خبرگزاری کار ایران

کارلوس با ۵نفر به بن‌بست خورد؛

آذرپور: اجازه ندهیم کی‌روش، کریمی را حذف کند / کریمی‌ها آینده‌ فوتبال‌ما هستند، نه خارجی‌ها!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۰۶

حمایت از کریمی حمایت از فوتبال ایران است و وظیفه تمام مربیان‌ایرانی است که از علی کریمی به عنوان سمبل فوتبال این مملکت حمایت کنند

مربی‌سابق استقلال‌تهران معتقد است بعد از حدود ۴ سال که از حضور کی‌روش در فوتبال ما می‌گذرد، حالا می‌توان درباره مسائل‌فنی تیم ملی بهتر از همیشه قضاوت کرد.

هرمز آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بعد از ورود کی‌روش به ایران تمامی فوتبال‌دوستان و مربیان امید زیادی به تغییر در ساختار فوتبال ایران پیدا کردند. با کارنامه‌ای که کی‌روش داشت، انتظار دیگری هم جز تغییر نمی‌رفت، اما بعد از ۴ سال، نه تنها این تغییرات که باید به فوتبال ما کمک می‌کرد را شاهد نبودیم، بلکه می‌توان گفت در تمام زمینه‌ها حتی عقب‌گرد هم داشته‌ایم.

دستیار سابق امیر قلعه‌نویی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیری که در تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام‌ملت‌های آسیا رخ داد، متذکر شد: کی‌روش کارش را در تیم ملی با سیموئز، مک درموت و امید نمازی شروع کرد. بعد از مدتی هر ۳ این مربیان به بهانه‌های مختلف ایران را ترک کردند.

وی با اشاره به کناره‌گیری علی کریمی از نیمکت تیم‌ملی در جام ملت‌ها افزود: مجید صالح همین سرنوشت مشابه را داشت و نوبت به علی کریمی رسید. جالب اینکه تمام این مربیان انتخاب‌شده شخص کی‌روش هستند و در این مدت انتخاب‌های او هرگز تابع فدراسیون یا مقامات دیگر نبوده و حتی در حوزه سرپرستی تیم ملی با ترابیان هم به مشکل خورد و او هم مجبور به ترک تیم ملی شد.

آذرپور در ادامه خاطرنشان کرد: سوال این است که ما چند نفر شبیه علی کریمی داریم؟ او یکی از نوابغ فوتبال‌ما بوده و شاید بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال ما است و می‌تواند آینده فوتبال‌ایران را بسازد. آیا سزاوار است کسانی مثل علی کریمی را به راحتی از متن به حاشیه فوتبال برانیم و این مسائل را به وجود بیاوریم؟ ما می‌دانیم بالاخره کی‌روش از فوتبال ایران خواهد رفت و کریمی و امثال او هستند که در فوتبال می‌مانند.

وی ادامه داد: حمایت از علی کریمی حمایت از فوتبال ایران است و وظیفه تمام مربیان‌ایرانی است که از علی کریمی به عنوان سمبل‌فوتبال این مملکت حمایت کنند و اجازه ندهند یک مربی بین‌المللی مثل کی‌روش هم جرأت نکند نام بزرگی مثل او را به راحتی از فوتبال‌ایران حذف کند.

دستیار سابق کی‌روش اظهار داشت: تمام این مسائل در حالی اتفاق افتاده که ما در بعد فنی هم با کی‌روش پیشرفتی نداشته‌ایم. بعد از حدود ۴ سال تیم ملی فقط یاد گرفته یک شکل هندسی را در زمین اجرا کند تا مانع گل‌نخوردن از تیم‌های مقابل شود. کی‌روش تیمی درست کرده که وقتی دفاع می‌کند، قادر به گل‌زدن نیست(مثل بازی با نیجریه و آرژانتین) و وقتی هم حمله می‌کند، به راحتی گل می‌خورد(مثل بازی با بوسنی) و این یعنی تیمی که وظایف خود را به صورت کامل انجام نمی‌دهد و به جز دفاع‌کردن محض، در ۲ مرحله بعدی بازی یعنی حمله‌کردن و انتقال‌مثبت و مخصوصا توپ‌گیری از حریف مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: مساله دیگر سیستم بازی تیم است که یا از ۴-۲ - ۳-۱ و یا از ۴-۳ - ۳ استفاده می‌کند و این در حالی است که تنها گل ما در جام‌جهانی وقتی به دست آمد که تیم ما از ۲ مهاجم به نام‌های کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد استفاده می‌کرد و حتی در یک بازی رسمی دیگر از سیستمی با ۲ مهاجم استفاده نکرد، حتی امتحان هم نکرد.

آذرپور تصریح کرد: سوال من از کی‌روش این است که آیا باید یک سیستم را به زور مثل شربت‌خوراکی به بازیکن داد؟ یا سیستم‌ها را باید بر مبنای توان بازیکنان انتخاب کرد؟!

وی همچنین یادآور شد: در این مدت کی‌روش هیچ همکاری با کمیته‌آموزش فدراسیون‌فوتبال برای تربیت مربیان جوان نکرد و فقط فکر سفرهای خود به آفریقای‌جنوبی و کشورهای دیگر بود. متاسفانه مدیریت ضعیف فدراسیون این اجازه را به وی داد تا هر کاری که دلش می‌خواهد، بکند.

آذرپور در پایان گفت: به نظرم فوتبال‌ملی‌ایران احتیاج به یک مربی در سطح‌جهانی دارد که نه تنها فوتبال را به ما آموزش دهد، بلکه شرایط جامعه ما را درک‌کرده و با دلسوزی و عشق به کار خود، همچنین احترام به فرهنگ و اخلاق‌ایرانی بتواند منشا تغییر و تحول گسترده در فوتبال ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز