خبرگزاری کار ایران

مرتب از من تست دوپینگ می‌گرفتند!

سیامند رحمان: رکورد تاریخی‌ام را در ریو به ثبت می‌رسانم

قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان، یک گام بیشتر تا ثبت بالاترین رکورد تاریخ وزنه برداری،300 کیلوگرم، فاصله ندارد و برای این حرکت تاریخی، چشم انتظار بازی های پارالمپیک 2016 ریو است.

به گزارش ایلنا، سیامند رحمان در رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه که در کشور قزاقستان برپا بود، موفق شد 2 بار رکورد پیشین خود را که در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بود، ارتقا دهد و اکنون با رکورد 295 کیلوگرم، همچنان عنوان قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان را برای خود حفظ کرده است.

قهرمان طلایی رقابت‌های قزاقستان درباره سطح این مسابقات گفت: رقابت‌های قزاقستان در سطحی بالاتر از انتظار برگزار شد و همه کشورها با قدرت تمام در آن حضور یافته بودند. به جرات می‌توانم بگویم رقابت‌های قزاقستان از نظر برگزاری ، سالن و استیج، چیزی از بازی‌های پارالمپیک لندن کم نداشت.

رحمان افزود: در گروه فوق‌سنگین 12 وزنه بردار حضور داشتند که رقابت من در گروه A با 6 وزنه‌بردار انجام شد. در حرکت اول 270 کیلوگرم را انتخاب کردم و در دو حرکت باقی مانده، با انتخاب وزنه‌های 293 و 295، رکورد پیشین جهان را که خودم در بازی های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بودم، 2 بار ارتقا دادم.

دارنده نشان طلایی بازی‌های پارالمپیک لندن خاطر نشان کرد: رقابت‌های وزنه‌برداری به خصوص در دسته فوق سنگین، جذابیت زیادی دارد و در قزاقستان نیز روز مسابقه من و امین‌زاده سالن از شور و اشتیاق خاصی برخوردار بود و تماشاچیان زیادی برای دیدن مسابقه آمده بودند.

وی با اشاره به مسیری که در ورزش قهرمانی طی کرده است ، گفت: از هفده سالگی تاکنون که بیست و هفت سال دارم، مشغول وزنه زدن هستم. اوایل رکوردم 120 کیلوگرم بود و به تدریج توانستم رکوردهایم را افزایش بدهم. این افزایش گاهی آنقدر سریع بود که مرتب از من تست دوپینگ می‌گرفتند!

رحمان در همین زمینه افزود: در کمتر از یکسال از ورود حرفه ایم به وزنه برداری در مسابقات جهانی جوانان آمریکا موفق شدم رکوردم را به 230 کیلوگرم برسانم و بعد از آن با گروه بزرگسالان رقابت داشتم.

قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان تصریح کرد: برای ثبت رکورد 300 کیلوگرم از پارالمپیک لندن صبر کرده‌ام و با نظر کادر فنی می‌خواهم آن را در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 به ثبت برسانم.

سیامند رحمان و ا حمد امین‌زاده، 2 نماینده ایران در رقابت‌های فوق‌سنگین قزاقستان بودند که به ترتیب با کسب نشان‌های طلا و نقره موفق شدند 2 سکوی مهم این دسته را از آن ایران کنند و به دنبال آن، سهمیه رقابت‌های پارالمپیک را نیز بدست آوردند.

کد خبر : ۲۹۴۹۱۷