خبرگزاری کار ایران

گفتند صلاح نیست به تیم ملی برگردم؛

شمسایی: هنوز می‌خواهم بازی کنم/ نمی‌گذارم اعتبارم زیر سوال برود

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات‌دریایی معتقد است هنوز می‌خواهد بازی کند و از فوتسال خداحافظی نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، وحید شمسایی پس از قهرمانی تیمش در لیگ‌برتر فوتسال در نشست خبری گفت:  آثار اتفاقاتی که در تاسیسات افتاد عصایی است که امروز با خودم دارم. برای موفقیت تاسیسات پاهای خودم را هم دادم. باجو گفته بود می‌میرد برای بردن؛ من هم زندگی‌ام را برای موفقیت تاسیسات فدا کرده‌ام.

وی درباره قرارداد خود با تاسیسات‌دریایی هم متذکر شد: قراردادم به طور حرفه‌ای به پایان رسیده و باشگاه می‌تواند تصمیم‌گیری کند. من اهل تملق و چاپلوسی نیستم. اگر دبیری به من اعتماد نمی‌کرد امروز تاسیسات هم به من اعتماد نمی‌کرد. بعد از تام ایران‌خودرو و فولاد ماهان که بخش‌خصوصی بودند هیچ باشگاهی به مدیریت تاسیسات ندیدم.

سرمربی تاسیسات درباره برنامه‌ای آینده خود هم خاطرنشان کرد: هنوز باشگاه تاسیسات با من قراردادی نبسته است.

وی درباره اتفاقات نیم فصل‌دوم و نتایج بدی تیم هم گفت: ما دو ماه تمرینات را زودتر شروع کردیم. ماه‌رمضان بازیکنان با زبان روزه تمرین کردند. می‌دانستیم بازیکنان  افت می‌کنند. نیم‌فصل قصد ریکاوری داشتیم که بازی‌های تیم‌ملی نگذاشت ریکاوری کنیم. با اینکه باخت‌هایی داشتیم اما باشگاه حمایت می‌کرد و ما هم هدف‌مان را دنبال کردیم و به آن رسیدیم.

سرمربی تاسیسات همچنین افزود: امام‌رضا(ع) ۲۴ ثانیه پایانی لیگ کمک کرد تا  قهرمان شویم. یک بازی دروازه‌بان نداشتیم. عباسی و کشاورز را ۸ هفته نداشتیم. من هم ۸-۹ هفته نبودم. زارعی ۵ هفته نبود. تیمی که با ۱۴ بازیکن بسته می‌شود و ۸ بازیکن را از دست می‌دهد معلوم است می‌بازد. البته این شکست‌ها مشکل من بود که البته با قهرمانی ما به پایان رسید.

شمسایی در مورد اینکه اگر نباشد چه مشکلی برای تیم به وجود می‌آید گفت: برنامه ای وجود داشت که من در ۵۵ بازی به میدان رفته بودم و فقط در ۵ بازی زیر ۷۰ بودم و همه بازی‌ها بالای ۹۰ بودم.

سرمربی تاسیسات اضافه کرد:‌ یک‌سال پیش به من گفتند قطعا حق بازی‌کردن نداری. تمامی پزشکان این مسئله را می‌گفتند و دوست نداشتم اتفاقی که برای باتیستوتا افتاد برای من بیفتد. به من گفتند پاهای تو تعطیل شده و  اگر عمل نکنی نمی‌توانی زندگی کنی. به من گفتند آن چیزی که تو را اذیت می‌کرد از پای تو در آوردیم. من تازه انگیزه گرفتنم و تازه می‌خواهم قهرمانی کسب کنم. بود و نبود من مهم نیست. من بازی می‌کنم. همه دنبال خداحافظی من بودند ولی من دنبال بازی‌کردن هستم. از سال جدید با دویدن شروع می‌کنم.

وی افزود: عامل اصلی نتایج ضعیف ما به علت تعدد تمرینات زیاد بود. تیم بدون من قهرمان شد با بازیکنان‌بزرگ توانست این کار را کند. مهم‌ترین بازی ما مقابل حفاری بود که بدون من توانستند به برتری برسند. ما با یکدیگر هماهنگ شده‌ایم.

سرمربی تاسیسات همچنین گفت: با خود عهد بستم باخت را گردن داور و بازیکن نیندازم. از قهرمانی امسال هم تصمیم گرفتم جواب کسی را ندهم. اگر جواب کسی را بدهم خودم را کوچک می‌کنم. تا دقیقه ۹۰ سعی می‌کنم جواب کسی را ندهم. من آدم معتقدی هستم. کفاشیان هم گفت با ۲ شغله بودن من کوتاه نمی‌آید هرچند کسانی را داریم که ۱۰۰ شغله هستند اما با ۲شغله بودن من کنار نیامدند. لیونل مسی از فوتبال تشکر کرد اما من از فوتسال تشکر می‌کنم.

وی درباره تیم ملی هم افزود: برای موفقیت تیم ملی هر کاری بتوانم انجام می‌دهم. به افتخاری گفتم به ازبکستان نیایم زیرا شک و شبهه‌ای به وجود نیاید. هر کاری از دست من بیاید برای موفقیت تیم‌ملی انجام می‌دهم. اگر قرار داد من هزار تومان باشد پس از موفقیت تیم ملی ۲ هزار تومان می‌شود.

وی درباره بازی در تیم ملی هم گفت: محمد ناظم‌الشریعه  بازی با گیتی‌پسند به من گفت به تیم ملی برمی‌گردی که گفتم نه. جوانان باید جای من بیایند. خودم نخواستم بیایم. چندین بار  به من گفت اما نپذیرفتم. ناظم الشریعه ۹ بازی فوق‌العاده انجام داده و هم اکنون پابوس کسی رفتند که به من قهرمانی داد. به بارگاه علی بن موسی الرضا خواهند رفت که موفق باشند. همیشه ۲ بازی مقابل ژاپن و تایلند در جام ملت‌ها دشوار است. شاید ازبکستان را همینطور باشد.

شمسایی درباره احتمال خداحافظی‌اش از فوتسال هم متذکر شد: اینکه ۳ عنوان قهرمانی کسب کنی و آقای‌گل آسیا و بهترین بازیکن شوی یک بار اتفاق می‌افتد و دیگر تکرار نمی‌شود. الان بهترین موقع برای خداحافظی بود اما به نظرم اول چهل‌چهلی من است و می‌خواهم به فوتسال ادامه دهم. می‌خواستند تیم بیاورند که من خداحافظی کنم اما نخواستم آنها را به خرج بیندازم. البته بعد از خداحافظی بوفون من هم خداحافظی می‌کنم. نمی‌خواهم اعتبارم از دست برود. ما ایرانی‌ها آدم‌های خوش برخورد و خوش استقبال و بد بدرقه‌ای هستیم.

وی درباره عدم استفاده از بازیکن خارجی هم گفت: من بازیکن خارجی نمی‌آورم زیرا بازیکنانی دارم که از خارجی‌ها بهتر هستند. آیا سایر تیم‌ها که بازیکن خارجی داشتند قهرمان شدند؟ اما ما قهرمان شدیم.

شمسایی درباره تمدید قراردادش با تاسیسات هم اذعان کرد: باید ببینیم باشگاه از من چه می‌خواهد. باشگاه در این‌باره تصمیم می‌گیرد.

سرمربی تاسیسات درباره احتمال حضور فوتسال در المپیک هم گفت: بستر برای المپیکی شدن فوتسال فراهم نیست. باشگاه تاسیسات و باشگاه‌های دیگر باید مقدمات را فراهم کنند.

وی با اشاره به مصطفی نظری گفت: نظری تنها کسی که در تاریخ دروازه‌بانی ما در سایت معتبر فوتسال‌پلنت به عنوان بهترین گلر انتخاب شد. جایگاه نظری باید رفیع باشد همان‌طور که جایگاه کشاورز و حسن‌زاده باید رفیع باشد. حیدریان، ابطحی، شمس و انصاری‌فرد بزرگان فوتسال ما هستند و من همیشه به بزرگان خودم ارادت دارم.

حلاجی: تیم را با قدرت حفظ می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه تاسیسات دریایی درباره تمدید قرارداد کادرفنی و بازیکنان تیم خاطرنشان کرد: دستور بر این شد تیم را با همین قدرت حفظ کنیم.

مجید حلاجی متذکر شد: سال‌آینده جام باشگاه‌های آسیا را هم داریم و نمی‌توانیم تیم را رها کنیم. لیگ سال آینده هم زودتر شروع می شود که باید تکلیف بازیکنان را مشخص کنیم به همین دلیل دستور جدی دادند تیم را حفظ کنیم.
 
دهقانی: نگاه ما به فوتسال بلندمدت است
همچنین رئیس شرکت تاسیسات‌دریایی هم درباره برنامه‌های این باشگاه گفت: ۳ قهرمانی در یک‌سال و نیم باعث شده جان دوباره‌ای به ورزش داده شود. خوشحالم فوتسال توانسته تاسیسات‌دریایی را به مردم بشناساند و مردم بدانند بخش عمده‌ای از گازی که مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد توسط شرکت تاسیسات انجام می‌شود.

تورج دهقانی ادامه داد: کمتر ورزشی در کشور ما کاملا حرفه‌ای دنبال می‌شود. فوتسال در سال‌های گذشته در آستانه تبدیل‌شدن به ورزش درجه‌دوم بود اما خوشبختانه امیدواریم احیا شود. ما بدون شک این رشته را تقویت می‌کنیم و با برنامه پیش می‌رویم.

دهقانی درباره شایعه کناره‌گیری این تیم از لیگ هم گفت: ما بلندمدت به فوتسال نگاه می‌کنیم. می‌خواهیم با راهبرد بلندمدت فوتسال را جدی‌تر پیگیری کنیم. رسانه‌ها هم فوتسال را به عنوان دغدغه‌ای برای مسئولان معرفی کنند.

کد خبر : ۳۴۱۷۳۹