خبرگزاری کار ایران

واترپلوی قهرمانی جوانان جهان- آلماتی؛

پایان مرحله گروهی واترپلوی جوانان / 3 نماینده آسیا در حسرت پیروزی

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۸۰

پنجمین روز از مسابقات واترپلوی قهرمانی جوانان جهان با معرفی کرواسی به عنوان چهارمین تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی پایان یافت.

به گزارش ایلنا، آخرین روز از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در شهر آلماتی قزاقستان جریان دارد با برگزاری شش دیدار به پایان رسید.

در پایان این روز کرواسی به عنوان صدرنشین گروه A به جمع صربستان، مجارستان و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی اضافه شد. چهار تیم دیگر این مرحله امروز (چهارشنبه) با پیروزی در دیدار ضربدی مشخص خواهند شد.

در نخستین بازی امروز کرواسی ۳۱ بر ۴ آقریقای جنوبی را درهم کوبید تا چهارمین تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی باشد.

پس از آن هلند و یونان یکی از زیباترین بازی های این دوره از مسابقات را برگزار کردند. این دیدار پایاپای در نهایت با حساب ۷ بر ۷ مساوی تمام شد تا یونان به لطف تفاضل گل در گروه خود دوم شود و هلندی ها به جایگاه سومی بسنده کنند.

در بازی بعدی نمایندگان آسیا به مصاف هم رفتند. چین و ژاپن برای مشخص کردن رده های چهارم و پنجم گروه B باهم دیدار کردند که در نهایت ژاپنی ها ۱۹ بر ۱۰ پیروز از استخر مسابقه خارج شدند.

بازی چهارم روز گذشته بین ایران و مکزیک برگزار شد. مسابقه پر فراز و نشیبی که چند بار هر دوتیم از هم پیش افتادند، اما در نهایت مکزیکی ها با نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به مقام سومی گروه C رسیدند.

بازی بعدی را هم اسپانیایی ها به راحتی به نفع خود تمام کردند. در این دیدار اسپانیا ۱۹ بر ۹ کانادا را مغلوب کرد تا با خیال راحت به مقام دوم گروه D برسد.

آخرین دیدار هم بین قزاقستان میزبان این دوره از رقابت ها و ازبکستان برگزار شد. دیداری که تا ثانیه های پایانی نزدیک و درگیرانه دنبال شد. قزاقستان در این مسابقه به کمک تشویق بی امان طرفدارانش ۱۳ بر ۱۲ از سد ازبک های پرتلاش گذشت و به عنوان سومی گروه آخر رسید.

در ادامه این رقابت ها، چهار تیم برتر هرگروه استراحت می کنند. تیم های دوم و سوم گروه‌ها هم به صورت ضربدری با هم دیدار می کنند تا چهره 8 تیم برتر مشخص شود. تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه هم باید برای کسب مقام های ۱۳ تا ۱۸ تلاش کنند. از همین رو تیم ملی ایران و چین از ساعت ۱۱:۲۰ (۹:۵۰ به وقت تهران) به مصاف هم می روند.

دو مسابقه پایانی فردا هم بدون شک از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود. استرالیا- هلندو قزاقستان – مونته‌نگرو بدون شک چشم طرفدران واترپلو را به آب های آلماتی خواهد دوخت.

نتایج کامل روز پنجم مسابقات قهرمانی جوانان جهان– آلماتی۲۰۱۵: (پایان مرحله گروهی)

سه شنبه(۱۷شهریور ۱۳۹۴)

    کرواسی ۳۱– آفریقای جنوبی ۴

    یونان ۷ – هلند ۷

    ژاپن ۱۹  – چین ۱۰

     ایران ۱۳ – مکزیک ۱۸

    کانادا ۹ – اسپانیا ۱۹

    قزاقستان ۱۳ – ازبکستان ۱۲

برنامه بازی های پنجمین روز: (پایان مرحله گروهی)

سه شنبه(۱۷شهریور ۱۳۹۴)

    آفریقای جنوبی – ازبکستان

    چین –  ایران(ساعت 9:50 به وقت تهران)

    یونان – مکزیک

     مصر –  اسپانیا

     هلند – استرالیا

    مونته‌نگرو – قزاقستان

رده بندی پایانی مرحله گروهی رقابت های قهرمانی جوانان جهان:

A: کرواسی ۶ – مونته‌نگرو ۴ –  مصر ۲ – آفریقای جنوبی صفر

B: مجارستان ۸ – هلند ۵ –  یونان ۵ – ژاپن  2 –  چین صفر

C: صربستان ۶ – استرالیا ۴ – مکزیک ۲ – ایران صفر

D: ایتالیا ۸ –  اسپانیا ۶  – قزاقستان ۲ – کانادا ۲ – ازبکستان 0

در پایان مرحله گروهی تیم های ایران، آفریقای جنوبی، چین ، ژاپن و ازبکستان بدون برد و کسب امتیاز بودند تا برای رده های 13 تا 18 تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز