خبرگزاری کار ایران

جام جهانی بسکتبال جوانان- یونان

سامری: شکست جوانان تلنگری به تیم بزرگسالان بود/ این باخت‌ها واقعیت بسکتبال ما نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۹۹

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان معتقد است شکست‌ سنگین تیم جوانان برابر کرواسی، تلنگری به تیم ملی است.

هماد سامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: من بازی تیم جوانان را مقابل کرواسی ندیدم که راجع به آن نظر بدهیم اما از شکست سنگین بچه ها مشخص است این تیم درگیر نوسانات متعددی بود. ضمن این‌که متاسفانه اوضاع نابسامانی که فدراسیون بسکتبال در ماه‌های گذشته داشت روی تیم جوانان ما هم اثر گذاشت.

وی ادامه داد: شاید اگر انتخابات فدراسیون بسکتبال زودتر برگزار می‌شد و اردوی مجارستان هم لغو نمی‌شد، حالا ما چنین نتیجه‌ای نمی‌گرفتیم. حتی در برهه‌ای تیم جوانان کاملاً‌ رها شد! این اتفاق هیچ‌جا نمی‌افتد. ما 3 ماه مانده به آغاز جام جهانی تازه دست به کار شدیم و از این تاخیر بیشترین ضربه را خوردیم. زمانی که تیم‌های دیگر در حال آماده‌سازی نهایی خود بودند ما نه تیم داشتیم، نه مربی، نه اردو. کوهیان مربی خوب و با دانشی است اما تیم خیلی دیر به او سپرده شد.

سامری با تاکید بر این‌که شکست با این اختلاف برابر کرواسی واقعیت بسکتبال ما نیست افزود: باید ببینیم برای جوانان چکار کرده‌ایم و بعد از آن‌ها انتظار داشته باشیم. این شکست ادامه ناکامی نوجوانان ما در غرب ‌آسیا بود و زنگ خطر و تلنگری برای تیم بزرگسالان به حساب می‌آید. حالا باید وضعیت تیم بزرگسالان را هرچه‌ سریع‌تر مشخص کنیم. حالا که همه از کوچک و بزرگ برای موفقیت بسکتبال و صعود به المپیک هم‌پیمان شده‌اند،‌ بهتر است تیم ملی هم سامان بگیرد.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درباره وضعیت روحی تیم جوانان توضیح داد: مقوله روانشناسی ورزشی همیشه محل بحث بوده و ما واقعاً از این حیث هم مشکلات متعددی داریم. در سنین پایه شرایط بسکتبال تفاوت زیادی با بزرگسالان دارد.  در این مقطع سنی شور و هیجان به مسائل فنی می‌چربد و جوانان بیشتر احساسی بازی می‌کنند. این موضوع در همه تیم‌های بسکتبال دنیا وجود دارد.

وی با بیان این‌که نباید با یک شکست کل بسکتبال زیر سوال برو، اضافه کرد: چند روز پیش در سایت‌های خبری خواندم که قرار است لیگ جوانان جایگزین لیگ ملی شود. این اقدام واقعاً موثر است اما  مشکلاتی هم دارد. برای نمونه هنوز تکلیف برخی تیم‌های لیگ برای فصل آینده روشن نیست و نمی‌دانیم آیا آن‌ها در فصل آینده هم سرمایه‌گذاری می‌کنند یا نه. به این ترتیب ممکن است لیگ جوانان با 5 یا 6 تیم برگزار شود اما اگر این اتفاق هم افتاد بهتر است لیگ جوانان با هر تعداد تیمی برگزار شود. این لیگ می‌تواند پشتوانه لیگ برتر باشد و بازیکنانی را به این لیگ معرفی کند که آینده بسکتبال کشورمان را تضمین می‌کنند.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز