خبرگزاری کار ایران

بازی با ژاپن حکم مرگ و زندگی را دارد

کربکندی: اشتباهات خط دفاعی تیم امید کشنده است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: یکی از مشکلات اصلی تیم امید تغییر مداوم ترکیب است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم امید کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک با پیروزی  3-2 شب گذشته برابر چین، با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد و در مرحله بعد باید به مصاف ژاپن برود.

در همین رابطه رسول کربکندی کارشناس فوتبال کشورمان راجع به دیدار دیشب تیم امید گفت: اگر هدف ما رفتن به المپیک است، باید ایرادات و اشکالات تیم را هرچه سریعتر برطرف کنیم. یکی از ایرادات اصلی این است که ارنج تیم هر بازی تغییر می کند. شاید خاکپور با این کار می خواهد بازیکنان تیم را محک بزند، اما قطعاً تغییر مداوم ارنج از هماهنگی تیم جلوگیری میکند. در هر صورت ترکیب تیم در بازی دیشب نسبت به دو بازی قبلی بهتر بود. حضور مهدی ترابی در زمین بسیار اثرگذار بود. این بازیکن چون در تیم ملی هم بازی کرده است، با تجربه و اعتماد به نفس خوبی که دارد می تواند هر خط دفاعی را به هم بریزد و بازی تاثیرگذاری دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل تیم در خط دفاع است. خط دفاعی اشتباهات کشندهای دارد. ضمن اینکه بازیکنان خط دفاعی هم به راحتی جا میمانند و هم راحت پنالتی میدهند. گلهای اولی که از قطر و چین خوردیم این مشکلات را به خوبی نشان دادند.

کربکندی در مورد دیدار روز جمعه برابر ژاپن نیز بیان داشت: بازی با ژاپن بازی مرگ و زندگی است. ژاپن تیم سرعتی است و با توجه به ایرادات دفاعی ما، در صورتی که تا روز جمعه نقاط ضعف برطرف نشود، در برابر این تیم دچار مشکل میشویم. امیدوارم کادرفنی با اتخاذ تصمیم مناسب و با چیدن بهترین ترکیب در این بازی، موجب شوند نتیجه لازم را کسب کنیم. تیم امید بازیکنان بسیار خوبی دارد و امیدوارم با صعود این تیم به المپیک، آرزوی دیرینه جامعه فوتبال به واقعیت تبدیل شود.

سرمربی سابق تیم های ذوب آهن و سپاهان اصفهان در پایان راجع به محمد خاکپور سرمربی تیم امید گفت: خاکپور یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال کشورمان بوده است و آدم بسیار با شخصیتی است. اما شاید کمی برای هدایت تیم امید بیتجربه باشد.البته دستیاران باتجربهای مانند محمد مایلیکهن و هادی طباطبایی دارد که این موضوع میتواند به وی کمک کند. جدا از این مسائل خاکپور باید از طرف جامعه فوتبال مورد حمایت واقع شود. بعد از سال ها در فوتبال ما یک نسل جوان خیلی خوب رو شده است و نباید توقع داشت بلافاصله این نسل به موفقیت های بزرگ برسد.  

 

کد خبر : ۳۳۹۴۸۹