خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران در اردن با سرمربیان تیم ملی فوتبال دختران

سفیر ایران در اردن، با سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایلنا، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار ضمن تقدیر از نقش آفرینی بانوان کشورمان در صحنه‌های بین المللی، حضور مربیان برجسته کشورمان را که در رتبه بالا‌تر از مربیان سایر کشورهای شرکت کننده هستند را مایه افتخار و در راستای تقویت سطح ورزش حرفه‌ای و همچنین دیپلماسی ورزشی دانست. 

سرمربیان فدراسیون فوتبال زنان ایران نیز در ابتدا ضمن ارائه گزارشی به موانعی که موجب عدم شرکت تیم کشورمان در این دوره از مسابقات جهانی شد، اشاره کردند و خواستار توجه بیشتر به توانایی‌های ارزشمند نوجوانان دختر ایرانی و ورود آنان در صحنه‌های رقابت بین المللی شدند. 

 «شادی مهینی» و «مریم آزمون»، سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال دختران ایران، دو مربی ایرانی هستند که برای نخستین‌بار از سوی فیفا به مسابقات جام جهانی نوجوانان در اردن دعوت شده‌اند. 

فدراسیون جهانی فوتبال از مربیان کشورهای منطقه آسیا برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی، تئوری و عملی دعوت کرده است تا در جام جهانی فوتبال دختران زیر ۱۷سال که به میزبانی اردن برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

در این دوره آموزشی، مربیانی از ایران، بحرین، لبنان، فلسطین، اردن، امارات و سوریه حضور دارند که تحت آموزش مدرسان بین‌المللی از کشورهای اسکاتلند، چین و آلمان قرار دارند. 

جام جهانی ۲۰۱۶ دختران زیر ۱۷ سال، از جمعه ۹ مهرماه (۳۰ سپتامبر) آغاز گردیده و تا ۳۰ مهرماه (۲۱ اکتبر) در امان پایتخت اردن در حال برگزاری است. 

اردن به دلیل داشتن ارتباط نزدیک با فیفا، تاکنون موفق شده است میزبانی بازی‌ها را در سطوح مختلف بر عهده بگیرد تا از این رهگذر بر توان و مهارت بازیکنان خود بیفزاید.

کد خبر : ۴۱۷۴۱۷