خبرگزاری کار ایران

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سوریان گنجینه ورزش ایران است/ دیگر کاری باقی نمانده که سوریان انجام دهد

رضایی می‌گوید: خداحافظی او از دنیای قهرمانی تصمیم درستی بود زیرا دیگر کاری باقی نمانده که سوریان به عنوان یک ملی پوش انجام نداده باشد.

علیرضا رضایی، دارنده مدال نقره رقابت‌های المپیک آتن در مورد خداحافظی حمید سوریان از دنیای قهرمانی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: حمید سوریان از قهرمانان نامدار کشتی جهان محسوب می‌شود. او توانست با تداوم قهرمانی‌های خود در رقابت‌های جهانی و کسب مدال طلای المپیک، روند افسانه‌ای خود را طی کند و جزو رکوردداران ورزش جهان محسوب شود. خداحافظی سوریان نه تنها جامعه کشتی بلکه جامعه ورزش جهان را تحت تاثیر قرار داد.

او ادامه می‌دهد: تحلیل در مورد حمید سوریان نیازی به کارشناسی ندارد، زیرا همه مردم ایران می‌دانند که سوریان هرگز کم فروشی نمی‌کند. او هرکاری که می‌توانست برای کشتی ایران انجام داد. در رقابت‌های المپیک ریو در تایم اول هیچ‌کدام از دو رقیبش نتوانستند در مقابل او کاری از پیش ببرند. در ورزش کشتی چیزی قابل پیش‌بینی نیست اگر در ده ثانیه آخر دیدار اول، رقابت را واگذار نمی‌کرد حالا وضعیت متفاوت بود. ما بارها دیده‌ایم که قهرمانان بزرگ جهان  با شکست در رقابت‌های المپیک از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنند. خداحافظی او از دنیای قهرمانی تصمیم درستی بود زیرا دیگر کاری باقی نمانده که سوریان به عنوان یک ملی پوش انجام نداده باشد.

دارنده مدال نقره المپیک آتن در خصوص آینده ورزشی حمید سوریان می‌گوید: سوریان جزو گنجینه‌های طلایی ورزش ایران محسوب می‌شود. حمید سوریان قطعا باید بعد از خداحافظی در کشتی ایران حضور داشته باشد و تجربیات خود را در اختیار نسل‌های بعدی کشتی قرار دهد. او از زمانی که دوبنده تیم ملی را به تن کرد همه توان خود را  برای کشتی ایران خرج کرد و تجربیات بسیاری به دست آورد که باید از این گنجینه استفاده شود.

 

کد خبر : ۴۰۰۸۸۳