خبرگزاری کار ایران

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رویای منچسترسیتی محقق شد/ صعود سخت و تکراری اتلتیکو مادرید

تیم‌های منچسترسیتی و آتلتیکومادرید با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله یک چهام نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو بازی در شهرهای مادرید و منچستر ادامه یافت که در پایان این دو بازی تیم‌های منچسترسیتی و آتلتیکومادرید با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله یک چهام نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.

منچستر سیتی 0 (3)-(1) 0 دیناموکیف

تیم منچسترسیتی در شب مصدومیت 2 مدافع میانی خود با تساوی بدون گل خانگی مقابل دیناموکیف اوکراین در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به جمع 8 تیم برتر این رقابت ها راه یافت.

در این بازی که ورزشگاه «اتحاد» برگزار شد، ابتدا کاپیتان وینسنت کمپانی و سپس اوتامندی،2 مدافع میانی اصلی تیم به دلیل مصدومیت در دقایق  7و 24 از بازی بیرون رفتند و در نهایت با رقم خوردن تساوی بدون گل، منچسترسیتی به خاطر برتری 3 بریک در بازی رفت در زمین حریف به عنوان اولین و شاید آخرین تیم انگلیسی به مرحله یک چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

منچسترسیتی با این نتیجه توانست برای اولین بار در تاریخ خود به جمع 8 تیم برتر اروپا برسد.

همچنین مانوئل پیگرینی، سرمربی منچسترسیتی و  اولین مربی اهل آمریکای جنوبی فاتح لیگ برتر انگلیس به رکورد حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با 3 تیم مختلف ( ویارئال، مالاگا و حالا منچسترسیتی) دست یافت.

اتلتیکو مادرید 0 (8)-(7) 0 پی اس وی آیندهوون

تیم اتلتیکومادرید پس از برتری8 بر 7 در  ماراتن ضربات پنالتی بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل میهمانش، پی اس وی آیندهوون به جمع 8 تیم برتر رقابت ها راه یافت.

 تلاش 2 تیم در پایان 120 دقیقه بازی ورزشگاه ویسنته کالدرون گلی در پی نداشت تا با تکرار تساوی صفر بر صفر بازی رفت، سرنوشت به ضربات پنالتی کشیده شود که در این مرحله  اتلتیکو با پیروزی 8بر 7به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

 گریزمان،گابی،کوکه،نیگلس، تورس، خمینس، لوئیس و خوان فران پنالتی های اتلتیکو را گل کردند.

 در سوی مقابل فن خینکل،گواردادو،روپر،بروما، مورنو،لستینه و آریاسو برای آیندهوون ضرباتشان را به گل تبدیل کردند و  نارسینگ، پنالتی هشتم و سرنوشت ساز تیمش را به تیر دروازه کوبید.

گفتنی است که اتلتیکو مادرید فصل گذشته لیگ قهرمانان نیز در این مرحله در بازی مقابل بایرلورکوزن آلمان، با پیروزی در ضربات پنالتی موفق به صود به جمع هشت تیم پایانی شده بود.

 

کد خبر : ۳۵۵۸۲۲