خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت ورود و خروج اسب از ایران حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۷۱

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: فدراسیون جهانی سوارکاری یک شرکت بین‌المللی را به ایران معرفی کرد تا در تعامل با آن موضوع ممنوعیت ورود اسب به ایران و خروج آن از کشور حل شود.

به گزارش ایلنا، مسعود خلیلی در این خصوص گفت: وظیفه این شرکت، کمک به ایران برای تهیه مدارک، مستندات و نمونه‌گیری‌های اسب‌های ایران و ارسال آن به آزمایشگاه‌های مرجع است. در نتیجه همکاری دوجانبه با این شرکت بین‌المللی که سازمان دامپزشکی نیز در آن نقش ایفا می‌کند، در اردیبهشت ماه سال 96 قرارداد رسمی امضا می‌شود تا موضوع قرنطینه بین‌المللی اسب‌های ایران حل شود.این تصمیم در نشست اخیر فدراسیون بین المللی اسب سواری در ایتالیا تصویب شد و با امضای قرارداد همکاری در اردیبهشت ماه سال 96، تا یک سال و نیم بعد، برنامه‌های کوتاه مدت برای اعزام اسب‌های ایرانی به رقابت‌های بین‌المللی و ورود اسب خارجی به ایران وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: پس از این مدت، بحث قرنطینه بین‌المللی ایران حاکم خواهد شد و یک گروه مشاور بین‌المللی غیرانتفاعی جهت راه اندازی سیستم‌های مختلف اسبدوانی و ایجاد سازمان مورد پذیرش جهانی به ایران می‌آید.

رییس فدراسیون اسب سواری درباره وضعیت اسب‌های شرکت کننده در مسابقات اسبدوانی نیز توضیح داد: ما باید به مسائل مختلف اسب‌های ورزشی توجه کنیم. بنابراین در نخستین گام اسب‌ها باید در تبارنامه اسب تروبرد (نژاد مطرح در کورس) قرار گیرند. ما اسب تروبرد داریم ولی هویت آنها بین‌المللی نبود و در نمونه گیری ثبت نشده بود. بر این اساس نمونه‌هایی از این اسب‌ها گرفته شد و به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شد. قرار است فروردین سال96 هم برای بازرسی نهایی برخی کارشناسان به ایران سفرکنند تا اسب تروبرد ایرانی نیز صاحب هویت بین‌المللی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز