خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدوارم بهداد سلیمی خیلی زود برگردد/وزنه‌برداری سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت

حسین توکلی می‌گوید: نبود بهداد سلیمی معضل بزرگی است که امیدوارم هر چه زودتر به تیم ملی برگردد.

حسین توکلی،سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد شرایط اردوی تیم ملی در کیش به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: خدارو شکر وضعیت تیم ملی و اردو بسیار خوب است، با توجه به هوای آلوده تهران تصمیم گرفتیم تنوعی ایجاد کنیم و  اردو را در کیش برگزار کنیم که از لحاظ روحی هم برای وزنه برداران ما خوب است.

توکلی ادامه داد:‌ بچه ها تمرینات خوبی انجام دادند و ما روز چهارشنبه یک کنترل تمرین خواهیم داشت تا بتوانیم افرادی که برای المپیک نیاز داریم شناسایی کنیم و قطعا کسانی را که برای المپیک نیاز داریم در مسابقات آسیایی شرکت خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به این موضوع که احتمال دارد در یکی دو وزن مهم از وزنه برداران جوان استفاده کند، خاطرنشان کرد: اگر شرایط،شرایط خوبی باشد سعی می‌کنیم با تیم کامل در مسابقات آسیایی شرکت کنیم. حتی سعی می‌کنیم با تعاملی که بین تیم ملی بزرگسالان و جوانان وجود دارد در صورت کمبود نفرات در یک یا دو وزن از وزنه برداران تیم ملی جوانان استفاده کنیم. به جز کیانوش رستمی و سهراب مرادی سعی می‌کنیم از تمام کسانی که در المپیک حضور دارند در بازی‌های آسیایی استفاده کنیم.

توکلی در مورد مصدومیت بهداد سلیمی و نبود او در این اردو گفت: نبود بهداد سلیمی معضل بزرگی برای تیم ماست اما به هر حال در نبود بهداد، کیانوش رستمی و سهراب مرادی فضای خوبی را در اردو ایجاد کرده‌اند. اگر بعد از سال نو بهداد سلیمی را در اختیار داشته باشیم فکر می‌کنم مدت زمان خوبی برای ارزیابی بهتر او زیر وزنه ‌های سنگین داریم و امیدوارم بهداد با توجه به کمک‌های تیم پزشکی بتواند شرایط خوب خودش را هر چه زودتر به دست بیاورد.

توکلی در پاسخ به این سوال که سال 94 برای تیم ملی وزنه برداری چگونه بوده است، گفت: سال پرفراز و نشیبی بود و تغییرات زیادی در مدیریت و کادر مربیگری ایجاد شد. ما یک کار رو به رشدی را شروع کردیم و باید با تلاش مضاعف ادامه دهیم. زمانی که من به عنوان سرمربی تیم کارم را شروع کردم تیم ملی در مسابقات جوانان جهان شرکت کرد. ما با چهار نفر دو مدال کسب کردیم که نتیجه بدی نبود.

وی ادامه داد: بازیهای آسیایی بزرگسالان هم با یک تیم دگرگون شده و جوان شرکت کردیم که اگر یک مقدار خوش شانس بودیم و یک وزنه بردارنمان بهتر عمل می‌کرد  می‌توانستیم روی سکو قهرمانی بایستیم. در مسابقات جهانی قبل از مسابقات دو شانس مدال آوری داشتیم که بهداد سلیمی مصدوم شد و کیانوش رستمی هم با قهرمانی تنها یک صدم ثانیه فاصله داشت.

توکلی در پایان گفت: در مجموع با اینکه از خیلی بچه ها در مسابقات جهانی به لحاظ رکوردی و مسابقه دادن راضی نبودم اما توانستیم در سلامت کامل پنج سهمیه المپیک را کسب کنیم که این خودش موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۵۳۶۴۹