خبرگزاری کار ایران

باید دست از حاشیه ها برداریم؛

آذرپور: رفتن به المپیک با این کادر فنی غیرممکن است/سرمربی طراز اول خارجی می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۰۸۶

مربی سابق تیم فوتبال جوانان ایران گفت: تیم فوتبال امید هنوز از نظر تاکتیکی مشکل دارد و نتوانسته به انسجام لازم برسد.

هرمز آذرپور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به نظر من تیم امید هنوز از نظر تاکتیکی مشکل دارد چون هنوز آن انسجام لازم را ندارد. وقتی بازی 2 بر صفر برده را 2 بر 2 مساوی می کنند یعنی اینکه کادر فنی مشکل دارد.

وی افزود: به نظر من کادر فنی که الان در تیم ملی امید هست در اندازه های بازیکنانی که این تیم دارد؛ نیستند. ما 2 بار با عربستان بازی کردیم و 4 گل خوردیم. ما در تهران 2 بر یک به آنها باختیم و باید  روی ضعف های دفاعی کار می کردیم. در بازی دوم هم 2 گل از آنها خوردیم که نشان می دهد هیچ کاری روی سیستم دفاعی و دفاع ما نشده است.

وی ادامه داد: زدن 10 گل به نپال دلیل بر قدرت تیم ملی امید ما نیست. تیم ملی امید بازیکنان خوبی دارد و اکثر آنها در لیگ برتر بازی می کنند و یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا به لحاظ بازیکن را داریم. این تیم احتیاج به یک مربی سطح اول جهانی دارد و در غیر این‌صورت رفتن به المپیک با این کادر فنی غیر ممکن است پس دوباره مثل سال‌های قبل باید حسرت رفتن به المپیک را بخوریم.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: عده‌ای می گویند مشکل تیم ملی امید استفاده از هافبک دفاعی در دفاع وسط یعنی پست غیر تخصصی آنها است. در فوتبال مدرن امروز تیم ها احتیاج به بازیسازی از خط دفاع  دارند و ما احتیاج به دفاع های مرکزی داریم که بتوانند بازیسازی را به بهترین شکل انجام دهند. اتفاقا وقتی از هافبک دفاعی مثل روزبه چشمی که سابقه بازی در دفاع وسط را داشته در خط دفاع استفاده می کنید یک مزیت است.

وی ادامه داد: ماسکرانو در بارسلونا در سال‌های قبل هافبک دفاعی بود و الان به دفاع وسط منتقل شده است پس این کار استفاده بازیکنان در پست غیر تخصصی نیست.ضمن اینکه دروسی هم در تیم ملی ایتالیا و تیم رم هم در هافبک دفاعی و هم در خط دفاع بازی می‌کند. وقتی فوتبال روز دنیا را نشناسیم این حرف‌ها را می زنیم اما از نظر من این کار یک مزیت است. پست غیر تخصصی یعنی اینکه شما دفاع راست را در بال چپ به بازی بگیرید و مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: مشکل تیم ملی امید ما جای دیگری است و مشکل در بازی گروهی و تاکتیک های پیشرفته و مخصوصا بازی بدون توپ است. در فوتبال ایران اصلا توجهی به بازی بدون توپ نمی شود. در زمانی که توپ ندارید وظایف بازیکنان بیشتر است مثل پرسینگ و گرفتن سریع توپ از حریف که در این کار ضعف زیادی داریم و یا دبل کردن حریف در کناره های زمین یا اورلب زدن یا چرخش‌هایی که در فوتبال مدرن انجام می‌شود و جابه جا شدن سریع بازیکنان وظایفی است که بازیکنان در هنگامی که توپ ندارند باید انجام دهند. این مشکل بزرگ و اساسی در فوتبال ایران است و می شود به وضوح آن را در تیم ملی امید هم دید.

آذرپور در پایان گفت: کشورهایی مثل کره جنوبی؛ ژاپن و استرالیا با آوردن مربیان خارجی بزرگ در تیم های پایه پیشرفت های زیادی در بازی با توپ و مخصوصا بازی بدون توپ کرده‌اند. آنها بازی‌های تدارکاتی زیادی با تیم‌های اروپایی انجام می‌دهند که باعث شده فوتبال این 3 کشور خیلی پیشرفت کند اما ما در حال حاضر فقط دنبال بحث‌های حاشیه ای فوتبال هستیم و معلوم نیست چه زمانی قرار است به فوتبال واقعی فکر و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز