خبرگزاری کار ایران

مشاورعالی وزارت ورزش در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولیت حواشی اخیر با فدراسیون فوتبال است/ از ورود به دعوای کی‌روش و برانکو پرهیز می‌کنیم

مشاورعالی وزارت ورزش اعتقاد دارد مسئولیت دعوای اخیر سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس برعهده فدراسیون فوتبال است.

عبدالحمید احمدی، مشاور عالی وزارت ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد حواشی اخیر فوتبال و اختلاف پیش آمده میان کی‌روش و برانکو بر سر برنامه‌های تیم ملی و پرسپولیس گفت: از نظر ما مسئولیت تمام این مسائل برعهده فدراسیون فوتبال است و آنها هستند که باید در این زمینه تدبیر کنند. همه ما باید به آرام‌سازی و برطرف شدن حواشی فوتبال کمک کنیم و فدراسیون فوتبال هم باید از بروز اینگونه مسائل در فوتبال پیشگیری کند. این حواشی چیزی جز ضرر برای فوتبال ما نخواهد داشت و به خاطر منافع فوتبال و تیم ملی نباید به این قبیل حواشی دامن زد.

او ادامه داد: فدراسیون باید برای جلوگیری از بروز دوباره این اتفاقات تلاش کند. مدیران فوتبال باید فوتبال را از این فضا خارج کنند و به فکر برنامه‌ریزی مناسب برای تیم ملی باشند. منافع تیم ملی در اولویت است و باید فضا به این سمت برود که شرایط برای موفقیت تیم ملی مهیا شود. این دعوای رسانه‌ای کمکی به فوتبال ما نمی‌کند و فدراسیون باید هرچه زودتر برای برطرف شدن این اختلاف‌ها اقدام کند.

احمدی خاطرنشان کرد: به نظر من اولویت اصلی در شرایط فعلی دور شدن از حواشی است. بعد از تغییر و تحولاتی که در فدراسیون فوتبال داشتیم، طبعاً یک مقدار کارها روی روال نیست و باید تلاش کرد تا امرو فدراسیون به شرایط مناسب برسد و طبق روال پیش برود. مسئولان فدراسیون باید از دخالت در مسائل دیگر کم کنند و به فکر نظم کارها در فدراسیون باشند. نظم و هارمونی در فدراسیون کم است و باید این نظم ایجاد شود. فدراسیون فوتبال باید با قدرت در موضوع پیش آمده اخیر اقدام کند و شرایط را به شکلی مناسب کنترل کند.

مشاور عالی وزارت ورزش در پاسخ به اینکه آیا وزارت ورزش قصد ورود به این دعوا را دارد یا خیر تصریح کرد:‌وزارت ورزش همیشه نقش حامی را برای فدراسیون‌ها ایفا می‌کند و هرجا نیاز باشد که تذکری به فدراسیون بدهیم حتماً این کار را خواهیم کرد. اما فعلاً در شرایط فعلی از ورود به این مساله پرهیز می‌کنیم و توقع داریم خود فدراسیون موضوع را حل و فصل کند.

احمدی در پایان در واکنش به موضع‌گیری فدراسیون فوتبال در اختلاف پیش آمده میان کی‌روش و برانکو گفت: واکنش فدراسیون فوتبال به این قبیل مسائل نسبت به گذشته بهتر شده است. این هم به این دلیل است که به طور کلی شرایط در فدراسیون فوتبال در قیاس با گذشته مطلوب‌تر است.

 

کد خبر : ۳۸۳۵۰۵