خبرگزاری کار ایران

ازبکستان صفر - ایران یک

گرگ های سفید شکار یوزهای جوان ایران شدند/نخستین گل ملی هدیه ترابی به کی روش

تیم ملی فوتبال ایران با تک گل دقیقه 90 مهدی ترابی ازبکستان را در تاشکند شکست داد.

به گزارش ایلنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ازبسکتان و ایران از ساعت 17:45 امروز در ورزشگاه تاشکند آغاز شد و تیم کشورمان در پایان با تک گل مهدی ترابی که در ثانیه‌های پایانی این دیدار به دست آمد، ازبکستان را شکست داد.

تیم ایران در نیمه نخست با ترکیب علیرضا حقیقی، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمدحسین کنعانی، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، وحید امیری، مسعود شجاعی، سعید عزت اللهی، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد به مصاف حریف رفت. آندو نخستین کاپیتانی رسمی‌اش را برای تیم ملی تجربه کرد اما این نیمه علی‌رغم تلاش دو تیم گلی در بر نداشت.

با آغاز نیمه دوم تیم ایران دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شد و بازیکنانی مانند خسرو حیدری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، امید ابراهیمی، سردار آزمون و وریا غفوری به زمین رفتند.

دقیقه 66 سردار رشیدف از اشتباه عجیب پژمان منتظری استفاده کرد و با حقیقی تک به تک شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. ایران هم بیکار ننشست و دقیقه 76 سردار آزمون دو مدافع حریف را دریبل زد اما ضربه‌اش مقابل دروازه به خسرو حیدری برخورد کرد تا دروازه میزبان بسته بماند.

دقیقه 86 همکاری خوب خسرو حیدری و وریا غفوری از جناح راست توپی را درون جریمه برای مهدی شریفی مهیا کرد اما ضربه این بازیکن در حالی که تعادل هم نداشت با عکس‌العمل نستروف راهی به دروازه پیدا نکرد. بالاخره در حالی دقایق تلف‌شده نیمه دوم فرا رسیده بود، مهدی ترابی مهاجم 20 ساله‌ ایران با نفوذ به محوطه جریمه حریف شوتی زمینی زد تا توپ از کنار نستروف بگذرد و به قعر دروازه ازبسکتان برود. این گل نخستین گل ملی ترابی در نخستین دیدار ملی‌اش به حساب می‌آمد.

تیم ایران در نهایت با نتیجه یک بر صفر ازبکستان را شکست داد تا جوان‌ترین تیم تاریخ ایران در تاشکند به یک پیروزی ارزشمند برسد.

کد خبر : ۲۸۳۱۸۴