خبرگزاری کار ایران

جوانگرایی لازمه تیم‌ملی تکواندو؛

مقانلو: علی‌رغم میل باطنی‌ام 5 نفر را کنار گذاشتم/من کسی را به تیم‌ملی دعوت نمی‌کنم!

دور جدید اردوهای تیم ملی تکواندو از روز گذشته در حالی آغاز شد که 5 نفر از این اردو کنار گذاشته شدند.

سرمربی تیم ملی تکواندوی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: علی‌رغم میل باطنی‌ام سروش احمدی، مهرداد نورمحمدی، سیدمحمد رفیعی، فرزاد عبدالهی و مرتضی شیری را از اردو تیم ملی کنار گذاشتم.

بیژن مقانلو افزود: به چند دلیل مجبور شدم از این 5 نفر چشم‌پوشی کنم. ما باید بحث بودجه فدراسیون، شرایط اعزام‌ها، شروع مسابقات لیگ‌برتر و ... را در نظر بگیریم، به همین دلیل فعلا این عزیزان در تیم ملی حضور ندارند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه هرچه تعداد اردونشینان کمتر باشد تمرکز کادر فنی بیشتر است، متذکر شد: در حال حاضر با 11 ملی‌پوش کار را ادامه می‌دهیم و خود را مهیای حضور در گرندپریکس(مسکو) می‌کنیم.

مقانلو در ادامه درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در تورنمنت کره‌جنوبی گفت: از عملکرد کلی تیم رضایت دارم. ما با تیم بسیار جوانی راهی این رقابت‌ها شدیم و تا حد زیادی به اهداف خود رسیدیم.

وی درباره شکست‌های پیاپی ملی‌پوشان به نمایندگان کره‌جنوبی اظهار داشت: ملی‌پوشان ما در این تورنمنت 25 بار با نمایندگان کشور میزبان مبارزه کردند که حاصل آن 20 برد و 5 باخت بود. درست است تکواندوکاران ما در مراحل حساس نتیجه را به کره‌ای‌ها واگذار کردند اما عملکرد تیم‌ملی در این تورنمنت آنقدرها هم ضعیف نبود.

سرمربی تیم ملی تکواندو ضمن بیان اینکه جوانگرایی لازمه تیم ملی تکواندو است، تصریح کرد: از زمانی که بنده هدایت تیم ملی را به عهده گرفتم سعی کردم کنار نفرات‌اصلی به جوانترها هم فرصت خودنمایی دهم.

مقانلو افزود: تکواندوکاران ایرانی باید بدانند من کسی را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم، بلکه این خود آنها هستند که با عملکرد مناسب، خود را به تیم ملی تحمیل می‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره مسابقات پیش‌روی تیم ملی تکواندو گفت: مسابقات گرندپریکس روسیه را پیش رو داریم که رقابت‌های بسیار حساس و سنگینی است. شرایط در گرندپریکس با تورنمنت‌های آزاد متفاوت است و ما نمی‌توانیم هر کسی را که خواستیم به این رقابت‌ها اعزام کنیم. برای حضور در گرندپریکس یکسری شرایط خاص لازم است که 7 نفر از ملی‌پوشان ما در حال حاضر این شرایط را دارند.

وی درباره اهداف مد نظر خود برای تیم‌ملی‌تکواندو اظهار داشت: نخستین هدف ما کسب حداکثر سهمیه المپیک 2016 است. همچنین ما باید در نظر داشته باشیم که جوانترها را نیز در کنار تیم‌ملی نگه داریم.

وی گفت: خدا را شکر که تمام شرایط مهیا است و مسئولان فدراسیون دست کادر فنی را باز گذاشته‌اند تا با برنامه مناسبی کار را پیش ببریم. امیدوارم بتوانیم با درخشش در مسابقات مختلف جواب اعتماد مسئولان‌فدراسیون را بدهیم.

کد خبر : ۲۹۴۱۳۴