خبرگزاری کار ایران

مرگ دو نفر بر اثر فرو ریختن مسیر دوچرخه سواری المپیک در ریودوژانیرو

دو دوچرخه‌سوار به دلیل تخریب مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در شهر محل برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ کشته شدند.

به گزارش ایلنا، پس از این که یک جاده تازه تاسیس مخصوص دوچرخه سواری به دریا سقوط کرد، نگرانی های جدیدی درباره مسائل ایمنی المپیک ریو ایجاد شده است. پس از فرو ریختن این مسیر، دست کم دو نفر در ریو دو ژانیرو کشته شدند.

بخش کوچکی از مسیر سه کیلومتری این جاده تحت برخورد با امواج سهمگین دریا فرو ریخت و یکی از مقامات ضمن تایید پیدا شدن دو جسد در حاشیه دریا، خبر از جست و جو برای کشف قربانیان احتمالیِ بیشتر داد. پدرو پائولو کاروالیو دبیر خدمات شهری دولت برزیل در گفت و گو با تلویزیون محلی گفته است که علت حادثه در دست بررسی است. 

گفتنی است که مسیری به طول ۵۰ متر در این حادثه به سواحل اقیانوس اطلس فرو ریخته است؛ این در حالی است که بخشی از این مسیر ۳ کیلومتری، در ماه آگوست افتتاح شده بود. ویدیو هایی که از سوی ساکنان محلی در اینترنت پخش شده است، نشان از این دارد که امواج عظیم دریا تا حاشیه ساحل و پایه های سازه جدید رسیده بوده است.

این حادثه تنها لحظاتی پس از این که مشعل المپیک در یونان برافروخته شد رخ داد؛ قابل ذکر این که مشعل در تاریخ ۳ می به برزیل خواهد رسید. ریو به نخستین شهر امریکای جنوبی مبدل خواهد شد که بازی های المپیک در آن به انجام خواهد رسید اما اینک در حال مبارزه با یکی از عظیم ترین رکودهای اقتصادی خود طی نزدیک به یکصد سال اخیر است و بحران های سیاسی حاکم بر این کشور، هر لحظه نوید استیضاح رئیس جمهور این کشور را می دهند.

 

کد خبر : ۳۶۳۸۳۱