خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو تیم ملی دو و میدانی از وزارت ورزش

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران می‌گوید: در تامین هزینه‌های زندگی مانده‌ام و به هزار نفر سپرده‌ام تا برایم یک کار با ماهی 500 هزار تومان پیدا کنند تا بتوانم در ماه مبلغی به دست آورم و به امورات زندگی رسیدگی کنم.

محمود صمیمی، نماینده پرتاب دیسک ایران در رقابت‌های المپیک 2016 ریو در خصوص آخرین وضعیت ورزش دوومیدانی ایران به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: باتوجه به گذشت یک سال هنوز نتوانستم طلب لیگ سال قبل را از باشگاه نفت بگیرم و امسال هم که در تیم ذوب آهن پرتاب می‌کنم هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ام. مدت زیادی است که انگیزه‌ای برای پرتاب و ثبت رکورد ندارم زیرا از مجانی پرتاب کردن خسته شده‌ام. دو سال است که در لیگ دوومیدانی به مقام قهرمانی رسیدم ولی حتی یک ریال هم دریافتی نداشته‌ام.

او ادامه می‌دهد: من به‌عنوان یک ملی پوش و کسی که در المپیک شرکت کرده است در لیگ ایران پرتاب می‌کنم و سقف قراردادم تنها 10 میلیون تومان است که آن هم به ما نمی‌دهند. هیچ کس هم نیست که به کار ما رسیدگی کند. بعد از اینکه مجید کیهانی به‌عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی فعالیت خود را شروع کرد وضعیت ما هر روز بدتر از دیروز می‌شود. ورزش دوومیدانی ایران بسیار کمرنگ‌ شده است تا حدی که ما حتی از انگیزه کافی برای تکرار رکورد سال‌های گذشته خود برخوردار نیستیم و با بی میلی پرتاب می‌کنیم تا حداقل در میادین حضور داشته باشیم و بتوانیم پول‌هایمان را دریافت کنیم.

صمیمی به رکوردهای لیگ ایران اشاره و خاطر نشان می‌کند:  سال‌های گذشته ما در داخل کشور به حدی قدرتمند بودیم که رکوردهای آسیایی را می‌شکستیم و با قدرت در رقابت‌های آسیایی شرکت می‌کردیم ولی حالا اگر تیمی به مسابقات برون مرزی  اعزام شود هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند کسب کند و با دست خالی به کشور بازمی‌گردد. این نتیجه بی برنامه بودن ورزش کشور است که ما به این روز افتاده‌ایم. وقتی در لیگ و مسابقات برون مرزی قهرمان می‌شویم همه مسئولان برای عکس یادگاری می‌آیند و جام قهرمانی را در دست می‌گیرند ولی بعد از پخش عکس در دنیای مجازی خبری از آنها نیست و حتی جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند.

نماینده ایران در رقابت‌های المپیک 2016 ریو می‌گوید: هیچ کس نیست که به مشکلات ما رسیدگی کند. نه فدراسیون کاری می‌کند و نه وزارت ورزش، ما باید در همین وضعیت بمانیم. در تامین هزینه‌های زندگی مانده‌ام و به هزار نفر سپرده‌ام تا برایم یک کار با ماهی 500 هزار تومان پیدا کنند تا بتوانم در ماه مبلغی به دست آورم و به امورات زندگی رسیدگی کنم. وضعیت مالی خوبی ندارم و از هیچ جا هم حمایت نمی‌شوم.

 

کد خبر : ۴۱۷۷۱۶