خبرگزاری کار ایران

تصمیم اشتباه بعد از سال ۲۰۰۸

بزرگ‌ترین اشتباه مارچلو لیپی از زبان خودش

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۸۸۷

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا از بدترین تصمیم دوران فوتبالی‌اش سخن به میان آورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اسکای اسپورت، مارچلو لیپی یکی از سرشناس‌ترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال ایتالیا به شمار می‌آید که هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. او موفقیت‌های زیادی به دست آورده که مهم‌ترین آنها قهرمانی در جام جهانی بوده است.

این مربی 67 ساله توانست در جام جهانی 2006، ایتالیا را با شکست دادن فرانسه در ضربات پنالتی قهرمان جهان کند. او بعد از این موفقیت بزرگ، تصمیم گرفت به همکاری‌اش با فدارسیون فوتبال ایتالیا پایان دهد تا «روبرتو دونادونی» به عنوان جانشین وی انتخاب شود اما این مربی جوان، عملکرد ضعیفی داشت و از کار برکنار شد تا لیپی بار دیگر هدایت آتزوری را بر عهده بگیرد.

این مربی باتجربه، بازگشت دوباره به نیمکت تیم ملی ایتالیا را بدترین تصمیم دوران مربیگری خود دانست و گفت: بدترین و بزرگترین اشتباه دوران زندگی‌ام، موافقت برای بازگشت به تیم ملی ایتالیا بود. بعد از جام جهانی، تیم را ترک کردم که قهرمان جهان شده بود و می‌توانست به درخشش خود ادامه دهد. بعد از ناکامی در یورو 2008، تصمیم گرفتم دوباره به تیم ملی برگردم که این بدترین تصمیم ممکن بود زیرا با نتایج بدی که به دست آوردم، چهره موفقی را که در اذهان به وجود آورده بودم، از بین رفت.

تیم ملی ایتالیا با هدایت لیپی در جام جهانی 2010، بسیار ضعیف ظاهر شد و حتی نتوانست از مرحله گروهی به دور بعد راه یابد تا لیپی مجبور شود حتی قبل از بازگشت به ایتالیا استعفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز