خبرگزاری کار ایران

اکثر ملی‌پوشان قرارداد امضا کردند؛

فرجاد: ثامنی‌ها می‌توانند امتیاز گهرزمین را بخرند/ از شرایط لیگ هندبال رضایت نداریم

رئیس کمیته مسابقات هندبال گفت: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده ما خودمان هم از شرایط لیگ امسال رضایت نداریم.

به گزارش ایلنا، علیرضا فرجاد درمورد شرایط لیگ برتر هندبال که از روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: طبق آخرین بخشنامه ما ثامنی‌ها در لیگ نخواهند بود. امتیاز ب.آ شیراز را بهبهان گرفته و سایر تیم‌ها حضور دارند و در مسابقات شرکت خواهند کرد. تنها امتیاز گهرزمین باقی مانده که تا هفته آینده مشخص می‌شود. پاس‌همدان در قرعه‌کشی اولیه ما حضور نداشت اما حالا هزینه‌های خود را پرداخت کرده و مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه ما طبق برنامه‌ای که اعلام کرده بودیم مسابقات را آغاز کرد‌ه‌ایم، افزود: تک مسابقه هفته اول را برگزار کرده‌ایم و پس از آن به درخواست تیم‌ها مسابقات را در هفته آینده برنامه‌ریزی کردیم. خیلی‌ها درخواست داشتند مسابقات را با یک یا دو ماه تاخیر آغاز کنیم اما ما این موضوع را قبول نکردیم تا نظم لیگ برتر بیش از پیش بهم نخورد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال درباره اینکه آیا تضمینی وجود دارد لیگ امسال هم مانند سال گذشته نشود، تصریح کرد: چه کسی تضمین می‌دهد ما بخواهیم تضمین بدهیم. شرایط مالی تیم‌هایی که هم اکنون در لیگ برتر حضور دارند به گونه‌ای است که احتمال کنار رفتن آنها خیلی کم است، ضمن اینکه حدود 400 میلیون تومان از تیم‌ها ضمانت می‌گیریم.

فرجاد درباره ملی‌پوشانی که نتوانستند هنوز با تیمی قرارداد امضا کنند، خاطرنشان کرد: آنها تا هفته آینده هم فرصت دارند برای خود تیم پیدا کنند؛ البته اکثر آنها قرارداد دارند و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط باشگاه‌ثامن، عنوان کرد: تنها راهی که وجود دارد تا این باشگاه بتواند در لیگ هندبال تیمداری کند این است که امتیاز باشگاه گهرزمین را خریداری کنند. در این صورت آنها می‌توانند بازیکنان و کادر فنی خود را در اختیار داشته باشند و در لیگ حاضر شوند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال درباره اینکه باشگاه گهرزمین که مدیریت آن هم برعهده پسر رئیس فدراسیون است چرا نمی‌خواهد در لیگ حاضر شود، گفت: آنها مشکل مالی دارند. سقف اعتبارات آنها زیاد نیست و به همین دلیل بدون توجه به رابطه‌هایی که وجود دارد این تیم اعلام انصراف کرد و تا آخر هفته همه چیز مشخص می‌شود.

فرجاد افزود: با مشکلاتی که وجود دارد ما تلاش می‌کنیم لیگ با کمترین بی‌نظمی برگزار شود. برای اینکه ثابت کنیم لیگ امسال منظم است مسابقات را در هر شرایطی که بود آغاز کردیم. طبیعی است خودمان از شرایط لیگ امسال راضی نیستیم چراکه مواردی که پیش‌بینی کرده‌ بودیم محقق نشده، اما ما دست از تلاش برنمی‌داریم تا به هدف خود برسیم.

کد خبر : ۳۰۲۰۲۸