خبرگزاری کار ایران

نمی‌خواهم به تاتامی برگردم؛

فلاح: هیچکس‌به‌فکر جودو نیست /حرکت جودوی ایران رو به عقب است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۲۱۹

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی بوسان گفت: هر ورزشکاری در هر سن و سالی می‌تواند به دنیای قهرمانی برگردد اما این کار باید با برنامه باشد.

عباس فلاح در گفت گو با خبرنگار ایلنا، در مورد بازگشت محمود میران به تاتامی قهرمانی گفت: باید اعتراف کنم که اسم المپیک وسوسه کننده است و حتما میران هم برای حضور مجدد در المپیک این تصمیم را گرفته است. در حال حاضر جودوی ما در سنگین وزن شرایط ایده آلی ندارد و شاید حضور میران و رودکی بتواند به ما کمک کند.

کارشناس جودوی کشورمان ادامه داد:حتما میران در خودش این توانایی را حس کرده که می تواند کسب سهمیه کند. به هر حال زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده و باید منتظر ماند و دید او چگونه روند آماده سازی خود را طی می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد بازگشت به تاتامی را دارد یا نه ، گفت:در حال حاضر دانشجوی دکترا هستم و قصد بازگشت به میادین را ندارم. فکر می‌کنم بهتر باشد افراد هم سن و سال من در عناوین دیگری به ورزش خدمت کنند.

فلاح ادامه داد:البته بازگشت امثال میران و رودکی به جودو را می توان از یک جهت مثبت تلقی کرد ، زیرا آنها می‌توانند به این رشته ورزشی که سال‌ها است در خواب زمستانی به سر می برد، جذابیت ببخشند.

فلاح در خصوص شرایط این روزهای جودوی ایران اظهار داشت: بی تردید حرکت جودوی ما در سال های اخیر رو به عقب بوده است. وقتی یک رشته ورزشی تا این حد افت می‌کند دو دلیل وجود دارد؛ یا نیروی انسانی نداریم یا در پرورش استعدادها کوتاهی می کنیم.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی بوسان افزود: ورزش ایران در رشته های نزدیک به جودو همیشه موفق بوده و نتیجه گرفته است. این نکته نشان می دهد که ما استعدادهای خوبی داریم و فقط در پرورش این استعدادها ناکام هستیم.

فلاح با انتقاد از شرایط فعلی جودو،گفت:واقعا جای تاسف دارد که هیچکس به فکر جودو نیست و برخی دوستان این رشته المپیکی را به حال خودش رها کردند. بی شک اگر به فکر این رشته بودند امروز وضعیت جودوی ایران اینگونه نبود و ما نیاز نداشتیم برای کسب سهمیه المپیک تنها به یک نفر دلخوش باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز