خبرگزاری کار ایران

داوری که مشکل داشت را کنار گذاشتم؛

دادکان: فساد در مدیران است نه فوتبال/ انتقاد از باشگاهداری افراد غیرورزشی

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۰۳

رئیس سابق فدراسیون فوتبال از بکارگیری افرادی که هیچ سررشته‌ای در ورزش ندارند انتقاد کرد و گفت: مدیری که از ورزش سردرنمی‌آورد برای اینکه کارهایش را پیش ببرد مجبور به فساد می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد دادکان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با موضوع بررسی فساد در فوتبال،‌ به حدیثی از امام موسی‌ کاظم (ع) مبنی بر اینکه «جامعه‌ای که سمت فساد می‌رود قطعا در مسئولانش فساد وجود دارد» اشاره کرد و گفت: اینکه تصور شود در ورزش و یا خارج از آن فسادی وجود ندارد، قطعا در اشتباه هستیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه معتقدم در فوتبال فساد وجود ندارد بلکه در آدم‌هایی که در فوتبال وجود دارند، فساد هست، اظهار کرد: کفاشیان قطعا حرف‌های مرا تائید می‌کند و می‌پذیرد برخی از افرادی که فوتبال را اداره می‌کنند، در آنها فساد وجود دارد.

وی به وزیر ورزش دولت قبل اشاره کرد و گفت‌: زمانی که مدیری هیچ چیز از ورزش نمی‌داند و وزیر ورزش می‌شود، قطعا شاهد بی‌انضباطی در مدیریت او خواهیم بود و آن مسئول مجبور است هزینه بیشتری برای مدیریت پرداخت کند که این امر موجب فساد می‌شود.

دادکان با انتقاد از سپردن مسئولیت به افرادی که هیچ سررشته‌ای در ورزش ندارند، ادامه داد:‌ معلوم نیست افراد را وارد چرخه می‌کنیم تا شرایط باشگاه‌ها بهتر شود یا اینکه آنها را ذلیل کنند.

وی با طرح این پرسش از کفاشیان که چرا مدیرانی که سررشته‌ای از فوتبال ندارند را انتخاب می‌کنید؟، افزود:‌ آقای کفاشیان! چرا در فدراسیون خودت نایب رئیس و دبیرکل را کنار گذاشتی و آدم‌هایی را آوردی که قوی‌تر از آنها نیستند. من نمی‌گویم قبلی‌ها در کنارشان خیلی موفق بودند اما افرادی که به جای آنها به کار گرفته شدند قوی تر نیستند و ضعیف‌ترند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد بحث فساد در داوری نیز اظهار کرد: در زمان مدیریت من یک نفر مشکل داشت و ما او را کنار گذاشتیم. حتی بعضی از مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی از من خواستند که این داور به میادین برگردد اما من گفتم محال است این اجازه را بدهم و تا زمانی که در سمت خود حضور داشتم هرگز به این داور اجازه بازگشت ندادم.

وی با بیان اینکه همین داور که محروم شد، برگشت به من گفت یکی از مسئولان فدراسیون از او خواسته است فلان بازی را برایشان دربیاورم! من هم پرسیدم آیا این کار را کردی؟ متاسفانه در همین فدراسیونی که او را محروم کردند از آن داور خواسته شده بود که یک بازی را دربیاورد.

دادکان با تاکید براینکه علی کفاشیان را دوست دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه کفاشیان تحت تاثیر فشار یک مجموعه نایب رئیس خود را عوض کرد. وی را تحت فشار قرار دادند تا افراد ضعیف‌تر را جانشین نایب رئیس خود کند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود مربیان و مدیران را در بحث دلالی بازیکن مقصر دانست و گفت: مدیری که از ورزش سردرنمی‌آورد برای اینکه کارهایش را پیش ببرد مجبور به فساد می‌شود. متاسفانه ما مدیرانی از  سپاه، ارتش و... به ورزش می‌آوریم در حالی که اگر این افراد کاربلد بودند در همان ارتش یا سپاه می‌ماندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز