خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

بازگشت ۳۰۰ جریب از زمین‌های وقفی به اوقاف اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۴۹۳

دردوسال گذشته تعدادی از کارمندان اسبق استانداری اصفهان اقدام به دریافت عوارض غیرقانونی از برخی ازاتباع خارجی کشور با مبلغی حدود ۸۰۰ میلیون تومان کردند، این درحالی است که مسئولان اسبق استانداری اصفهان نیز مبلغ ۸ میلیارد تومان ازاعتبارات فرهنگی این نهاد را حیف و میل کردند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان به مناسبت هفته قوه قضائیه با ارائه گزارشی از میزان پرونده ها و کشف هایی که در رابطه با جرائم اقتصادی بزرگ در اصفهان رخ داده است اظهار داشت: در حال حاضر پرونده ای برای هفت نفر ازمسئولان سابق استانداری اصفهان که اقدام به حیف و میل بودجه فرهنگی اصفهان کرده اند تشکیل شده است که این افراد همگی تحت تعقیب هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفلهان، محمد رضا حبیبی در رابطه با پرونده دیگری که اقدام به دریافت عوارض غیرقانونی از برخی ازاتباع خارجی در قالب ۸۰۰ میلیون تومان کردند اظهار داشت: این افراد با تبانی دو شهرداری‌ کوچک اطراف ۶۰ درصد از این پول را حواله و به صورت غیر قانونی اخذ می‌کردند که سه نفر در این رابطه به دادگاه معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به چندین پرونده مالی سنگین در اصفهان اشاره کرد و گفت: فردی که اهل استان اصفهان نبوده است دفتری تحت عنوان «خدمات حسابرسی و مشاوره مالیاتی» داشته است با همکاری تعدادی از فعالان اقتصادی مبالغ سنگینی را با عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کرده است و با جعل فاکتور و ارائه فاکتورهای سوری اقدام به کلاهبرداری و اختلال در امور مالیاتی استان کردند که با این شگرد سوء استفاده و هر سه ماه یک بار مبلغ یک میلیارد تومان از این شرکت‌ها پول دریافت کرده است.

وی ادامه داد: شگرد آنها به صورت خریداری ۱۰ درصد اوراق سوری بوده که حدود ۱۳۰ مورد فاکتور با خرید میلیاردی فروخته است که پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد با کمال تاسف پنج نفر از پرسنل اداره مالیات و دارایی استان با اخذ رشوه در این پرونده دست داشته‌اند.

حبیبی اضافه کرد: مسئله اینجاست که چرا باید سیستم‌های نظارتی روی فعالیت کارمندان یک سازمان در این حد ضعیف باشد که کارمندان آن با اخذ رشوه حاضر به زیر پا گذاشتن قانون و ضربه به امور مالیاتی شوند.

تمام تجهیزات مصرف مازوت دردو نیروگاه پلمپ شد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، البته در بین صحبت های خود از تخلفات زیست محیطی اصفهان چشم نپوشاند و در این رابطه با اشاره به اینکه مصرف مازوت از سوی دو نیروگاه در اصفهان، در هر ۲۴ ساعت، ۵۰۰ تن گوگرد را در هوای شهر منتشر می‌کند، افزود: در پی شکایت محیط زیست و تعدادی از کارشناسان و پزشکان دلسوز، دادسرا به این حوزه ورود پیدا کرد و با بررسی قضایی، هر دو نیروگاه را مجبور کردیم که به جای سوخت مازوت، از گاز استفاده کنند و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، این دستور به اجرا درآمده است.

حبیبی اظهارداشت: از آنجایی‌که احتمال می‌دادیم با شروع فصل سرما و کاهش فشار گاز مصرفی، استفاده مجدد از سوخت مازوت صورت بگیرد لذا دستور دادیم که تمام تجهیزات مصرف مازوت را در هر دو نیروگاه پلمپ کنند.

وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت کاهش و جیره بندی گاز در نیمه دوم سال، این اتفاق را تحمل کنند تا مجبور به استنشاق ۵۰۰ تن گوگرد از هوای شهر نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به جلوگیری از احداثمجتمع پتروپالایش شمال استان اصفهان در اراضی شمال غرب استان، گفت: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات و نیز برخورد با روزه‌خواران علنی در ماه مبارک رمضان، به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به تبلیغات اخیر برخی از سایت‌های معاند در خصوص آزادی و کشف حجاب، اگرچه مطمئن هستیم که بیشتر زنان ما، مومن هستند و هرگز به این تبلیغات توجهی نخواهند کرد، اما بر اساس دستور قضایی اعلام کرده‌ایم که در صورت مشاهده فردی بی حجاب، این کار به عنوان جرم مشهود تلقی شده و برخورد قانونی لازم با مجرم صورت می‌گیرد.

وی در بخشی از صحبت‌های به پرونده مالی دیگر از ذوب‌آهن اصفهان اشاره و از تعقیب ۱۷ نفر از مدیران فروش شرکت ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با دریافت پورسانت‌‌های یک تا سه میلیارد تومانی موجب ضرر و زیان این شرکت شدند که تعدادی از این متهمان با استفاده از وثیقه سنگین آزاد هستند.

حبیبی در ادامه صحبت‌های خود به استفاده غیر مجاز از پساب و خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: مصرف پساب فقط برای فضای سبز است اما حدود یک ماه پیش با ایجاد پوشش نامشخص آب و پمپاژ به زمین‌های سیب‌زمینی و پیاز و گندم آنها را آبیاری می‌کرده است که طبق نظر کارشناسان بهداشت این محصولات هیچ ارزش غذایی حتی برای حیوانات را هم ندارد که دستور پلمب این زمین و محصولات صادر شده است.

وی با اشاره به بازداشت کلاهبرداران شرکت نفت جی نیز تاکید کرد: تعداد ۱۲ نفر از کلاهبرداران با استفاده از شناسنامه‌های افراد فوت شده اقدام به کلاهبرداری ۴۵ میلیارد تومانی از این شرکت کردند که این افراد نیز دستگیر شده و کالاهای برده شده نیز بازگردانده شدند.

بازگشت ۳۰۰ جریب از زمین‌هایی وقفی در منطقه «مَرغ»

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان همچنین از بازگشت ۳۰۰ جریب از زمین‌هایی وقفی در منطقه «مَرغ» اصفهان خبر داد و اضافه کرد: با تبانی که برخی افراد کرده و زمین‌ها تصاحب کرده بودند پرونده برای این امر تشکیل و زمین‌ها به اوقاف مسترد شد.

حبیبی بیان داشت: در شهر اصفهان، بیشترین پرونده‌های ورودی به ترتیب مربوط به انواع سرقت‌ با ۱۲ درصد، جرایم مربوط به مواد مخدر با ۱۱ درصد و پس از آن، توهین، ضرب و جرح و صدمات غیر عمدی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، بیشتر مجازات‌ها در رابطه با قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به افرادی بود که به طور عمده در این زمینه فعالیت داشتند، اظهار کرد: در امر پیشگیری، متولیان سایر دستگاه‌ها هم باید به یاری دستگاه قضایی بیایند چراکه تمام ابزار در دست یک دستگاه نیست.

حبیبی گفت: سال ۹۲، تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای کلان‌شهر اصفهان، ۱۰۱ هزار و ۴۴۲ فقره بود و ۱۰۲ هزار و ۷۶۱ پرونده، مختومه شد به این معنا که یک هزار و ۲۹۹ فقره از موجودی پرونده‌های سال قبل از آن، کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای شهر اصفهان، تنها ۲.۲ درصد افزایش یافت که این عدد، از میانگین مورد هدف، بسیار کمتر است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش پرونده‌های ورودی، تصریح کرد: افزایش اطلاعات حقوقی مردم، ارائه دستورات قضایی شفاف و سریع به پلیس با هدف رصد مجرمین خطرناک، آموزش ایمنی به صنوفی که بیشتر مورد آماج سرقت قرار می‌گیرند و تجهیز ایمنی این صنوف، اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی خوب در زندان‌ها و سرعت و قاطعیت در برخورد با جرایم به عنف و خشن از جمله عوامل تاثیرگذار در این امر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز