خبرگزاری کار ایران

مورینیو: دلم برای رونی تنگ شده

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۸۵

ژوزه مورینیو اعتراف کرد در جدایی وین رونی از منچستریونایتد و رفتنش به اورتون احساساتی شده و همین حالا برای کاپیتان سابق تیمش دلتنگ شده.

به گزارش ایلنا، بعد از سه سال کسالت آور در پی بازنشستگی سر الکس فرگوسن، مورینیو آمد تا غول خفته را بیدار کند اما نتوانست در لیگ برتر کاری از پیش ببرد و تیمش ششم شد هرچند سه جام گرفت؛ لیگ اروپا، جام اتحادیه و سوپرجام.

رونی 31 ساله بعد از 13 سال پرجام در اولدترافورد، به گودیسون پارک برگشت. بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد در فصل 2017-2016 تنها 15 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت اما مورینیو جای او را در تیم خالی می‌داند و می‌گوید پرکردن جای او سخت است. مربی پرتغالی گفت: «خیلی دلم برای این پسر تنگ شده، او فوق‌العاده است. من از آن آدم‌هایی نیستم که در این کار به راحتی احساساتی شوم اما وقتی او رفت، احساساتی شدم هرچند مطمئنم که او و اورتون کاملا متناسب یکدیگر هستند و به درد هم می‌خورند. وین تاثیر خیلی مثبتی داشت، ما نمی‌توانیم بگوییم چون وین رفته در مسیر پیشرفت هستیم. او بازیکن مهمی برای ما بود و فکر می‌کنم ما وارد یک دوره جدید شده‌ایم بدون آن لیدر و بدون تاثیری که برای ما داشت.»

رونی قرارداد دوساله‌ای با اورتون بست؛ تیمی که سال 2004 از آن به منچستریونایتد آمد. در حالی که مورینیو می‌خواست بازیکن تیم ملی انگلیس را نگه دارد، گفت او آنقدر محترم است که خودش درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد: «او لیاقتش را داشت و ما اگرچه می‌خواستیم او بماند اما به نظر او احترام گذاشتیم چون می‌خواستیم شاد باشد، همیشه بازی کند. با سن و سال او و ژنتیکی که من در او سراغ دارم مطمئنم انگیزه‌اش کم نشده بود و از اینکه در تمام دقایق بازی نباشد، راضی نبود.» مورینیو ادامه داد: «حالا وقتش رسیده دیگران پیش بیایند و خودشان را نشان دهند. پارسال مایکل کریک بود. باید دیگران خودشان را برای مسوولیت‌های جدید آماده کنند مثل ایجاد تاثیر مثبت در تیم و رهبری.»

مورینیو: دلم برای رونی تنگ شده

کریک، آخرین عضو باقیمانده از تیم یونایتد است که در سال 2008 آخرین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان را به دست آورد. او انتخاب اول برای جانشینی رونی به‌عنوان کاپیتان تیم بود اما مورینیو کاپیتان دوم تیمش را اعلام نکرد. آندر اررا می‌تواند کاپیتان بعدی یونایتد باشد ضمن اینکه اثرگذاری و تجربه پوگبا، گران‌ترین بازیکن جهان، می‌تواند به رهبری او در تیم منجر شود.

مورینیو درباره پوگبا گفت: «او لیدر بازیکنان جوان است، فکر می‌کنم مسن‌ترین بازیکن در میان جوانان است. او تجربه زیادی دارد چون تجربه بازی در فینال لیگ قهرمانان، یورو و لیگ اروپا را دارد. در عین جوانی باتجربه است ضمن اینکه در آکادمی این باشگاه رشد کرده، با همه چیز باشگاه آشنا است و رابطه خوبی با امثال مارکوس راشفورد و جس لینگارد دارد. فکر می‌کنم پل شرایط اینکه در چند سال آینده بازیکن خیلی مهمی برای تیم بشود را دارد.»

مورینیو اگرچه باور دارد تیم‌های دیگری در موقعیت بهتری برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل پیش‌رو هستند اما نسبت به شانس تیم خودش خوشبین است: «فکر نمی‌کنم ما کاندیدای اصلی قهرمانی باشیم اما کاندیدا هستیم. ما نسبت به فصل قبل بهتر شده‌ایم و روحیه تیم عالی است. سطح اعتماد به نفس تیم بالا رفته و فکر می‌کنم موفقیت‌های نسبی فصل قبل برای آرامش دادن به تیم مهم بوده. ما بدون اینکه فشاری رویمان باشد به لیگ قهرمانان می‌رویم. در لیگ اروپا برچسب مدعی رویمان بود و این کار را سخت می‌کرد. یک نکته مهم دیگر این است که تمام هفت تیم طراز اول جدول-اورتون را هم قرار می‌دهم- فصل بعد در اروپا هستند. فصل قبل چلسی و لیورپول نبودند و این باعث شد در لیگ بهتر و قوی‌تر باشند.»

مورینیو ویکتور لیندلوف را به خط دفاعی خود اضافه کرده و روملو لوکاکو را با 75 میلیون پوند خریده. او امثال نمانیا ماتیچ و ایوان پریشیچ را مد نظر دارد. او نگرانی خود را از بابت این بازار دیوانه ابراز کرد بعد از آنکه منچسترسیتی برای سه مدافع کناری 130 میلیون پوند هزینه کرد از جمله 52 میلیون برای کایل واکر که در تاتنهام بازیکن ثابت نبود.

مورینیو گفت: «فکر نمی‌کنم پولی که برای پل پوگبا یا نیمار می‌دهید، مشکلی داشته باشد. مشکل درباره بازیکنانی است که در سطح خیلی بالا نیستند و بیشتر هم همینطورند. در هر تابستان یکی دو بازیکن بزرگ جابه‌جا می‌شوند اما جای خطرناک به نظر من این است که شما خیلی راحت از 30، 40 یا 50 میلیون پوند حرف می‌زنید. همه از ابعاد سرمایه‌گذاری در سیتی صحبت می‌کنند اما یک تیم دیگر هم هست که سرمایه‌گذاری‌اش فوق‌العاده بوده؛ تاتنهام. این تیم هنوز یک پوند هم هزینه نکرده، هر کسی را می‌خواسته حفظ کرده، مثل دله آلی، هری کین، توبی آلدرویرلد و اریک دایر. آنها کایل واکر را فروختند چون خودشان می‌خواستند و فکر می‌کردند کایران تریپیر به اندازه او خوب است و البته جوان‌تر. چلسی هم قهرمان است و در حالی که به نیمه فصل نقل و انتقالات رسیده‌ایم، رودیگر، باکایوکو و موراتا را خریده.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز