خبرگزاری کار ایران

واکنش دبیری به صحبت‌های خاکپور و مایلی‌کهن

تقصیر فدراسیون این بود که مربی دیگری برای تیم امید انتخاب نکرد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: نباید فرافکنی کرد و هر کسی باید اشتباهاتش را در زمینه شکست تیم امید بپذیرد.

محمد خاکپور، سرمربی تیم امید شب گذشته با حضور در برنامه 90، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را مقصران اصلی حذف تیم امید از رقابت‌های انتخابی المپیک قلمداد کرد.

در همین رابطه شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: به نظر من اینطور نبود. شاید بشود وزارت و فدراسیون را در بعضی مشکلات مقصر دانست، اما عامل اصلی این شکست چیز دیگری بود.کسانی که کار فنی تیم را در اختیار داشتند و اختیارات و تصمیمات فنی را بر عهده داشتند و مسئولیت هدایت تیم را قبول کرده بودند، باید بپذیرند مشکلات و اشتباهات فنی تاثیر زیادی در این شکست داشت.

وی ادامه داد: نباید فرافکنی کنیم. باید قبول کنیم که اشتباه کردیم و اشتباهات‌مان را بپذیریم. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در زمینه برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط اشتباهاتی داشته‌اند، اما در زمینه فنی هم اشتباهاتی وجود داشته و باید این را قبول کنیم.

دبیری در واکنش به صحبتهای محمد مایلی‌کهن مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال کمک 400 میلیونی وزارت ورزش را به تیم امید نداده است گفت:‌این اصلاً صحت ندارد. تا جایی که من اطلاع دارم فدراسیون به خوبی از تیم امید پیشتبانی کرد و تمام امکانات لازم را در اختیار گذاشت. فدراسیون با برنامه های وزارت پیش رفت. اگر پولی به تیم امید پرداخت نشد چرا همان موقع اعلام نشد؟ فدراسیون فوتبال تقصیرش این بود که باید در زمینه سرمربی گزینه دیگری را انتخاب می‌کرد.

وی در پایان پیرامون همین مسئله گفت: من راجع به این 400 میلیون دقیقاً حضور ذهن ندارم. اما قرار نبود که برای کمک به تیم امید مستقیماً پولی از طرف وزارت به فدراسیون داده شود. باید راجع به این مساله سوال کنم و بعد از اینکه متوجه جزئیات شدم در موردش صحبت می‌کنم.

 

کد خبر : ۳۴۱۵۵۵