خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایلنا:

فدراسیون ما در AFC قدرتمند است و باید با سعودی‌ها برخورد کند/ در انتخابات فوتبال نامزد نمی‌شوم

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد در حال حاضر فدراسیون باید جدی‌تر از قبل به حاشیه سازی کشورهای عربی واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سعودی‌ها اقدام به حاشیه سازی علیه فوتبال کشورمان کرده اند. آنها قصد دارند با تحت فشار گذاشتن کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان کشورمان را از میزبانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا محروم کنند.

مهدی محمد نبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در این باره گفت: دیپلماسی ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. من این روزها بیشتر شاهد این هستم که رسانه ها به جوسازی عرب‌ها واکنش نشان می دهند. از آنجایی که ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای کرسی های مهمی هستیم و آقای کفاشیان هم سمت نایب رئیسی این کنفدراسیون را دارد، و با توجه به اینکه حضور ما در پست های مهم دو رقمی است، لازم است که نسبت به جنگ روانی عرب ها واکنش مناسب و جدی‌تری نشان دهیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که بعد از اقدام عربستان، چند کشور دیگر عربی هم با سعودی ها همراه شوند. فدراسیون باید در جلسات مهمی که در این مورد برگزار خواهد شد، با ارائه دلایل و ادله محکم، مقامات بلند پایه فوتبال آسیا را قانع کند که عربستان به مسائل ورزشی فکر نمی کند و نگاه آنها صرفاً سیاسی است. ما باید بی پایه و اساس بودن اظهارات سعودی ها را ثابت کنیم و از حیثیت فوتبال ایران به درستی و به موقع دفاع کنیم.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در مورد سابقه دار بودن جوسازی عربستانی ها بر علیه فوتبال کشورمان بیان داشت: در سال های گذشته و در زمان حضور من به عنوان دبیر کل فدراسیون، سعودی ها به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا به طور مرتب گزارش های عجیبی را به AFC می دادند و حتی گاهی راجع به ناامن بودن ایران و شعارهای روی سکوها جوسازی می کردند. اما همان موقع هم ما در هر نوبت به موقع واکنش نشان می دادیم و ثابت می کردیم که این صحبتها دروغ است. عربستانی ها همیشه قصد داشته اند میزبانی بازی های لیگ قهرمانان را از ما بگیرند چون می دانند که بازی کردن در ایران به دلیل استقبال زیاد تماشاگران بسیار سخت است.

وی افزود: من به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ فوتبال، از رسانه ها تشکر می کنم که به اندازه کافی به این مسئله پرداختند و حالا دیگر زمانی است که فدراسیون باید واکنش جدی نشان بدهد. ما قدرت کافی برای مقابله با این جوسازی‌ها را داریم و باید واکنش مناسبی را به این دروغ‌پردازی ها نشان بدهیم.

محمدنبی در ادامه راجع به انتخابات فدراسیون فوتبال نیز اینگونه اظهار نظر کرد: همیشه مجمع نشان داده است که در انتخابات بسیار تعیین کننده است. اعتقاد دارم هر کسی می خواهد رئیس شود باید از فیلتر مجمع عبور کند و اعضای مجمع را قانع کند. مجمع هم باید روی فردی اجماع کند که آن فرد طرح و برنامه تازه ای برای فوتبال داشته باشد. اعضای مجمع امانت دار فوتبال هستند و قطعاً فرد شایسته ای را برای ریاست فوتبال انتخاب خواهند کرد.

دبیرکل سابق فدراسیون همچنین در رابطه با دخالت احتمالی وزارت ورزش در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال گفت: من باز هم به مجمع اشاره می کنم و معتقد هستم دو مسئله متفاوت در این زمینه وجود دارد. اولاً وزارت ورزش به عنوان بالاترین مرجع در تصمیم گیری ورزش کشور، نظرش اهمیت زیادی دارد، اما مسئله دیگر هم استقلال مجمع است که باید حفظ شود و به نظرم اعضای مجمع ضمن توجه به سیاست های وزارت ورزش می توانند با حفظ استقلال خودشان شایسته ترین فرد را انتخاب کنند.

وی در پایان در مورد این که آیا قصد نامزد شدن در انتخابات فدراسیون فوتبال را دارد یا خیر گفت: در حال حاضر هیچ انگیزه ای برای حضور در انتخابات ندارم و برای هرکسی که به عنوان رئیس آینده فدراسیون فوتبال انتخاب می شود آرزوی موفیت می کنم.

کد خبر : ۳۳۷۲۴۸