خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

قدرت دفاعی ما امروز اطمینان بخش‌تر از هر زمان دیگری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۸

شهدا اجازهٔ تعیین سرنوشت و معادله سازی برای ما را از سوی قدرت‌های مادی ندادند و اجازه ندادند مسیر حرکت ما در آینده توسط بیگانگان ترسیم شود / روز حل معادلات منطقه‌ای جز با ارادهٔ ایران اسلامی ممکن نیست

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی ما امروز اطمینان بخش‌تر از هر زمان دیگری است گفت: ما از مرز بازدارندگی عبور کرده‌ایم و دشمنان ما بر این امر واقفند.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در چهارمین یادواره و دومین آئین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه شهدای جامعه پزشکی گفت: احیا یک تفیذ الهی است. پدیدهٔ احیا بازگرداندن امید، الهام بخشی زندگی و حیات بخشیدن به انسان‌ها است که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

سردار سلامی با بیان اینکه پزشکان شهید ما فاتحان یک مسیر نورانی برای ساختن هویتی عظیم برای ملت ایران بودند افزود: شهادت کسی که به منظور بازگرداندن زندگی یک انسان مجاهد جان خود را به خطر می‌اندازد انتهای ارتفاع شخصیتی است که یک فرد می‌تواند به آن دست یابد.

وی افزود: بسیاری از وقایع در تاریخ جاودانه و کهنگی ناپذیرند و گرد استهلاک بر عظمت شکوه آن‌ها نمی‌نشیند؛ برخی انسان‌ها نیز شخصیت‌های سیال و انبساط پذیری دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه، عاشورا را نقطهٔ تجلی همه جاودانگی‌ها دانست و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و شهدا تمثال و تندیس زندهٔ عاشورا در قرن حاضر شدند؛ فرهنگ عاشورا در روح جامعه ما دمیده شد و هویت دفاع مقدس را شکل داد.

وی با بیان اینکه بدون الگو پذیری از عاشورا نمی‌توانستیم در جنگ پیروز شویم، گفت: جاودانگی حیات بخشی به مفاهیم، زنده نگه داشتن ارزش‌ها چنین شکوهی را برای ملت ایران خلق کرد؛ شهدا سازندگان امتداد درخشنده از مسیر سعادت تا ابد می‌باشند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه هر ملتی با هویت خود عمل می‌کند، گفت: بدون هویت نمی‌توان به زندگی ادامه داد؛ هنر امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدا بازیابی هنر زندگی عاشورایی ما بود.

وی با بیان اینکه بزرگی ملت‌ها به وسعت هویت و بزرگی آرمان‌ها و مساحت ذهنی آنهاست، گفت: شهدا معمار اصلی ساخت یک اندیشه هویت بخش و اعتبار عزت آفرین برای جامعه ما هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: تصویری که امروز از ایران اسلامی در ذهن جهانیان نقش می‌بندد با تعابیر و مفاهیمی همچون اعتبار، آزادگی، هویت، جوانمردی، شکوه، عاطفه و انسانیت همراه است.

وی با بیان اینکه زمانی که ملتی به درجاتی از تفکر برسد که مرزهای جغرافیایی احساس و آرزوهای او را محدود نکند این ملت به اندازهٔ کرانهٔ این آرزو‌ها بزرگ است گفت: وقتی هنوز هم ما برای نجات مستضعفان جهان از جان گذشتگی کرده و شهید می‌دهیم بیانگر اوج احساس و عاطفهٔ ملت ماست.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: اینکه دشمن تصور می‌کند ریشهٔ هر شکستی در جبههٔ استکبار به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود نشانگر عظمت ایران اسلامی است و شهدا پایه گذاران این عظمت می‌باشند.

وی افزود: شهدا اجازهٔ تعیین سرنوشت و معادله سازی برای ما را از سوی قدرت‌های مادی ندادند و اجازه ندادند مسیر حرکت ما در آینده توسط بیگانگان ترسیم شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هنرنمایی ملت ایران در مدفون کردن آرزوهای دشمن بود گفت: تمامی عرصه‌هایی که دشمن برای ما چالش ایجاد کرد همه در مقیاسی جهانی بود؛ در مقطع کنونی نیز به همین شکل دنبال می‌شود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: شهید دکتر رهنمون و شهدایی که مردانه ایستادند سرمایهٔ معنوی ارزشمند و شعور و معرفت واقعی را در اراده ملت بوجود آوردند که تا ابد تعیین کنندهٔ رفتار دشمنان با ما باشد و عزت و اقتدار امروز ما به سبب آفرینش آن عظمت پایان ناپذیر است.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد به نفس ایجاد شده در دوران دفاع مقدس نبود در برابر توطئه‌های دشمن در محاصرهٔ اقتصادی، انزوای سیاسی، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و تهدید و ارعاب نظامی در شکل عملیاتی نمی‌توانستیم اینگونه با اقتدار ایستادگی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه موقعیت جبهه استکبار در مقطع کنونی در همهٔ صحنه‌ها نسبت به ما عملیاتی است گفت: اما با این وجود ما توانستیم فضاهای راهبردی منطقه را از تسلط دشمن خارج کنیم؛ دشمنان ما دیگر در شرق مدیترانه و شمال آفریقا تأثیر گذار نیستند؛ دیگر اقتداری از جانب جبههٔ کفر برای تضعیف حکومت سوریه باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز مدل و الگویی جهانی ارائه کرده است گفت: دشمنان به منظور جلوگیری از نفوذ این الگوی موفق که از شاخصه‌های مهمی برخوردار بود دست به هر اقدام و توطئه‌ای زدند حتی در حوزه‌های پیشرفت علمی دشمن با ترور دانشمندان ما سعی در متوقف کردن این مسیر داشت که بحمدالله در این عرصه نیز به توفیقی دست نیافت و شهادت دانشمندان ما نشانگر ماهیت پلید دشمنان گردید.

وی افزود: امروز پرتاب ماهواره‌های ما به فضا و ساخت موشک‌ها و پیشرفت‌هایی که در تمام زمینه‌ها کسب می‌کنیم در اوج تحریم‌ها رقم می‌خورد؛ با اراده ملت ایران و هدایت و راهبری مقام معظم رهبری بر مشکلات هم فائق خواهیم آمد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما ایستاده‌ایم و از شهدا درس گرفته‌ایم که هر کجا دشمن ما را با چالشی مواجه کند ما در آن مسیر رشد خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز حل معادلات منطقه‌ای جز با ارادهٔ ایران اسلامی ممکن نیست، گفت: تاکنون ما نخواسته‌ایم مانند دشمن از ابزارهای قدرتمان به نحو کاملی استفاده کنیم به دلیل آنکه همواره می‌خواستیم گردش جهان بر مدار آرامش باشد، میدان تأثیر ما بیش از آنچه که تصور می‌شود است.

سردار سلامی افزود: اگر بخواهیم در شرایط جزر و مد ایجاد کنیم وضعیت دشمنان ما بسیار متفاوت خواهد بود که این حرکت در مرز افق‌های بلند و در کرانه آرزوهای بزرگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نبرد ما با دشمن امروز جنبه دیپلماتیک قدرتمندی به خود گرفته که امیدواریم همانند دوران دفاع مقدس از عزت و اقتدار ملت و نظام دفاع کنیم.

سردار سلامی در پایان با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی ما امروز اطمینان بخش‌تر از هر زمان دیگری است گفت: ما از مرز بازدارندگی عبور کرده‌ایم و دشمنان ما بر این امر واقفند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز