خبرگزاری کار ایران

ما مربیان‌ایرانی به هم آلرژی داریم؛

کارخانه: کواچ خودش، خودش را به حاشیه برد/ بعید می‌دانم مربی داخلی بگذارند

کارشناس والیبال کشورمان گفت: باید خیلی سریع به فکر پیدا کردن جایگزین کواچ باشیم.

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گویا برکناری کواچ از تیم ملی قطعی شده است. ما یک شانس برای المپیک داریم و نباید آن را از دست بدهیم. به هر حال تصمیمی است که گرفته شده و خیلی سریع باید به فکر جایگزین او باشیم چون اصلا زمان نداریم. ما بهترین شانس بهترین فرصت بهترین بازیکنان و بهترین فدراسیون را داریم و باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی افزود: فدراسیون‌والیبال اعلام کرده کواچ اقتدار لازم را برای هدایت تیم ملی نداشته است. من هم این مسائل را می‌شنیدم. کواچ چون تجربه بین‌المللی نداشت و ظرفیت لازم را هم نداشت خودش؛ خودش را به حاشیه برد. کواچ می‌توانست اینطوری نباشد و خودش را حفظ کند. فراموش نکنیم ما با کواچ نتایج خوبی هم گرفتیم اما والیبال ما هم ظرفیت این نتایج را داشت.

وی درباره جایگزین داخلی یا خارجی کواچ گفت: مربیان داخلی ما توانمندی بالایی دارند اما والیبال ما شرایط سختی در حال حاضر دارد و کار برای مربی داخلی بسیار سخت است. اگر ما نتوانیم با مربی داخلی به المپیک برویم برای همیشه مربی داخلی‌مان را سوزانده‌ایم. بعید می‌دانم فدراسیون‌والیبال چنین ریسکی بکند. ما مربیان ایرانی همیشه نسبت به هم سوء تفاهم و آلرژی داریم برای بازیکنان هم کار کردن در این شرایط سخت است. من توانایی مربی ایرانی را رد نمی‌کنم اما تا وقتی این شرایط باشد کار کردن برای مربی داخلی سخت است.

کارخانه در پایان گفت: الان والیبال ما به شرایطی رسیده که باید یک آدم با تجربه کنار تیم ملی ما باشد. آدمی که نه با یک باخت بترسد و نه با یک برد مغرور شود. ما به یک آدم باتجربه بادانش و مدیر نیاز داریم تا تیم ما را مدیریت کند. سطح بازیکنان ما بالا است و بچه‌های ما باید در آرامش و امنیت تمرین کنند. مهم این است که تیم ما خوب تمرین کند و با آرامش راهی مسابقات شویم.

کد خبر : ۳۱۳۴۱۵