خبرگزاری کار ایران

باید سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم؛

کواچ: سوتفاهمی بین من و فدراسیون وجود ندارد/برخی بازیکنان شرایط ایده‌آلی نداشتند

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۹۸۵

سرمربی تیم‌ملی والیبال عصر امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، اسلوبودان کواچ در نشست خبری افزود: بعد از جام‌جهانی نشست خبری نداشتم. به دلیل مشکل ویزا نتوانستم به ایران بیایم و فدراسیون این مشکل را برطرف کرد. در جام‌جهانی نتایج خوبی کسب نکردیم و تمام مسئولیت آن را به عهده می‌گیرم.

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان و لیگ جهانی نتایج خوبی کسب کرد و توانست انتظارات اهالی این رشته ورزشی را برآورده سازد. شاید نتایج جام‌جهانی از این منظر خوب باشد که امروز شاهد حضور خبرنگاران زیادی در این نشست هستیم. البته من مسئول نتایج هستم و مسئولیت آنها را می‌پذیرم.

کواچ درباره نتایج جلسه امروز خود با رییس فدراسیون والیبال گفت: نخستین نشست آسیب‌شناسی عملکرد تیم ملی ایران در جام‌جهانی برگزار شد تا عوامل دخیل در این ناکامی شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آن پیشنهاد شود. صادقانه بگویم در این جلسه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. قرار است دومین نشست آسیب‌شناسی فردا برگزار شود و در نهایت فدراسیون والیبال درباره ادامه همکاری من با این تیم تصمیم گیری خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی ولیبال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از بازیکنان در جام‌جهانی از وی حرف‌شنوی نداشتند، اظهار داشت: از ابتدای ورودم به تهران، رابطه ویژه‌ای با بازیکنان داشتم و تا قبل از جام‌جهانی نیز مسیر خوبی را طی کردیم و به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یافتیم .

کواچ ادامه داد : شنیده‌ام برخی رسانه‌ها از بروز مشکلاتی بین من و بازیکنان خبر داده‌اند که این موضوع صحت ندارد. البته برخی مواقع به عنوان یک معلم مجبورم به بعضی از حرکات و کارهای بازیکنان واکنش نشان دهم.معتقد نبودم انگیزه میان بازیکنان باعث ناکامی این تیم در جام‌جهانی شد زیرا زمانی که شانس صعود خود را از دست دادیم برخی بازیکنان بعضی روزها در شرایط ایده‌آل خود نبودند و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که شاید رابطه نزدیک بیش از حد شما برای تیم ملی مشکل‌ساز بوده، گفت: از زوایایی مختلف می‌توان به این موضوع نگاه کرد. از روز نخست رابطه خوب بود و تا جام جهانی نیز این روند ادامه داشت. البته شاید باید سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم. خواهش من این است که کیفیت تیم‌ملی را بد تلقی نکنید، والیبال ورزش بسیار سخت جهان است و حتی شاید قهرمان المپیک به دوره بعد المپیک صعود نکند.

وی درباره تقویت کادرفنی تیم ملی گفت: امروز در نشست آسیب‌شناسی نیز درباره این موضوع صحبت کردیم. تا زمانی که نتایج خوب هست این مشکل به چشم نمی‌آید اما وقتی نتایج ضعیف باشد این موضوع نمایان می‌شود. قبول دارم نواقصی وجود داشت که در صورت ادامه همکاری باید برطرف شود. من به ادامه همکاری بسیار خوش‌بین هستم.

کواچ درباره شروع ضعیف تیم ملی در مسابقات مختلف گفت: در لیگ‌جهانی تیم‌ها قابل پیش‌بینی نبودند اما در جام‌جهانی بعد از شکست برابر روسیه تیم ایران دیگر انگیزه برای مسابقات نداشت زیرا دیگر امکان صعود برایش میسر نبود. ذهن بازیکنان نسبت به مسابقات متفاوت شد و دچار مشکل شدیم.

سرمربی تیم ملی درباره این موضوع که از هنگام پذیرش مسئولیت تیم ملی مقایسه‌ای بین شما و ولاسکو وجود داشته، به رغم اینکه نتایج بهتری کسب کردید اما عملکرد ولاسکو همیشه بهتر مطرح شده، نظر شما چیست گفت: وقتی کسی اسطوره شود مقایسه نیز انجام می‌شود. من معتقدم در چارچوب حیطه کاری خوب عمل کردم. در تیم پروجیا نیز بعد از من افرادی که آمدند همین مشکل را داشتند، به رغم افتخارات زیادی که دارند نمی‌توانند به موفقیت‌های من در این تیم برسند.

وی تصریح کرد: ولاسکو سطح والیبال ایران را یک مرحله افزایش داد و ما هم به این روند ادامه دادیم. تنها چیزی که برای والیبال مهم است کار و تلاش و اگر بازیکنان خوب هم یک ماه تمرین و مسابقه نداشته باشند، از شرایط آرمانی دور می‌شوند. بنابر این کار و تلاش دلیل موفقیت است. از روز نخست هم گفتم که ولاسکو یکی از بزرگان والیبال جهان است و اگر کسی راه او را ادامه دهد، باید افتخار کند

کواچ تاکید کرد: فدراسیون والیبال ایران هر آنچه خواستم، فراهم کرد و من علاقه‌ای ندارم درباره اظهارات دیگران اظهارنظر کنم. از روز نخست نیز اظهارنظرهایی درباره دستیاران من وجود داشت که دلیل آن را نمی‌دانم. قبلا حسین معدنی و بعد هم درباره رحمان محمدی‌راد. بین من و فدراسیون هیچ سوتفاهمی وجود ندارد اما اگر قرار به ادامه همکاری باشد باید برخی مشکلات بر طرف شود. تسلیم نخواهیم شد و اگر در جام‌جهانی سهمیه‌المپیک نگرفتیم، در مسابقات بعدی تلاش بیشتری خواهیم کرد. درست است در جام‌جهانی نتایج خوبی نگرفتم اما محمد موسوی بهترین مدافع شد و میلاد عبادی‌پور نیز بهترین دریافت‌کننده که نمی‌توان این موفقیت‌ها را نادیده گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر قرار شد ادامه همکاری دهید چه تغییراتی مد نظر دارید؟ گفت: هنوز به نتیجه برای ادامه همکاری نرسیدیم. نشستی 3 ساعته داشتیم که الان نمی‌توان به نتیجه آن اشاره‌ای کرد اما باید سزاوارترین بازیکن به تیم‌ملی دعوت شوند. کادر فنی نیز باید به گونه‌ای انتخاب شوند که هر چه بهتر به تیم ملی کمک کنند. من ادامه دهم یا ندهم تیم ملی والیبال ایران صلاحیت کسب سهمیه المپیک را دارد. در 2 سال گذشته ملی‌پوشان جوان و خوبی به تیم ملی ملحق شدند و واقعا سخت است جایگزین را برای تک تک آنان پیدا کنیم زیرا نمی‌توان برای بهترین‌های دنیا جایگزین پیدا کرد. ساختار فعلی آمیخته‌ای از باتجربه‌ها و جوانان است که برخی این مدت بیش از 100 مسابقه ملی برگزار کردند و تا 10 سال آینده بار اصلی تیم‌ملی را به دوش خواهند کشید.

کواچ درباره لیگ برتر والیبال ایران نیز گفت: شبکه نظارتی برای این رقابت‌ها طراحی کردیم تا نظارت کافی به مسابقات داشته باشیم. اگر همکاری من با فدراسیون ادامه یابد، از فردا می‌توانیم این شبکه را فعال کنیم. فشار لیگ‌برتر هر چه بیشتر باشد برای بازیکنان بهتر است زیرا آنان باید در لیگ ساخته شوند. برای استراحت فرصت کافی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز