خبرگزاری کار ایران

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

شکسته شدن رکوردم یک اتفاق طبیعی است/بهداد طلا را از روس‌ها پس می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۰۰۳

همه دوست داشتیم یک وزنه بردار ایرانی رکورد من را بزند اما این خیلی سخت است. امیدوارم یک وزنه بردار ایرانی آن را از روس ها پس بگیرد.

وزنه‌برداری ایران در هیوستن ناکام ماند. کسب عنوان پانزدهمی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی در آمریکا حالا واکنش‌های منفی را به همراه داشته است. در این باره با حسین رضازاده همصحبت شدیم.

متن گفت‌وگوی ایلنا با رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری را می خوانید.

شما عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی آمریکا را چطور می بینید؟

همه بچه ها عنوان دار بودند. به جز هاشمی در 94 کیلوگرم همه بچه ها مدال آسیایی، جهانی و المپیک داشتند اما متاسفانه آن سه چهار نفری که حذف شدند کار ما را سخت کردند. بچه‌های ما در آمریکا رکوردهای شان را ازدست دادند. در حالی که همه کشورها آماده بودند.چون در سال قبل از المپیک به سر می بریم. تیم ما در این مسابقات 5 سهمیه المپیک گرفت و البته من می دانستم که گرفتن 6 سهمیه خیلی سخت و دور از انتظار بود. البته اگر بچه ها حذف نمی شدند می توانستیم هر 6 سهمیه را کسب کنیم. بچه ها از الان باید بیشتر کار کنند. چون المپیک میدان بسیار دشواری است و رکوردها در آنجا بالاتر هم می رود. همه دیدیم که در بسیاری از وزن ها چندین رکورد جهانی شکسته شد.

عدم حضور بهداد سلیمی به لحاظ روحی و فنی روی تیم ما چقدر تاثیر داشت؟

به طور حتم تاثیر زیادی داشت. چه به لحاظ روحی و چه از نظر کسب امتیاز. چون اگر بهداد بود و اول می شد 28 امتیاز می گرفت و مطمئنا جایگاه ما بالاتر از این بود. اما در ورزش حرفه ای این مسال وجود دارد. بهداد در حال حاضر عمل جراحی کرده و پزشک او نیز از این عمل خیلی رضایت دارد. خود او نیز روحیه خوبی دارد. بنابراین امیدوارم خیلی زود بتواند بهبود پیدا کند و به رکورد های المپیک برسد.

ما پانزدهم شدیم و 5 سهمیه گرفتیم. به نظر شما این شکست بود یا پیروزی؟

نه می شود گفت شکست خوردیم و نه می شود گفت پیروزی نصیب مان شد. باید عملکرد را بررسی کنیم. همه کشورها کار می کنند و ما هم باید تلاش مان را مضاعف کنیم چون وزنه برداری یک ورزش رکوردی است و هر روز ممکن است یک رکورد جدید ثبت شود. البته در همین مسابقات هم دیدیم که بعضی از کشورها نتوانستند با تمام قدرت وارد هیوستن شوند. ما سال های قبل هم مدال گرفتیم. عنوان دار هم بودیم. باید تلاش کنیم که آن روزها را تکرار کنیم.

همه با رکوردهای شما خاطره داشتند. اما رکورد شما هم توسط وزنه بردار روسی شکسته شد. نظرتان چیست؟

ورزش حرفه ای همین است. این اتفاقات طبیعی است. دسته فوق سنگین خیلی مهم است. این مدال همیشه به روس ها تعلق داشت اما من در سیدنی بعد از 40 سال آن را از آنها گرفتم و در المپیک آتن و مسابقات بعدی جهانی آن را نگه داشتم. همه دوست داشتیم یک وزنه بردار ایرانی رکورد من را بزند اما خیلی سخت است. امیدوارم یک وزنه بردار ایرانی آن را از روس ها پس بگیرد. یعنی هم رکوردش را بزند و هم طلایی شود. این زنه بردار روس خیلی خوب و قوی بود. سال گذشته هم گفتم این ورزشکار رکورد دو ضرب را می زند. چون از نظر فنی و قدرتی خیلی قدرتمند بود. دیدیم که امسال 264 کیلوگرم را زد.

فکر می کنید بهداد دوباره رکورد جهان را بزند؟

بله. چرا نتواند. بهداد همین الان هم رکورددار یک ضرب دنیا است و در تمرینات چند بار 265 کیلوگرم را بالای سر برده است. وقتی من رئیس فدراسیون بودم سه نفر از بچه های فوق سنگین ما مدال جهانی و المپیک گرفتند و به این موضوع افتخار می کنم. الان هم باید روی دسته فوق سنگین کار کنیم تا رکورد بزنیم و مدال بگیریم. کشورهای دیگر خیلی قوی شده اند اما این رکوردها دور از دسترس بهداد نیست. دعا کنیم بهداد زودتر سلامتی اش را به دست آورد و به میادین برگردد و این رکوردها را بزند.

بعد از این ناکامی عده ای بحث بازگشت کوروش باقری را مطرح می کنند. نظر شما چیست؟

بعد از شکست ها حرف و حدیث ها زیاد می شود. در این رابطه باید نظر خود کوروش را بپرسیم. به نظر من او مربی خوب و بزرگی است و نتیجه کارش را دیدیم و در جهانی و المپیک جواب داد. البته شرایط بدنی کوروش مناسب نیست چون سکته کرده و پزشکان استرس را برای او منع کرده اند اما تاکید می کنم که او مربی بزرگی است.

به نظر شما این شکست حاصل ضعف مدیریتی فدراسیون وزنه برداری نبود؟

این حرف و حدیث ها همیشه وجود داشته. در همه فدراسیون ها هم هست. وقتی شکست می خوریم همه رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی را مقصر می دانیم. اما وقتی موفق می شویم همه می گویند ما باعث موفقیت بوده ایم. در صورتی که در شکست و پیروزی همه دخیل هستند. باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا موفق شویم. اما در کشور ما همه دوست دارند یک نفر شکست بخورد و مقصرش کنند. الان همه در کوچه و خیابان از من می پرسند چرا این اتفاقات افتاد و من هم به آنها شرایط را توضیح می دهم. مردم ما فقط آن یکی دو ساعت مسابقه را می بینند و مشکلات را نمی دانند در صورتی که همه اعضای فدراسیون و کادر فنی تیم های ملی تلاش می کنند تا موفق شوند. این اتفاقات در ورزش حرفه ای طبیعی است اما انتظار مردم هم خیلی از وزنه برداری ما بالا است. آنها دوست دارند مدال های جهانی و المپیک تکرار شود. رسیدن به قهرمانی آسان است اما نگه داشتن و تکرار آن مشکل است. امیدوارم با هماهنگی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بتوانیم در المپیک ریو مدال بگیریم چون مردم فقط از ما پیروزی و مدال می خواهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز