خبرگزاری کار ایران

پس از نایب‌قهرمانی در ترکیه؛

مقانلو: مردانی بازگشت خوبی داشت/ هر مبارزه برای تکواندوکاران یک فینال است

سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان عملکرد سجاد مردانی را پس از بازگشت از دوران مصدومیت راضی‌کننده خواند.

به گزارش ایلنا، بیژن مقانلو پس از کسب مدال نقره سجاد مردانی در روز اول مسابقات گرندپریکس ترکیه، در رابطه با عملکرد این بازیکن به سایت فدراسیون تکواندو گفت: سجاد بعد پایان آسیبی‌دیدگی، بازگشت خوبی را به مسابقات داشت و خدا را شکر توانست در این دوره از مسابقات به فینال راه پیدا کند و امتیازی را که برای رنکینگ المپیک لازم داشت، بدست آورد.

وی تصریح کرد: من باید از امید عمیدی تشکر کنم که برای سجاد خط شکنی کرد. سیاست ما بر این بود که در هر وزن 2 نفر را داشته باشیم تا بازیکنان بتوانند در جدول مبارزات به یکدیگر کمک کنند. به هرحال ما در وزن 68-و 80+کیلوگرم باید با تمرکز بیشتری حرکت کنیم. حتی در وزن 58-و 80-کیلوگرم که سهمیه برای ما قطعی شده هم باید با فکر و تمرکز جلو برویم تا بازیکنان‌مان در پایان اعلام سهمیه‌المپیک در جایگاه مناسبی در رنکینگ قرار بگیرند چراکه جایگاه نفرات در قرعه بازی‌های المپیک بسیار مهم است.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد مردانی در شیاپچانگ ترکیه رضایت دارد یا خیر؟ اظهار داشت: سجاد باتوجه به زمان بسیار کمی که برای بازگشت به مسابقات داشت، عملکرد خوبی را داشت و من از او راضی هستم هرچند مردانی بازیکنی است با پتانسیل بالا که جای پیشرفت زیادی دارد اما بازهم خدا را شکر می‌کنم باتوجه به محدودیت زمانی که داشت توانست خودش را برساند. مسابقات گرندپریکس سطج بسیار بالایی دارد و هر مبارزه برای تکواندوکاران یک فینال است. سجاد هم در این رقابت‌ها حریفان بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

مقانلو افزود: 2 مرحله بیشتر از مسابقات گرندپریکس باقی نمانده و ما باید از این رقابت‌ها حداکثر استفاده را ببریم. بازهم به مردانی و عمیدی خسته نباشید می‌گویم که عملکرد خوبی را در این رقابت‌ها از خود به نمایش گذاشتند. امروز هم ما 3 نماینده داریم که خدابخشی و حجی‌زواره در یک وزن و در یک طرف جدول حضور دارند و آرمین هادی‌پور نیز در وزن 58-کیلوگرم اولین سابقه حضورش در این رقابت‌ها را پشت سر می‌گذارد و امیدوارم بتواند عملکرد خوبی را داشته باشد. هادی‌پور بازیکن بسیار باهوش و جسوری است. ما در این وزن فرزان عاشورزاده را در اختیار نداریم و تصمیم گرفتیم با توجه به رنکینگِ المپیکی‌اش در این مسابقات به او استراحت دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارها گفته ام در مسابقات گرندپریکس تمام قهرمانان حضور دارند و هر ورزشکاری که بتواند فرصت خلق کند و از فرصتش نهایت استفاده را ببرد، قطعا برنده خواهد بود. ان‌شاءالله امروز بتوانیم نتیجه ای مطلوب بدست آوریم.

کد خبر : ۳۰۶۲۳۰