خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا؛

اکبری:هنوزچیزی به‌دست نیاورده‌ایم /می‌خواهم ذخیره‌هایم ناشناخته بمانند

سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران گفت : با وجود چهار پیروزی 3 بر صفر هنوز در رقابت‌های قهرمانی آسیا چیزی به دست نیاورده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان اکبری پس از پیروزی شاگردانش مقابل تایلند در نشست خبری گفت: سیستم بازی تایلند شباهت زیادی به دیگر تیم های شرق آسیا مانند چین تایپه دارد. این تیم‌ها بیشتر روی کارهای سرعتی تمرکز دارند. البته نه سیستم سرعتی که در والیبال روز دنیا متدوال است، بلکه شیوه ای که از گذشته برای آنها به یادگار مانده است.

وی افزود: وقتی دریافت در این تیم ها به خوبی انجام می شود، در خط حمله بسیار پرقدرت و خطرناک ظاهر می شوند. به این دلیل سعی کردیم با زدن سرویس‌های خوب، دریافت تایلند را با مشکل مواجه کنیم که موفق به انجام این کار هم شدیم.

سرمربی تیم ملی ب والیبال گفت: تیم تایلند را به خوبی آنالیز کرده بودیم و بازیکنان نیز توانستند خواسته های مورد نظر کادر فنی را به خوبی در میدان اجرا کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای هر مسابقه برنامه خاصی را در نظر می گیریم. مثلا تایلند دفاع وسط های بلند قدی دارد و به این دلیل سعی کردیم بیشتر از پاس‌های بلند به کناره‌های زمین استفاده کنیم تا این نقطه قوت آنها از کار بیافتد.

اکبری در پاسخ به این سئوال که چرا کمتر از بازیکنان ذخیره خود استفاده می‌کنید،گفت: اتفاقا در حین بازی به این موضوع فکر می‌کردم اما اعتقاد دارم وقتی شرایط بازی خوب پیش می رود، نباید به ترکیب تیم دست زد. از سوی دیگر ما چند بازیکن داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم و ممکن است در بازی های بعدی به میدان بروند. بنابر این می‌خواهیم این بازیکنان برای حریفان بعدی ناشناخته بمانند تا در لحظات حساس به کمک تیم بیایند.

وی درباره شانس قهرمانی ایران گفت: تیم هایی که اسم و رسم بیشتری دارند برنده قطعی هیچ مسابقه ای نیستند. مثلا قطر از نظر اسم و رسم قابل قیاس با استرالیا و ژاپن نیست اما در مسابقه با این دو تیم بهتر بازی کرد و برنده شد.

سرمربی تیم ملی ب والیبال ادامه داد: در حال حاضر چین، قطر، کره جنوبی و ایران بهتر از بقیه تیم ها نتیجه گرفته اند اما ما هنوز چیزی به دست نیاورده ایم و قطعا مراحل بعدی برای‌مان سخت تر خواهد بود زیرا به مرحله‌ای رسیده ایم که نتیجه گیری ما بستگی به این دیدارها دارد.

وی درباره حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در سالن 12 هزار نفری آزادی هنگام مسابقه ایران و تایلند گفت: از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که مسابقه ما برایش اهمیت داشت. این کار قطعا در روحیه بازیکنان تاثیر مثبت می گذارد زیرا وقتی مسئولان ارشد ورزش مسابقات تیم ملی را از نزدیک تماشا می کنند، بازیکنان نیز انگیزه بیشتری برای تلاش پیدا می کنند.

مونچای سوپاجیراکول سرمربی‌تایلند هم با حضور در این نشست گفت: بازیکنان ایران بسیار قدرتمند هستند و عملکرد بسیار خوبی در خط حمله دارند. در مقابل تیم ما در زمینه دریافت توپ مشکلات زیادی داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تیمی شانس اصلی کسب مقام قهرمانی را دارد، گفت: ایران و چین به دیدار نهایی صعود می کنند.

پیمان اکبری در واکنش به این اظهار نظر سرمربی تایلند گفت: البته این نظر ایشان است و این دیدگاه کار ما را سخت می کند.

تیم ملی ب ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مقابل تایلند قرار گرفت و 3 بر صفر پیروز میدان شد.

کد خبر : ۲۹۴۹۹۶