خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های قزاقستان فوق انتظار بود؛

سیامند رحمان: ظرف 10سال از 120 به 295 کیلوگرم رسیدم/ در ریو تاریخ‎ساز می‎شوم

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۷۵۳

قوی‎ترین مرد معلول جهان، یک گام بیشتر تا ثبت بالاترین رکورد تاریخ وزنه برداری فاصله ندارد و برای این حرکت تاریخی، چشم انتظار بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو است.

به گزارش ایلنا، سیامند رحمان به تازگی در رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه که در کشور قزاقستان برگزار شد، موفق شد دو بار رکورد پیشین خود را که در بازی های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بود، ارتقا دهد و اکنون با رکورد ۲۹۵ کیلوگرم، همچنان عنوان قوی‎ترین مرد دارای معلولیت جهان را برای خود حفظ کرده است.

مرد طلایی رقابت‌های قزاقستان درباره سطح این مسابقات گفت: رقابت‌های قزاقستان در سطحی بالاتر از انتظار برگزار شد و همه کشورها با قدرت تمام در آن حضور یافته بودند. به جرات می توانم بگویم که رقابت‌های قزاقستان از نظر برگزاری، سالن و صحنه، چیزی از بازی‎های پارالمپیک لندن کم نداشت.

رحمان افزود: در گروه فوق سنگین ۱۲ وزنه بردار حضور داشتند که رقابت من در گروه A با شش وزنه بردار انجام شد. در حرکت اول ۲۷۰ کیلوگرم را انتخاب کردم و در دو حرکت باقیمانده، با انتخاب وزنه‎های ۲۹۳ و ۲۹۵، رکورد پیشین جهان را که خودم در بازی های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بودم، دو بار ارتقا دادم.

وی با اشاره به مسیری که در ورزش قهرمانی طی کرده است، گفت: از هفده سالگی تاکنون که بیست و هفت سال دارم، مشغول وزنه زدن هستم. اوایل رکوردم ۱۲۰ کیلوگرم بود و به تدریج توانستم رکوردهایم را افزایش بدهم. این افزایش گاهی آنقدر سریع بود که مرتب از من تست دوپینگ می گرفتند!

رحمان در همین زمینه افزود: در کمتر از یک سال از ورود حرفه‌ای به وزنه‌برداری در مسابقات جهانی جوانان آمریکا موفق شدم رکوردم را به ۲۳۰ کیلوگرم برسانم و بعد از آن با گروه بزرگسالان رقابت داشتم.

قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان تصریح کرد: برای ثبت رکورد ۳۰۰ کیلوگرم از پارالمپیک لندن صبر کرده ام و با نظر کادر فنی می خواهم آن را در بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به ثبت برسانم.

سیامند رحمان و ا حمد امین زاده، دو نماینده ایران در رقابت های فوق سنگین قزاقستان بودند که به ترتیب با کسب نشان های طلا و نقره موفق شدند دو سکوی مهم این دسته را از آن ایران کنند و به دنبال آن، سهمیه رقابت‌های پارالمپیک را نیز به دست آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز