خبرگزاری کار ایران

لیگ‌برتر در ایستگاه‌دهم؛

سپاهان-استقلال؛ جدال6 امتیازی در نصف‌‌جهان/ رویاهای ویسی در دربی‌اهواز

هفته دهم لیگ‌برتر می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند؛ جائی‌که برادران استقلال و زردپوشان‌ سپاهان می‌توانند سرنوشت‌ساز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته‌دهم لیگ‌برتر در شرایطی از فردا آغاز می‌شود که استقلال پس از 3 تساوی پیاپی باید در اصفهان به مصاف سپاهان دیگر مدعی صدرنشینی برود.

دربی‌آبی‌ها در اهواز هم دیگر دیداری است که می‌تواند در تغییر صدر جدول تاثیرگذار باشد و حتی شاگردان‌ویسی را بالانشین کند. این هفته پرسپولیس هم پس از کسب 7 امتیاز در 3 دیدار گذشته و پیش از دربی 81 به مصاف ملوانان خواهد رفت تا با 3 امتیاز این دیدار با جهشی قابل‌توجه به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول صعود کند و با روحیه‌ای مضاعف گام به دیدار با رقیب سنتی بگذارد.

جنگ فرکی و مظلومی برای صدر
در هفته‌دهم استقلال باید به نصف‌جهان سفر کند و برابر سپاهانی به میدان برود که در هفته‌نهم شانس صدرنشینی را از دست داد. شاگردان‌مظلومی با وجود تساوی برابر استقلال‌خوزستان در هفته‌نهم بازهم صدرنشین ماندند. فرکی در این دیدار با وجود غیبت وریا غفوری انگیزه‌های زیادی برای شکست استقلال و صعود به صدر جدول دارد. فرکی و شاگردانش که تا اینجا امتیازهای آسانی را از دیدارهای خانگی از دست دادند، در این بازی بهتر می‌دانند فرصتی برای اشتباه ندارند و 3 امتیاز این دیدار برای آنها ارزشی مضاعف خواهد داشت. بازگشت محرم به ترکیب زردپوشان می‌تواند تکیه‌گاه و رهبری برای خط‌میانی سپاهان و زهردارشدن خط آتش این تیم باشد. باید دید سپاهان در خانه چگونه از فرصت صدرنشینی استفاده خواهد کرد.

در مقابل مظلومی در پیش مسابقه دربی قبل از هر چیز تلاش خواهد کرد تا بازنده این نبرد بزرگ نباشد. او بهتر می‌داند شکست در این دیدار کلیدی هم باعث از دست رفتن صدرنشینی خواهد شد، هم یک رقیب مستقیم را به اوج خواهد رساند و هم روحیه تیمش را در آستانه دربی 81 از دست خواهد داد.  استقلال هر چند مقابل سپاهان آرش برهانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما عمده نگرانی کادر فنی آبی ها غیبت روزبه چشمی در خط میانی این تیم است که به خوبی در این پست جا افتاده و غیبت او دفاع استقلال را متزلزل خواهد کرد. 

با این همه استقلال آن قدر از نیمکت مطمئنی برخوردار است که نگران این دو مهره کلیدی خود نباشد. مظلومی هر چند با چاشنی احتیاط گام به این دیدار خواهد گذاشت اما نیم نگاهی هم به دروازه میزبان خواهد داشت تا با 3 امتیاز این دیدار صدر جدول را برای خود حداقل تا یکی دو هفته آینده تضمین کند.  استقلال که از 3 دیدار گذشته خود مقابل راه آهن، پدیده و استقلال خوزستان تنها 3 امتیاز کسب کرده در 2 دیدار آینده خود دو مسابقه سخت پیش رو دارد که هواداران آبی نمی خواهند تحت هیچ شرایطی تیم شان را در آنها بازنده ببینند.

پیش بازی دربی در نبرد پرسپولیسی‌ها
در ورزشگاه‌آزادی پرسپولیس میزبان ملوانی خواهد بود که هدایت آن بر عهده استیلی بازیکن و سرمربی سابق سرخ‌پوشان است. پرسپولیس با پیروزی برابر سیاه‌جامگان در هفته نهم موقعیت خود را در جدول بهتر کرد و حالا به دنبال یک پیروزی دیگر است تا با انگیزه‌ای بالا خود را برای دیدار با استقلال آماده کند. سرخ‌پوشان در این دیدار مایکل اومانیا را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و به احتمال زیاد باز هم زوج نورمحمدی و بنگر در قلب خط دفاعی سرخ‌ها آرایش خواهند یافت.

پرسپولیس در آستانه دربی 3 بازیکن 2 اخطاره دارد که قطعا باعث خواهد شد برانکو تیمش را با جانب احتیاط روانه میدان کند.طارمی، علیپور و کامیابی‌نیا 3 بازیکنی هستند که پرسپولیس روی آنها برای دربی حساب ویژه ای باز کرده و نمی خواهد آنها را در روزهایی که با کمبود بازیکن روبروست از دست بدهد. از سوی دیگر 3 امتیاز دیدار با ملوان کمک بزرگی به سرخ پوشان خواهد بود تا روند صعوی خود را در جدول ادامه دهند و حتی با جهشی چند پله ای به نیمه بالای جدول صعود کنند. این اهمیت امتیازی برانکو را بر آن خواهد داشت تا فوتبالی تهاجمی را در خانه به نمایش بگذارد.

در آن سوی میدان استیلی که به گفته برانکو شناخت کاملی از پرسپولیس دارد، با وجود مشکلات مالی تیمش  خوب نتیجه گرفته و در تهران هم قطعا مقابل پرسپولیس حریف آسانی نخواهد بود.

ملوانان این فصل یک بار در حذفی مقابل پرسپولیس تن به شکست داده اند اما در همان مسابقه هم این فرصت را داشتند تا پرسپولیس را در خانه غافلگیر کنند.

باید دید پرسپولیس از بحران خارج شده و ملوان درگیر مشکلات‌داخلی در این نبرد چه نتیجه‌ای خواهند گرفت و آیا پرسپولیس می‌تواند از ملوانان برای رسیدن به روزهای خوشبختی پل بسازد.

رویاپردازی ویسی برای دربی‌اهواز
هرچند شاگردان عبدالله ویسی هفته پیش پیروزی در زمین استقلال را با تساوی عوض کردند اما همچنان در رده سوم قرار دارند. این تیم در حالی مقابل همنام‌اهوازی قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی پرگل در این بازی و تساوی در بازی بزرگ اصفهان، فرصت صدرنشین شدن را به دست خواهد آورد. در سوی دیگر استقلال‌اهواز که یک بازی هم کمتر از سایر تیم‌ها دارد اگر بتواند دومین برد خود در این فصل را در دربی‌اهواز به دست آورد، هم مدعیان بالای جدول را خوشحال کرده و هم شانس صدرنشینی و یا ماندن در رده‌های بالا را از استقلال خوزستان سلب خواهد کرد.

برنامه دیدارهای روز اول هفته‌دهم لیگ برتر، به شرح زیر است:

دوشنبه - 4 آبان‌ماه

سپاهان‌اصفهان - استقلال‌تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال‌خوزستان - استقلال‌اهواز، ساعت ۱۷، ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس‌تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران

کد خبر : ۳۱۶۰۳۵