خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش کارگری-ایتالیا

9 مدال جهانی سهم دوندگان ایرانی/ روز طلایی ورزشکاران کارگری در قلب لینیانو

سومین روز مسابقات جهانی ورزش های کارگری با درخشش خیره کننده دوندگان اعزامی ایران همراه بود که موفق شدند 9 مدال جهانی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، سومین روز از چهارمین دوره مسابقات جهانی ورزش های کارگری در حالی به پایان رسید که ورزشکاران اعزامی ایران خوش درخشیدند و موفق شدند 9 مدال جهانی را به اردوی ایران هدیه کنند.

دوندگان ایران از ساعت 14:45 به وقت ایتالیا(17:15 به وقت ایران) کار خود را در خط استارت این رقابت ها شروع کردند تا سهم خود را از میدان جهانی بگیرند که البته روز طلایی را خلق کردند و 9 مدال گرفتند تا کاروان ایران روز خوبی را به غروب لینیانو پیوند بزند.

دوندگان ایران با 6 ورزشکار در بخش آقایان و 3 ورزشکار در بخش بانوان به مصاف حریفان خود از 18 کشور جهان رفتند که در دوی 400 متر با مانع احمدرضا خنفری میان 13 شرکت کننده موفق به کسب مدال طلا شد. در همین ماده سمیرا آسمانی میان 11 شرکت کننده موفق شد اولین مدال طلای کاروان ایران در بخش بانوان کسب کند تا 2 طلایی ایران در شروع رقابت ها باشند.

در ادامه در پرتاب وزنه، داریوش ولی نیاجو با پرتاب 53 متر در میان 13 شرکت کننده مدال طلای این دوره از مسابقات را بدست آورد.

در دوی 1500 متر زنان، سهیلا نادری با زمان 4/47 قهرمان شد در همین ماده و در بخش مردان رضا آریانیک با زمان 3/54/4 سوم شد و رحیم دیبایی با 6 ثانیه اختلاف چهارم شد.

در دوی 400 متر آزاد مردان، سجاد زارعی قهرمان شد و در همین ماده و در بخش بانوان، سمیرا آسمانی با 59 ثانیه سوم شد.

در دوی 3000 متر با مانع مردان میان 7 شرکت کننده روح الله محمدی در حالیکه تا مسافت پایانی با اختلاف از حریف مکزیکی پیش بود در راستای شعار مسابقات جهانی کارگران(ورزش برای صلح و دوستی و سلامتی) با کاهش سرعت خود دست حریف مکزیکی را گرفت تا همگام با هم از خط پایانی عبور کنند اما حریف مکزیکی با ناجوانمردی از این صداقت روح الله محمدی سوء استفاده کرد و در ثانیه های آخر دست محمدی را رها و خود را به خط پایانی پرتاب کرد. 

به هر تقدیر این مسابقه به پایان رسید و روح الله محمدی تحسین همگان و به خصوص اعضای برجسته کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری را بر انگیخت. محمدی نقره گرفت ولی این نقره حتی برای خود مکزیکی ها با ارزش تر از طلای هم میهن خود بود.

در ادامه در پرتاب نیزه بانوان، ژاله کاردان موفق شد مدال نقره این دوره از مسابقات را بدست آورد.

دو و میدانی کاران ایران فردا پنجشنبه 21 خرداد از ساعت 17:20 به وقت ایران در مواد مختلف به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

چهارمین دوره مسابقات جهانی ورزش های کارگری از 18 خرداد به میزبانی لینیانوی ایتالیا آغاز شد و تا 24 خرداد ماه به طول می انجامد.

کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ساحلی‌آقایان،‌ والیبال‌سالنی‌بانوان،‌ فوتبال، دوومیدانی آقایان، دوومیدانی بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شده است.

کد خبر : ۲۸۳۰۴۵