خبرگزاری کار ایران

دروازه‌بان خبرساز‌ استقلال به فینال جام حذفی می‌رسد

اختصاصی/ مدت محرومیت مهدی رحمتی 2 جلسه خواهد بود

رحمتی بابت اتفاقات بازی استقلال و تراکتورسازی محروم شده است اما او می‌تواند در جام حذفی به میدان برود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که محرومیت مهدی رحمتی 2جلسه خواهد بود و او به دلیل حاشیه‌های جنجالی بازی استقلال و تراکتورسازی به مدت 2 جلسه نمی‌تواند استقلال را همراهی کند.

حکم محرومیت مهدی رحمتی چند روزی است که در کشوی دبیرکل فدراسیون فوتبال خاک می‌خورد و همه در انتظار هستند تا اسدی از سفر برگشته و این حکم را امضا کند. نزدیک شدن به بازی جام‌حذفی استقلال حساسیت‌ها برای اعلام نشدن این حکم را بیشتر کرده است. البته حسن‌زاده آب پاکی را روی دست همه ریخته و امروز اعلام کرده که این حکم ارتباطی به جام‌حذفی ندارد.

 نظر استقلالی‌ها

بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال معتقد است که حتی با محرومیت رحمتی هم او می تواند در فینال جام حذفی برابر ذوب آهن درون دروازه استقلال بایستد چون رحمتی در لیگ برتر محروم شده و این ربطی به جام حذفی ندارد.

 نظر ذوب آهنی‌ها

یحیی گل محمدی و مدیران ذوب آهن اما فدراسیون نشینان را تحت فشار گذاشته‌اند تا هر چه سریع‌تر حکم محرومیت رحمتی ابلاغ شود و نمونه‌هایی برای این که محرومیت در لیگ برتر به جام‌حذفی منتقل شده را ارائه داده‌اند.

 قانون چه می‌گوید؟

نصیرزاده در این مورد می‌گوید محرومیت لیگ قابل انتقال به جام‌حذفی است. یعنی وقتی حکم محرومیت برای یک بازیکن صادر می‌شود این حکم قابل اجرا در تمام رده‌ها است. اما اگر در این حکم،روی محرومیت از لیگ برتر تاکید شده باشد آن وقت ارتباطی به جام‌حذفی پیدا نمی‌کند.»

از صحبت‌های نصیرزاده می‌توان نتیجه گرفت که حکم دل‌به خواهی است! یعنی می‌شود آن را به لیگ برتر منتقل کرد و می‌شود جام‌حذفی شامل آن شود. همه چیز بستگی به این دارد که صادرکنندگان حکم چه تصمیمی را ترجیح بدهند.

محرومیت قابل انتقال

با مرور اتفاقی که برای ایمان صادقی افتاد به این نتیجه می رسیم که محرومیت یک بازیکن از تورنمنتی به تورنمنت دیگر منتقل می شود پس رحمتی فینال جام حذفی را از دست می دهد. سازمان لیگ در اعلام نام محرومان هفته دوازدهم لیگ برتر نوشت:«ایمان صادقی به دلیل اخراج در بازی جام حذفی برابر ذوب آهن».

محرومیت غیرقابل انتقال

با مرور اتفاقی که برای اسماعیل شریفات افتاد به این نتیجه می‌رسیم که محرومیت یک بازیکن از تورنمنتی به تورنمنت دیگر منتقل نمی‌شود. پس مهدی رحمتی در فینال جام حذفی می‌تواند بازی کند. شریفات به دلیل درگیری با محسن قهرمانی در هفته هشتم، یک جلسه محروم شد. این حکم 3 روز مانده به بازی برابر استقلال در جام حذفی اعلام و این بازیکن از حضور برابر استقلال محروم شد. صبح بازی اما اعلام شد محرومیت شریفات چون در لیگ برتر بوده در همان بازیها اعمال می‌شود. او برابر استقلال در جام حذفی بازی کرد و گل هم زد.

حکم نهایی مهدی رحمتی به این صورت خواهد بود که او دو جلسه از همراهی استقلال محروم خواهد بود اما در جام‌حذفی مقابل ذوب‌آهن به میدان می‌رود. 

 

کد خبر : ۳۷۲۰۶۳