قبلی خود موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر) و چین (سه بر صفر) شده بودند.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ابتدای مسابقه با جمهوری چک از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

«جیری زاک» سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان جمهوری چک نیز در ابتدای این مسابقه اوندری پیسکاسِک (کاپیتان)، یوزف پولاک، یان اسووبودا، لوکاس واسینا، پاول هوراک، مارِک سوتولا و یان پاولیچِک را به میدان فرستاد.

این مسابقه به دلیل طولانی شدند دیگر بازی های امروز با یک ساعت و نیم تاخیر نسبت به برنامه اعلام شده آغاز شد. نخستین امتیاز ست نخست به ایران رسید و وقت استراحت فنی اول نیز 8 بر 6 به سود ایران شد. برتری ایران در ادامه این ست بیشتر شد به گونه ای که وقت استراحت فنی دوم 16 بر 11 به ایران رسید، اما در ادامه چک سه امتیاز متوالی به دست آورد و وکیلی مهران فیض امام دوست را به زمین فرستاد. در امتیاز 17 بر 16 به سود ایران، محمد وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. هر چند تیم ایران در تمامی مدت این ست از حریف پیش بود، اما به سختی با امتیاز 25 بر 22 به پیروزی رسید.

در ست دوم فیض امام دوست به جای جلوه در ترکیب تیم ایران قرار گرفت و نخستین امتیاز نیز به جمهوری چک رسید، اما وقت استراحت فنی نخست 8 بر 4 به سود ایران شد. در امتیاز 11 بر 6 به سود ایران سرمربی چک درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 9 به ایران رسید. در امتیاز 18 بر 10 به سود ایران، سرمربی چک درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف دو تیم بیشتر نشود. تیم ایران در نهایت این ست را نیز 25 بر 12 به سود خود خاتمه داد تا در ست شماری دو بر صفر از حریف اروپایی خود پیش بیافتد.

ست سوم را جمهوری چک خیلی خوب شروع کرد و چهار امتیاز متوالی به دست آورد. وکیلی وقت استراحت درخواست کرد تا این روند ادامه نیابد. سپس تیم ایران پنج امتیاز متوالی به دست آورد و مسابقه 5 بر 4 به سود ایران شد. وقت استراحت قنی نخست این ست 8 بر 6 به ایران رسید. در ست سوم دفاع تیم ایران عملکرد خوبی برابر چک داشت. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز 16 بر 9 به ایران رسید. در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان سه بر صفر فاتح مسابقه با جمهوری چک باشند.

تیم ایران در اردوی برون مرزی روسیه و تورنمنت این کشور سه بر دو مغلوب جمهوری چک شدند و امشب در دیداری جهانی این نتیجه را جبران کردند.

علی فدیلی از مراکش و کلسو ریکاردو از آرژانتین به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و چین را برعهده داشتند.

تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان فردا (چهارشنبه) استراحت دارند و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران روز پنج شنبه در مرحله نخست پلی آف به مصاف ترکیه می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز