خبرگزاری کار ایران

فغانی: داوران ما با این امکانات بهترین قضاوت‌ها را داشتند

داور بین المللی کشورمان گفت: با این شرایط و امکاناتی که داوران ما در حال حاضر دارند به نظر من بهترین قضاوت‌ها را هم انجام دادند.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان در حاشیه مراسم تجلیل از داوران لیگ برتر در جمع خبرنگاران در خصوص کلاس‌های توجیهی داوران گفت: به همراه محسن ترکی برای شرکت در یک کلاس آمادگی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه به کشور مالزی سفر کرده بودم و امروز به جمع دوستان خود در کلاس‌های توجیهی داوران پیوستم.  به نظر من کلاس‌های خوبی برگزار شده و با توجه به اینکه 93 قانون از قضاوت‌های فوتبال تغییر کرده تمام داوران عزیز کشورمان خود را همسو با این قوانین کردند. من هم به همراه محسن ترکی در مالزی حضور داشتیم و این قوانین در آنجا مورد بررسی قرار گرفت و امیدوار هستم داوران برای فصل آینده مشکلی در خصوص قضاوت‌ها نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا برای شروع فصل جدید مشکلی با قضاوت نخواهند داشت چرا که در فصل گذشته در ابتدای بازی‌ها داوران اشتباهات زیادی داشتند، تصریح کرد: به نظر من برای فصل جدید شرایط بسیار مهیا شده چرا که در کلاس‌های توجیهی داوران جوان کشورمان بسیار مصمم بودند و امیدوار هستم داوران برای قضاوت  در لیگ برتر مشکلی نداشته باشند.

فغانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در جایی گفته بودید که داوران ما در فصل گذشته قضاوت‌های خوبی نداشتند، گفت: من در هیچ جا چنین صحبتی انجام ندادم و با این شرایط و امکاناتی که داوران ما در حال حاضر دارند به نظر من بهترین قضاوت‌ها را هم انجام دادند.

داور بین‌المللی کشورمان درباره اینکه سوت طلایی به محسن ترکی تعلق گرفته بود، اعلام کرد: ترکی از داوران خوب فوتبال ما است و قضاوت‌های خوبی داشت و در جایی هم گفته بودند که من نسبت به این موضوع ناراحت بودم ولی اعلام می‌کنم سوت طلایی همیشه به یک نفر تعلق می‌گیرد و ترکی شرایط آن را داشت.

فغانی در پایان در خصوص اینکه گفته شده قرار است اسپانسر داوران کشورمان سیستم‌های رادیویی برای داوران در فصل آینده مهیا کند، گفت: این سوال را از مسئولان کنید و من در خصوص این موضوع اطلاعی ندارم.

 

کد خبر : ۳۹۱۴۵۲