خبرگزاری کار ایران

آشتیانی: تاج اجازه ندهد اختلاف برانکو و کی‌روش به پرسپولیس و تیم ملی ضربه بزند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید قاطعانه اقدام کند و اجازه ندهد اختلاف برانکو و کی‌روش به منافع پرسپولیس و تیم ملی ضربه بزند.

ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد ارزیابی خود از روند پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: پرسپولیس چند سالی بود که شرایط خوبی نداشت و آنطور که توقع می‌رفت فوتبال بازی نمی‌کرد. از سال گذشته خوشبختانه شرایط تغییر کرد و پرسپولیس روندی را در پیش گرفت که موجب خوشحالی همه ما پیشکسوتان و هواداران شد. خوشبختانه این روند در این فصل هم ادامه داشته و تیم نتایج خوبی را کسب کرد. سال‌های قبل هواداران از شرایط پرسپولیس ناراحت بودند و این برای ما خیلی آزار دهنده بود اما در این یک سال اخیر تیم به حدی خوب بود که می‌بینیم برای هر بازی بالای 50 هزار نفر به استادیوم می‌روند.

او ادامه داد: برانکو در پرسپولیس شاهکار کرده است. تیم از نظر فنی خیلی خوب کار کرده و به نظر من برانکو پرسپولیس را دوباره احیا کرده است. پرسپولیس زندگی ما است و به عنوان پیشکسوت باشگاه خیلی از شرایط خوب تیم خوشحال هستم. پرسپولیس فوتبال خوب و جذابی بازی می کند و من به همین دلیل از برانکو تشکر می‌کنم که این شرایط را در تیم به وجود آورد.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با شکل بازی تیم برانکو نیز اظهار داشت: پرسپولیس برانکو هم در دفاع و هم در حمله خیلی خوب بازی می‌کند. به طور کلی در فوتبال امروز همه بازیکنان با هم در دفاع و حمله شرکت می‌کنند و شیوه فوتبال نسبت به گذشته و زمان ما فرق کرده است و در این فصل هم پرسپولیس به همین شکل بازی می‌کند. در خط دفاع به دلیل داشتن سه بازیکن ملی‌پوش و با وجود بیرانوند درون دروازه، خط دفاعی پرسپولیس خیلی مقتدر عمل کرده و در خط حمله هم تیم زهردار است و در هر بازی موقعیت‌های زیادی دارد. به صورت کلی پرسپولیس فوتبال روان و شناوری بازی می‌کند که تماشای بازی‌های این تیم برای ما لذتبخش است.

وی در خصوص نقاط ضعف پرسپولیس نیز تصریح کرد: در حال حاضر پرسپولیس نیاز به یک بازیساز خلاق دارد. بازیکنی که حتی از سطح محسن مسلمان هم بالاتر باشد. مسلمان بازیکن خوبی است اما پرسپولیس در خط هافبک نیاز به بازیکنی مانند مجتبی جباری دارد. بازیکنی که متخصص پاس‌های در عمق باشد. البته این مشکلی است که تیم ملی هم با آن روبرو است و در تیم ملی هم هم چنین بازیکنی نداریم و اگر پرسپولیس بتواند چنین بازیکنی پیدا کند قطعاً بسیار بهتر خواهد شد. ضمن اینکه نیمکت تیم هم باید تقویت شود و نیاز است که سه تا چهار بازیکن خوب دیگر جذب شوند تا نیمکت تیم هم همطراز با ترکیب اصلی باشد.

در چند روز اخیر شاهد شدت گرفتن اختلاف میان برانکو و کی‌روش بوده‌ایم. بعد از انتقاد سرمربی پرسپولیس از کی‌روش و برنامه‌های او در تیم ملی، سرمربی تیم ملی در اقدامی غیرمنتظره ملی‌پوشان پرسپولیس را از اردوی تیم ملی دیپورت کرد و به ایران بازگرداند. آشتیانی در واکنش به این اتفاقات عنوان کرد: من واقعاً‌ از رخ دادن این اتفاقات و مطرح شدن صحبت‌های اخیر ناراحت شدم. هر دو مربی برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند و مربیان بزرگی هستند. کی‌روش نباید در واکنش به حرف‌های برانکو بازیکنان را از اردو بیرون می‌کرد و بهتر بود با صحبت کردن به انتقادات پاسخ می‌داد. این رفتار او بیشتر بازیکنان پرسپولیس را اذیت می‌کند و باعث بالا رفتن فشار روحی و روانی به ملی‌پوشان پرسپولیس می‌شود.

وی افزود: برانکو هم نباید در این برهه این انتقادات را مطرح می‌کرد و اگر انتقادی داشت باید قبل از اردوی تیم ملی مطرح می‌کرد. این صحبت‌ها و رفتارها بیشتر از هر چیزی باعث ضربه خوردن پرسپولیس و تیم ملی می‌شود و فوتبال ایران از این مسائل و اختلافات ضربه می‌خورد. من اصلاً توقع نداشتم این دو مربی این رفتارها را بروز بدهند و بهتر بود این اختلاف در فضایی دوستانه حل می‌شد.

ابراهیم آشتیانی در پایان گفت: مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید قاطعانه اقدام کند و اجازه ندهد اختلاف برانکو و کی‌روش به منافع پرسپولیس و تیم ملی ضربه بزند.

 

کد خبر : ۴۴۵۴۱۵