خبرگزاری کار ایران

طارمی و بلایی که از چکسلواکی نازل شد (گزارش تصویری)

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۰۷۴

پنالتی چیپ مهدی طارمی این روز‌ها به سوژه‌ای خاص برای فوتبال ایران تبدیل شده تا جایی که حتی سایت معتبر فورفورتو هم این پنالتی را عامل اصلی امتیاز از دست دادن پرسپولیس در مصاف با الریان دانسته است.

به گزارش ایلنا، نویسنده این سایت اعتقاد دارد تصمیم طارمی برای زدن پنالتی چیپ برای پرسپولیسی‌ها خیلی گران تمام شده چراکه هیچ بعید نیست پرونده این تیم در لیگ قهرمانان را ببندد و مانع رسیدن این تیم به دور حذفی شود. جدا از این شبکه‌های اجتماعی در 24‌ساعت گذشته پر شده از عکس‌هایی که طارمی در آنها در کنار زیدان، پیرلو و راموس قرار گرفته، بازیکنانی که در سال‌های اخیر با پنالتی‌های چیپ خود سر و صدای فراوانی در دنیای فوتبال به راه انداخته‌اند.

طارمی و بلایی که از چکسلواکی نازل شد (گزارش تصویری)

به هر حال هواداران فوتبال هنوز فراموش نکرده‌اند که زیدان در فینال جام جهانی 2006 آلمان چطور با ضربه چیپ دروازه بوفون را باز کرد، چیپی که حتی پس از برخورد به تیر افقی دروازه از خط عبور کرد. پس از زیدان هم این پیرلو بود که با گل کردن یک‌پنالتی چیپ در مصاف با انگلیس و آن هم در یک‌چهارم نهایی یورو 2012 خودی نشان داد.

طارمی و بلایی که از چکسلواکی نازل شد (گزارش تصویری)

به نوعی می‌توان گفت که پس از این پنالتی بازار پنالتی‌های چیپ حسابی داغ شد و خیلی از پنالتی‌زن‌ها تصمیم گرفتند حداقل برای یک‌بار هم که شده پنالتی خود را به صورت چیپ وارد دروازه حریف کنند. البته در این میان سرخیو راموس بازیکنی بوده که چندباری شانسش را روی پنالتی‌های چیپ امتحان کرده و پس از گل کردن پنالتی‌اش در یورو مقابل پرتغال، با پیراهن رئال هم به سویا چیپ زده است.

طارمی و بلایی که از چکسلواکی نازل شد (گزارش تصویری)

در اینجا بد نیست اشاره‌ای هم به اسم ‌و ‌رسم شخصی داشته باشیم که برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال تصمیم گرفت پنالتی‌اش را به صورت چیپ وارد دروازه حریف کند. این متد در مسابقه‌ای جهان را به تحسین و شگفتی واداشت که فشار و استرس در حد نهایت بود. وقتی چکسلواکی و آلمان در فینال تورنمنت 76 به تساوی 2-2 رسیدند، پاننکا پشت ضربه پنالتی قرار گرفت که اگر گل می‌شد، چکسلواکی به نخستین جام معتبر تاریخ فوتبالش دست می‌یافت. در حالی‌که سپ مایر درون دروازه آلمان‌ها ایستاده بود، هافبک چکسلواکی خیلی آرام به سمت توپ رفت و با ضربه‌ای ظریف و آرام توپ را به وسط دروازه سپ مایری فرستاد که به سمت چپ شیرجه زده بود. پاننکا در این باره می‌گوید: «حدس می‌زنم حتی اسم من برای مایر آزاردهنده باشد اما من هرگز قصد تمسخر او را نداشتم. در مقابل، این روش را برای پنالتی انتخاب کردم چون فهمیده بودم که آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به گل است. یک دستورالعمل کاملا ساده.»

طارمی و بلایی که از چکسلواکی نازل شد (گزارش تصویری)

پس از نگاهی به معروف‌ترین پنالتی‌های چیپ دنیا و آشنا شدن با اولین چیپ‌زن تاریخ، شاید بد نباشد نگاهی هم به پنالتی‌های چیپ خاص فوتبال ایران داشته باشیم. با مطرح شدن این بحث اولین نامی که به ذهن فوتبالی‌های ایران می‌رسد کسی نیست جز علی کریمی. جادوگر در دوران بازیگری با پیراهن پرسپولیس یک‌پنالتی چیپ رویایی وارد دروازه الهلال عربستان کرده و یک‌بار هم با پیراهن استیل‌آذین یک‌چیپ تماشایی به استقلالی‌ها زده است. البته کریمی زمانی که بازیکن استیل‌آذین بود یک بار مقابل شاهین تصمیم گرفت پنالتی‌اش را چیپ بزند که اینبار روشنگر آن را مهار کرد.

پس از کریمی فوتبالی‌های ایران یاد یحیی گل‌محمدی و پنالتی چیپش مقابل چین خواهند افتاد. یحیی هم در بازی با چین به سرنوشت طارمی دچار شد و مقدمات حذف تیم ملی با همین برانکو از جام ملت‌ها را فراهم ساخت. البته فراموش نکنیم خود همین طارمی هم دو سال پیش با پنالتی چیپ دروازه النصر عربستان را باز کرد تا خودش را نشان دهد. جالب‌تر اینکه هواداران پرسپولیس همین چند هفته پیش با پنالتی چیپ موفق شده بودند از صبای‌قم امتیاز بگیرند. در آن بازی رضاییان با پنالتی چیپ دروازه محسن فروزان را باز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز