خبرگزاری کار ایران

ارسلان مطهری در گفت‌وگو با ایلنا

با انتقادها روحیه‌مان تضعیف شد/کادرفنی تنها مقصر این شکست نبود

مهاجم تیم امید کشورمان گفت: می‌دانستیم که توانایی شکست ژاپن را داریم، ولی متاسفانه اسیر بدشانسی شدیم.

ارسلان مطهری، مهاجم تیم امید کشورمان که در رقابت‌های انتخابی المپیک جزو بازیکنان اصلی این تیم بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد حذف تلخ تیم امید از رقابت‌های زیر 23 سال آسیا صحبت کرده است که می‌توانید متن کامل این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

آقا رسیدن بخیر. اوضاع چطور است؟

راستش شرایط که الان زیاد خوب نیست. روبراه نیستم و بخاطر حذف تیم خیلی ناراحتم

از بازی با ژاپن بگو، فکر کنم این پتانسیل را داشتیم که ژاپن را ببریم.

واقعاً همینطور است. ما می توانستیم ژاپن را شکست بدهیم و فقط اسیر بدشانسی شدیم. اگر توپ‌های ما گل می‌شد این ما بودیم که صعود کرده بودیم. فقط موقعیت‌های ما گل نشد. مخصوصاً توپ خود من اول بازی که واقعاً حیف شد گل نشد.

تیم امید در هرصورت حذف شد و باز هم به رویایی المپیک نرسیدیم. فکر نمی‌کنی بهتر باشد یک مقدار شفاف‌تر راجع به شرایط تیم در این رقابت‌ها صحبت کنی؟ به نظر می‌رسید بچه ها فشار زیادی را احساس می‌کردند و دچار کمبود اعتماد به نفس شده بودند. اینطور نبود؟

همینطور بود، من کاری به شخص خاصی ندارم و شاید اگر حرفی بزنم خیلی‌ها ناراحت شوند. اما واقعاً فشار زیادی روی ما بود. ما می‌دانستیم که می‌توانیم ژاپن را ببریم. ولی خیلی‌ها ما را قبول نداشتند. الان که حذف شدیم خیلی‌ها کارشناسی می‌کنند و می‌گویند تیم امید خوب بازی کرد. ولی قبل از  آن همه می‌گفتند این تیم خوب نیست و با انتقادات روحیه ما را تضعیف کردند. انتقاد کردن خوب است، ولی هر حرفی باید به وقتش زده شود. قبل از بازی با ژاپن وقت انتقاد کردن نبود.

ما به خاطر مردم بازی می‌کردیم و با همه وجود تلاش کردیم و دویدیم. بازی با ژاپن هم فکر کنم بهترین بازی تورنمنت بود که البته در بد مرحله‌ای انجام شد. همانطور که گفتم ما فقط اسیر بدشانسی شدیم. فقط امیدوارم مردم از ما راضی باشند. چون همه تلاشمان را کردیم.

فکر کنم بازی با قطر قسمت کلیدی حذف تیم امید بود. به نظرت اگر آن بازی را برده بودیم شرایط فرق نمی کرد؟

 من قبلاً‌ هم با تجربه ای که از بازی نفت مقابل الاهلی داشتم گفته بودم. ولی کسی توجه نکرده بود. در بازی با قطر رطوبت هوا بسیار زیاد بود و زمین السد هم چون فضای بسته‌ای دارد هوا خیلی ما را اذیت کرد، شرایط برای بچه‌ها سخت بود و حتی نفس کشیدن هم دشوار شده بود. در بازی نفت و الاهلی هم ما همین مشکل را تجربه کرده بودیم. البته در بازی مقابل قطر نیمه اول بد بودیم. ولی در نیمه دوم خوب بازی کردیم و می‌توانستیم حداقل یک امتیاز بگیریم که اگر اینطور شده بود واقعاً شرایط متفاوت می‌شد. ضمن اینکه در همان بازی هم ما موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم متاسفانه.

در مورد کادرفنی تیم امید بگو. شیوه مربیگری آقای خاکپور چطور بود؟

آقای خاکپور واقعاً یک جنتلمن واقعی است. ایشان فوق‌العاده است. نباید همه تقصرات را انداخت گردن کادرفنی و فقط آنها را مقصر این شکست دانست. آقای خاکپور و بقیه اعضای کادرفنی در این مدت هرچه در توان داشتند برای ما گذاشتند. اما ما شانس نداشتیم.

به تمرینات نفت برگشته‌ای؟

بله، از دیروز رفتم سر تمرین

بعد از این حذف از لحاظ روحی در چه شرایطی هستی؟

اوضاع روحی خیلی خوبی ندارم. هیچ کدام از ماها که در تیم بودیم نمی‌توانیم این شکست را فراموش کنیم. اما از طرفی هم نمی‌شود خیلی درگیرش بود. بالاخره من با تیم نفت قرارداد دارم و به این تیم متعهد هستم، باید تلاش کنم تا به شرایط خوب برسم تا بتوانم در ادامه رقابت‌های لیگ به تیمم کمک کنم.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۴۱۵۱۹