خبرگزاری کار ایران

پیوس: برانکو حق دارد از کی‌روش ناراحت باشد/ پرسپولیس در نیم فصل اول رویایی بود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: نقطه ضعف اساسی پرسپولیس که در نیم فصل دوم خیلی بیشتر به چشم خواهد آمد، نیمکت ضعیف است که باید برایش تدبیر اساسی بیندیشند.

فرشاد پیوس، پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد عملکرد تیم برانکو در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: پرسپولیس در نیم فصل اول رویایی بود. تیم در نیم فصل اول هم بازی‌های بسیار خوبی ارائه داد و هم خیلی خوب نتیجه گرفت. بازیکنان جدیدی که ابتدای فصل جذب شدند خیلی خوب در تیم جا افتادند و کمک زیادی به تیم کردند. پرسپولیس در نیم فصل اول فوتبال رو به جلو و به روزی را بازی کرد و همه ما پیشکسوتان و هواداران از عملکرد پرسپولیس و برانکو در نیم فصل اول راضی هستیم.

او در مورد شرایط پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر نیز اظهار داشت: در نیم فصل دوم قطعاً شرایط برای پرسپولیس متفاوت خواهد بود و کار سختی را پیش رو خواهد داشت. باید تیم در تمام خطوط تقویت شود و بازیکنان جدید جذب شوند. با شروع لیگ قهرمانان و حضور همزمان در دو رقابت سنگین، کار برای پرسپولیس دشوار خواهد شد. حریفان آسیایی پرسپولیس همگی قدر هستند و این فشار زیادی به پرسپولیس وارد خواهد کرد. به همین دلیل تیم باید به بهترین شکل ممکن تقویت شود و بازیکنانی جذب شوند که نیمکت تیم هم مانند ترکیب اصلی قوی باشد.

او ادامه داد: یکی از نکات مثبت نیم فصل دوم برای پرسپولیس این است که نسبت به سایر رقبای خود در لیگ مانند تراکتورسازی، بازی‌های خانگی بیشتری دارد و باید از این امتیاز به نحو احسن استفاده کرد. هواداران پرسپولیس به خوبی می‌توانند با حمایت خود در نتیجه‌گیری تیم اثرگذار باشند و پرسپولیس باید در بازی‌های خانگی به خوبی از این برتری خود استفاده کند.

به نظر شما نقطه ضعف اصلی پرسپولیس در نیم فصل اول چه چیزی بود؟ پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال تصریح کرد: در نیم فصل اول نقطه ضعف آنچنانی در تیم ندیدم. شاید بتوان گل نزدن مهاجمان تیم و از دست دادن موقعیت‌ها را نقطه ضعف پرسپولیس در نیم فصل اول دانست اما حتی این هم آنچنان مشکل بزرگی نبود. ولی در کل نقطه ضعف اساسی پرسپولیس که در نیم فصل دوم خیلی بیشتر به چشم خواهد آمد، نیمکت ضعیف است که باید فکری اساسی برای آن کنند. باشگاه باید بازیکنان مدنظر برانکو را برای نیم فصل دوم جذب کند و باید به شکل جدی به فکر تقویت نیمکت پرسپولیس برای حضور پرقدرت‌تر در نیم فصل دوم باشند.

روز گذشته برانکو به شدت از کارلوس کی‌روش و برنامه‌های او در تیم ملی انتقاد کرد و او را مقصر اصلی ناکامی احتمالی پرسپولیس در پایان فصل قلمداد کرد. کاپیتان اسبق پرسپولیس در واکنش به این موضوع عنوان کرد: در این مساله من حق را به برانکو می‌دهم. اردوی تیم ملی در دبی به نظر من هیچ بازده خوبی نخواهد داشت و کی‌روش می‌توانست این اردو را برگزار نکند. من به طور کلی نه فقط به برانکو که حق را به تمام مربیان باشگاهی می‌دهم. مربیانی مانند برانکو که بازیکن در تیم ملی دارند حق دارند از زمان برگزاری این اردو ناراحت باشند. وقتی تیم ملی قرار نیست در این اردو بازی دوستانه داشته باشد چرا باید به اردو برود؟ اگر بازیکنان در باشگاه‌های خود می‌مانند نه تنها برای پرسپولیس و سایر تیم‌ها بهتر بود، بلکه برای خود تیم ملی هم خوب بود. به همین دلیل من کاملاً به برانکو حق می‌دهم که ناراحت باشد. پرسپولیس خودش مانند یک تیم ملی است و هواداران انتظار زیادی از این تیم دارند و برانکو می‌داند توقع هواداران بالاست. به همین دلیل از این مساله دلخور است و حق هم دارد.

حسین هدایتی، مالک کارخانه استیل آذین که همواره در مقاطع مختلف به باشگاه پرسپولیس کمک مالی کرده است. در تازه‌ترین اقدام خود برای جذب سروش رفیعی، هافبک تراکتورسازی اقدام کرده است که این مساله با واکنش منفی برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس روبرو شده است. فرشاد پیوس در پایان صحبت‌های خود در این رابطه گفت: حسین هدایتی با همه وجود عاشق پرسپولیس است و در هر شرایطی سعی دارد به تیم کمک کند. به نظر من مدیران باشگاه باید قدر او را بدانند و از کمک‌های او برای تقویت تیم استفاده کنند. من می‌دانم هدایتی با رفیعی برای پیوستنش به پرسپولیس صحبت کرده است و مدیران باشگاه هم نباید از این مساله دلخور باشند. سروش رفیعی بازیکن بسیار باکیفیتی است که می‌تواند به بالا رفتن سطح بازی پرسپولیس کمک کند. من امیدوارم بعد از صحبت‌های هدایتی با رفیعی، مدیران باشگاه هرچه زودتر برای جذب رفیعی اقدام کنند.

 

کد خبر : ۴۴۴۳۰۷