خبرگزاری کار ایران

جام جهانی بسکتبال جوانان- یونان

مصاف پسران ایران با غول‌ها در سرزمین اساطیر/ ماموریت کوهیان غیرممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۳۴۷

تیم بسکتبال جوانان ایران فردا در نخستین دیدارش از جام جهانی یونان به مصاف آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها می‌رود.

ایلنا- یاسر سماوات- شاگردان فرزاد کوهیان فردا در حالی به مصاف قدرت بلامنازع بسکتبال جهان می‌روند که با کسب عنوان نایب‌قهرمانی آسیا، پس از چین جواز صعود به جام جهانی یونان را گرفتند. شنبه ششم تیرماه مردان جوان ایرانی چشم بسکتبال‌دوستان را به دست‌های خود می‌دوزند. مصاف با ایالات متحده آن هم در گام نخست، بدترین قرعه ممکن برای ایران بود. کوهیان اما از این قرعه به نیکی یاد می‌کند. وی معتقد است مصاف با آمریکا و کرواسی درس‌های خوبی به شاگردانش می‌دهد.

تکلیف نیمکت تیم ملی بسکتبال در نوروز 1394 و با انتصاب فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی این تیم مشخص شد. سرمربی پیشین ذوب‌آهن درنگ نکرد و بلافاصله بازیکنان را به اردو فراخواند تا در کنار مهران آتشی هر روز در دو نوبت صبح و عصر این تیم را تمرین دهد. تیم جوانان تا حدودی هم چوب مشخص نبودن وضعیت فدراسیون بسکتبال را خورد. آن‌ها به دلیل اشتباهات مسئولان فدراسیون وقت اردوی مجارستان را از دست دادند و به جای این اردو در کشورهای صربستان و ترکیه تمرینات خود را دنبال کردند. تیم ایران چند دیدار تدارکاتی هم برگزار کرد که آخرین آن‌ها پیروزی برابر تونس، یکی از نمایندگان قاره سیاه در جام جهانی بود. یک پیروزی روحیه بخش در آستانه جدالی هیجان‌انگیز با غول‌های آمریکایی.

به یقین کسی از فرزاد کوهیان و شاگردان‌اش انتظار شکست آمریکا را ندارد. بسکتبال این کشور بی‌تردید قدرت بلامنازع جهان است و سطح بسکتبال این کشور با ما فاصله زیادی دارد اما علاقه‌مندان به بسکتبال ایران فردا انتظار جدالی مردانه از جوانان خود دارند. شاگردان کوهیان می‌توانند با نمایش خوب خود در این دیدار که بسیاری از ایجنت‌های تیم‌های بسکتبال ثانیه به ثانیه آن‌را با دقت زیر نظر دارند، مورد توجه تیم‌های خوب جهان در رده جوانان هم قرار بگیرند. این دیدار برای بازیکنان جوان دیدار سرنوشت است و می‌تواند ‌آینده آن‌ها را دگرگون کند. کوهیان به خوبی و بهتر از همه این موضوع را می‌داند و بهترین کسی است که می‌تواند شاگردا‌ن‌اش را برای این مصاف بزرگ تهییج کند.

حضور محمد یوسف‌وند،‌ بازیکن ارزشمند فولاد هفت‌الماس قزوین که در دوره گذشته جام جهانی هم ایران را همراهی می‌کرد برای تیم ایران غنیمت بزرگی است. کاپیتان جوانان ایران با کمتر از 19 سال بازیکن پخته‌ای نشان می‌دهد. او نمایش خیره‌کننده‌ای در لیگ ملی بسکتبال داشت. بار اصلی تاکتیک‌ تیمی  بر دوش این جوان بلندقامت ایرانی است. هرچند او دیر به تیم جوانان اضافه شد اما حضور کاپیتان روحیه شاگردان کوهیان را دوبرابر کرد. باید منتظر ماند و دید مردان پسران ایران فردا در هراکیلیون چه نمایشی برابر غول‌های جوان بسکتبال جهان خواهند داشت. ایران بدون شک کار سختی برابر کرواسی هم پیش‌رو دارد اما بازی شامگاه فردا عیار شاگردان کوهیان مشخص می‌شود. تیم ایران در جام جهانی گذشته از گروه خود صعود کرد و حالا این ماموریت مشکل برشانه‌های کوهیان و شاگردان‌اش سنگینی می‌کند. ماموریتی که دشوار است اما غیرممکن نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز