خبرگزاری کار ایران

رونالدو: نامم رونالدو نبود به دادگاه احضار نمی‌شدم

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۴۸

گزارش رسانه‌های اسپانیایی حاکی از آن است که رونالدو در اولین جلسه محاکمه‌اش ادعا کرده دلیل اینکه همه روی پرونده مالیاتی او زوم کرده‌اند، شهرت او بوده است

به گزارش ایلنا،اولین جلسه محاکمه کریستیانو رونالدو برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری مالیاتی 7/14میلیون یورویی او در فاصله سال‌های 2011 تا 2014 عصر دوشنبه در دادگاه منطقه آلارکن مادرید برگزار شد و با وجود آنکه 215 عکاس، فیلمبردار و خبرنگار منتظر اظهارنظر کریستیانو رونالدو پس از محاکمه یک ساعت و نیمی‌اش بودند، مهاجم پرتغالی رئال مادرید از صحبت با رسانه‌ها خودداری کرد. او اما همانطور که اعلام شده بود، یک بیانیه صادر کرد و در این بیانیه، مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید خودش را از اتهاماتی که به وی نسبت داده می‌شود مبرا دانست و مدعی شد که مقامات اسپانیایی از جزییات درآمدهای وی مطلع هستند.

در این بیانیه آمده است: «اداره خزانه‌داری و مالیات اسپانیا به طور کامل از جزییات تمامی درآمدهای من مطلع است، چون ما همیشه اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار داده‌ایم. من هرگز چیزی را پنهان نکرده‌ام و هرگز برنامه‌ای برای فرار از پرداخت مالیات‌هایم نداشته‌ام. من همیشه داوطلبانه مالیات‌هایم را پرداخته‌ام، چون فکر می‌کنم که همه ما باید میزان دقیق درآمدهای‌مان را اعلام کنیم و مطابق آن مالیات بپردازیم. آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که من از مشاوران حقوقی‌ام در خصوص این موضوع مشورت گرفته‌ام و تا به امروز همه مالیات‌هایم را به صورت قانونی و کامل پرداخته‌ام، چون نمی‌خواستم برایم مشکلی به وجود بیاید.»

در ادامه بیانیه رونالدو آمده است: «زمانی که من با رئال مادرید قرارداد بستم، هیچ ساختار جدیدی برای مدیریت درآمدهای تبلیغاتی‌‌ام ایجاد نکردم بلکه به همان شیوه‌ای که آنها را در زمان بازیگری‌ام در انگلیس مدیریت می‌کردم، ادامه دادم. وکلای باشگاه منچستریونایتد در سال 2004 به من توصیه کردند که این شرکت را تأسیس کنم و این مدت‌ها قبل از آن بود که به اسپانیا بیایم. ساختاری که من الان برای مدیریت درآمدهای تبلیغاتی‌ام دارم مربوط به آن زمان است و مورد تأیید اداره خزانه‌داری و مالیات انگلیس بود که آن را قانونی و مشروع می‌دانست.»

رونالدو: نامم رونالدو نبود به دادگاه احضار نمی‌شدم

در بخش پایانی بیانیه‌ رونالدو هم آمده است: «اکنون زمان آن است که بگذاریم دادگاه کارش را انجام دهد. من به عدالت اعتقاد دارم و امیدوارم که در مورد این پرونده هم حکمی عادلانه صادر شود. همچنین به منظور جلوگیری از وارد آمدن فشارهای غیرضروری به دادگاه و شرکت در جلسات محاکمه ، من تصمیم گرفته‌ام که بعد از این هیچ‌گونه بیانیه‌ای منتشر نکنم تا زمانی که دادگاه حکم نهایی را در خصوص این پرونده صادر کند.»

*ادعایی که به مذاق قاضی خوش نیامد

گزارش رسانه‌های اسپانیایی حاکی از آن است که رونالدو در اولین جلسه محاکمه‌اش ادعا کرده دلیل اینکه همه روی پرونده مالیاتی او زوم کرده‌اند، شهرت او بوده است و اینکه اگر او فردی عادی بود کسی از او شکایت نمی‌کرد. نشریه آس نوشته که او به قاضی دادگاه گفته است: «اگر نامم رونالدو نبود الان اینجا در دادگاه حضور نداشتم.»

ادعای رونالدو به مذاق قاضی پرونده خوش نیامده و او اینگونه پاسخ ستاره پرتغالی رئال مادرید را می‌دهد: «نه، اشتباه نکنید، بسیاری از افراد گمنام دیگر هم مانند شما روی همین صندلی نشسته‌اند. شما به این دلیل متهم و مورد بازجویی واقع شده‌اید که براساس یکسری مدارک و مستندات که تخلف مالیاتی‌تان را نشان می‌دهد، از شما شکایت شده است و وظیفه قضاوت درباره این اتهامات بر عهده دادگاه است.» طبق منابع حاضر در داخل دادگاه، اظهارات قاضی باز هم رونالدو را متقاعد نکرده و او جملات قبلی‌اش را اینگونه تکرار کرده است: «نه، نه، تمام این اتفاقات به این خاطر رخ داده است که من کریستیانو رونالدو هستم.»

*شانس تخفیف مجازات

رونالدو متهم است که در یک بازه زمانی 4 ساله از اعلام واقعی درآمدهای تبلیغاتی‌اش در اسپانیا خودداری کرده است تا مالیات واقعی آنها را نپردازد. در همین حال اداره مالیات اسپانیا مدعی شده است که رونالدو برای دور زدن این سازمان درآمدهایش را به دو شرکت تحت مدیریت خود در جزایر ویرجین بریتانیا و ایرلند انتقال داده است تا این درآمدها شامل مالیات نشوند. اگر اتهام رونالدو اثبات شود او حداقل 7 سال به زندان می‌افتد اما اگر رونالدو مالیات 7/14 میلیون یورویی‌ که نپرداخته، سود آن در سه سال اخیر و نیز جریمه‌‌هایی که برایش در نظر گرفته می‌شود را بپردازد و علاوه بر آن به جرم خود اعتراف و با قاضی پرونده همکاری کند، مدت حبس او ممکن است به نصف و حتی یک چهارم کاهش پیدا کند. رونالدو اما برای آغاز فرآیند انجام این امور تنها تا 11 آگوست (20 مرداد) فرصت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز